датчик на хол
- nikolai_an
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
датчик на хол
къде се намира този датчик на хол,какво представлява и за какво служи?търсачката в поледно време нищо не открива!
- traficanta
- Мнения: 81
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе;Видин
- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Сега тук ше ти снеса малко инфо, прекопирано е от абв форум.
Датчикът е полупроводников прибор, работещ на принципа на ефекта на Хол (не ме питай в момента кой е Хол). Практическият резултат на ефекта е прибор, който реагира на въздействие от магнитно поле.
В най-опростен вид може да го разглеждаш като транзистор, който се отпушва от наличие на магнитно поле, което го пресича и се запушва, когато няма такова поле.
Практическите конструкции може да са разнообразни, но най-често съм виждал такива, където датчикът е в постоянно магнитно поле, а въртящ се детайл от магнитен материал (желязо) прекъсва това поле или го затваря през себе си, така че да се получават импулси, които управляващата електроника отчита. Предимството му е, че работата му може да се провери в статично положение с преместване на подвижния елемент от едно положение на друго. Обикновено се свързват с три проводника - плюс, минус и сигнален, по който се формират импулсите.
Освен датчици с елемент на Хол, много са популярни и индуктивните датчици. Най-общо те са бобина, навита върху отворен магнитопровод, на която се подава някакво преднапрежение. При преминаване на магнитен материал (зъб на венец на маховик или зъб от венеца на главината при датчиците за ABS) се индуцира напрежение и на изхода се получава импулс. Този тип датчици могат да се проверяват с мултицет за изправност на бобината, но генерацията на импулси се реализира само при движещ се венец. В най-опростен вид имат два извода, но може и да са повече (три), ако в корпуса е интегриран полупроводников елемент за формиране и усилване на импулсите.
Магнитите губят свойствата си при висока температура, но в един двигател тя не достига такива стойности. Един полупроводников прибор в ключов режим или работи, или въобще не работи, като правило. За мен проблемът може да е в лоша връзка, някакво вътрешно прекъсване. И понеже е свързано с температура, съвсем логично е да се види и някой температурен датчик дали не обърква електрониката.
Ако е датчик за ъгловото положение на коляновия вал или ГМТ и тотално не работи, то тогава не би трябвало да подава искра. Ако е температурен, може да бърка работата на горивоподаването.
П.П. Във всички безчеткови вентилаторчета, които се използват за охлаждане на електронна и компютърна техника, ако се разглоби, близо до мислената окръжност на вътрешната периферия на кръглия постоянен магнит, който се явява ротор, върху печатната платчица може да бъде открито нещо, с три крачета, на външен вид също като маломощен транзистор. Това всъщност е елемент на Хол, който управлява комутирането на тока през намотките в зависимост какъв полюс минава покрай него.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 74 госта