Настройка на Дебитомер VW Jetta

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Настройка на Дебитомер VW Jetta

Мнениеот x15 » Сря 06 авг 2008 3:16


Здравейте, имам Джета 2 - 1992 год. буксата на дебитомера (въздухомера) не правеше добър контакт, (когато я бутнеш оборотите на колата се заиграваха) с един "разбирач" я отворихме почистихме и притегнахме контактите и до тук всичко беше ок, само че той реши да я "донастрой" и се заигра с черното пластмасово колело в сензора и от тогава дадеш ли газ и колата веднага гасне. Някой има ли си идея как се настройва това чудо?
http://www.telusplanet.net/public/gary2 ... rawing.jpg


..........

Последна промяна от x15 на Нед 10 авг 2008 13:02, променено общо 4 пъти.




Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Сря 06 авг 2008 12:27


Това е дебитомера. Измерва количеството въздух, което навлиза и подава команди към ЕКУ-то, а то управлява обогатяването на сместа...

Просто го върнете там дето си е било....


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот x15 » Сря 06 авг 2008 13:42


:( Проблема е че не знаем къде беше?
Опитахме се да го центроваме по долните спецификации но между конектор 2 и 3 не показва нищо? (виж снимката най - долу)

Terminal Nos. Description Specification
3 and 4 Potentiometer -
Total Resistance 500 to 1000 Ohms

2 and 3 Potentiometer -
Resistance Measured
Through Wiper Arm Ohms Fluctuate As
Sensor Flap Is
Opened (Flap Must Move Freely)


1 and 4 Intake Air
Temperature Sensor Ohmmeter Reading
Corresponds to Graph

http://vwclub.bg/forum/garage.php?mode= ... e_id=25369


..


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот x15 » Сря 06 авг 2008 14:46


Пластинки (1) трябва ли да контактуват с писти (2)

Изображение

Изображение

Изображение


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот x15 » Пет 08 авг 2008 14:00


:?: Хей, от другите теми гледам има доста разбирачи във форума... никой ли от вас не е разглабял дебитомер???

А и само да добая, май тази инжекционна система "Digifant" на BOSCH я има на бая коли VW, Audi, BMW, та ако някой си е играл с някоя от тях...

Последна промяна от x15 на Пет 08 авг 2008 14:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
mitov_m
Мнения: 31
Регистриран на: Пон 04 фев 2008 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот mitov_m » Пет 08 авг 2008 14:13


Задължително трябва да контактува с пистата на плочката само не казваи че това е твоят дебитомер с тая изкривена пластинка


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот x15 » Пет 08 авг 2008 14:19


mitov_m написа:Задължително трябва да контактува с пистата на плочката само не казваи че това е твоят дебитомер с тая изкривена пластинка


:shock Аха, моят е, абе и аз се чудех къде трябва да са тези пластинки, ама като ги наведа надолу към пистите излизат нещо къси? В смисал не стигат до линииките от преди на плочката?


Потребителски аватар
mitov_m
Мнения: 31
Регистриран на: Пон 04 фев 2008 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот mitov_m » Пет 08 авг 2008 14:23


Оносно настройките няма нищо притеснително палиш колата и започваш да въртиш колелцето по часовниковата стрелка докато започне нормална работа на двигателя без да тресе и давш газ повечко и проба в движени ако има нужда врътваш още някое зъбче и всичко е ок проблем е ако сте пипали болчето на пластинката отгоре че там по трудно се догаждат нещата успех


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19731
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 08 авг 2008 14:24


Уеуееееееееее.... Май вече от това дебитомер не става! :shock
Точно това е функцията на пластините- това е плъзгач, който е опрян в/у пистите.
Явно така сте го настроили, че е минал под подложката с пистите, като е отворила клапата ги е завъртяло и сплескало! :(
Не съм сигурен дали ще можеш да осигуриш контакт там, на това място.
Опитай- ако не-> нов от морга!
... ими обикновена газова и забравяш, че караш читава кола, баси! :(


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пет 08 авг 2008 14:25


Дебитомера представлява един, така да го нарека потенциометър. Именно това заминава на дебитомерите протриват се пистите....

Колега отиваш на нов ми се струва.... Какво му се е случило та са така тия контакторни пластини? :shock


Потребителски аватар
mitov_m
Мнения: 31
Регистриран на: Пон 04 фев 2008 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот mitov_m » Пет 08 авг 2008 14:26


за тази цел отвиваш болчето с ключе 8 това отзат на горната пластина леко по лека изваждаш пласмасата с пластината изкривяваш максимално до долу същата и отново поставяш и стягаш при това положение тя си лепи в пистите на плочката наръсваш обилно със спрей за почистване на карбуратори и повече не бараш там


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот x15 » Пет 08 авг 2008 14:51


mitov_m написа:Оносно настройките няма нищо притеснително палиш колата и започваш да въртиш колелцето по часовниковата стрелка докато започне нормална работа на двигателя без да тресе и давш газ повечко и проба в движени ако има нужда врътваш още някое зъбче и всичко е ок проблем е ако сте пипали болчето на пластинката отгоре че там по трудно се догаждат нещата успех



Ами дебитомера стигна то това положение след като му извадих предната планка че нещо не правеше добър контакт, ама като видяхме че има и жици и го пъхнахме обратно, та явно тогава пластинката е отишла.... не където трябва.... :idea:

Иаче на инструкцията по горе пише че между контакти 2 и 3 като закачиш ОМмер и връткаш голямата пластина вътре и оммера трябва да мърда? Някаква идея от колко до колко ома? :?:

Последна промяна от x15 на Съб 09 авг 2008 5:46, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот x15 » Съб 09 авг 2008 5:43


Благодаря mitov_m , а знаеш ли от къде трябва да тръгва пластината ?

На снимка 1 (А) пластината си е в крайно дясно в началото на скалата и като я врътнеш до крайно ляво стига до точка (Б) а скалата продължава до (С)? Като я центрирам по (С) не стига до началото на скалата и показанията на омметъра се променят?

Знаеш ли по кое трябва да се центрова?

Изображение
Изображение


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19731
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 09 авг 2008 8:48


Гледай по следите, които са оставили плъзгачите по потенциометричната част. 100% има поизносено там и ще те ориентира!
След това ще има много донагласяния според това как върви колата и какъв й е разхода :?


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Съб 09 авг 2008 10:46


Каквото и да постигнете с този дебитомер вече, ще е временно решение, потърси си друг от морга иначе ще береш ядове..... :roll:

ПС и като взимаш от морга - задължително закачаш за колата и пробваш, даже трябва да я покараш с него
:wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986 и 85 госта