датчик на хол

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

датчик на хол

Мнениеот nikolai_an » Нед 05 окт 2008 12:03


къде се намира този датчик на хол,какво представлява и за какво служи?търсачката в поледно време нищо не открива!




Потребителски аватар
traficanta
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе;Видин

Мнениеот traficanta » Нед 05 окт 2008 14:38


има много написано няма как да не открие нещо бъди по търпелив с нея


Потребителски аватар
Stef4o
Мнения: 1532
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 19:24
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD
Местоположение: София

Мнениеот Stef4o » Нед 05 окт 2008 17:35


намира се на делкото, при дистрибуторната капачка!

има писано, потърси :wink:


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот relaxxx » Сря 08 окт 2008 14:03


Сега тук ше ти снеса малко инфо, прекопирано е от абв форум.
Датчикът е полупроводников прибор, работещ на принципа на ефекта на Хол (не ме питай в момента кой е Хол). Практическият резултат на ефекта е прибор, който реагира на въздействие от магнитно поле.
В най-опростен вид може да го разглеждаш като транзистор, който се отпушва от наличие на магнитно поле, което го пресича и се запушва, когато няма такова поле.
Практическите конструкции може да са разнообразни, но най-често съм виждал такива, където датчикът е в постоянно магнитно поле, а въртящ се детайл от магнитен материал (желязо) прекъсва това поле или го затваря през себе си, така че да се получават импулси, които управляващата електроника отчита. Предимството му е, че работата му може да се провери в статично положение с преместване на подвижния елемент от едно положение на друго. Обикновено се свързват с три проводника - плюс, минус и сигнален, по който се формират импулсите.
Освен датчици с елемент на Хол, много са популярни и индуктивните датчици. Най-общо те са бобина, навита върху отворен магнитопровод, на която се подава някакво преднапрежение. При преминаване на магнитен материал (зъб на венец на маховик или зъб от венеца на главината при датчиците за ABS) се индуцира напрежение и на изхода се получава импулс. Този тип датчици могат да се проверяват с мултицет за изправност на бобината, но генерацията на импулси се реализира само при движещ се венец. В най-опростен вид имат два извода, но може и да са повече (три), ако в корпуса е интегриран полупроводников елемент за формиране и усилване на импулсите.
Магнитите губят свойствата си при висока температура, но в един двигател тя не достига такива стойности. Един полупроводников прибор в ключов режим или работи, или въобще не работи, като правило. За мен проблемът може да е в лоша връзка, някакво вътрешно прекъсване. И понеже е свързано с температура, съвсем логично е да се види и някой температурен датчик дали не обърква електрониката.
Ако е датчик за ъгловото положение на коляновия вал или ГМТ и тотално не работи, то тогава не би трябвало да подава искра. Ако е температурен, може да бърка работата на горивоподаването.

П.П. Във всички безчеткови вентилаторчета, които се използват за охлаждане на електронна и компютърна техника, ако се разглоби, близо до мислената окръжност на вътрешната периферия на кръглия постоянен магнит, който се явява ротор, върху печатната платчица може да бъде открито нещо, с три крачета, на външен вид също като маломощен транзистор. Това всъщност е елемент на Хол, който управлява комутирането на тока през намотките в зависимост какъв полюс минава покрай него.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 74 госта