"Голфаджията" като социално явление

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ivan.1312
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 11 сеп 2008 22:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

"Голфаджията" като социално явление

Мнениеот ivan.1312 » Съб 27 сеп 2008 18:00


Днес попаднах на едно доста интерсно и забавно, макар и може би малко старо четиво, надявам се да ви хареса.
Намеренията ми бяха да го пусна в "Полезни връзки и статии", но там само Модератори могат да пускат теми, та реших да го постна тук, тъкмо е в раздела за Golf.

Воала:

"Преди началото на днешния ни урок моля да бъда правилно разбран - следната дефиниция не се отнася за нормалните потребители на немското возило от модела “Golf” на компанията Фолксваген (Volkswagen). Тя се отнася за тези хора, благодарение на които се роди ТОЙ - изразът “голфаджия”.

1. Какво е VW Golf 2 (Фолксваген Голф 2, за латинонечетящите)?
Голф 2 е аристократичен модел на шведската фирма Ауди (или Алуди, както някои провинциални девойки го произнасят), първоначално създаден да докаже или отхвърли Специалната Теория на Относителноста на Айнщайн или с други думи - да провери дали е възможно телата да се движат със скорост, по-голяма от тази на светлината. Съществуват и други мнения - например според известния учен-дисидент Александър Бойчев, Голф 2, не е автомобил, а е истинско социално явление (също като Дявола). Голфът се среща предимно в провинцията, като и обратното е вярно.

2. Кой е голфаджията?
Представете си скучна лекция в университета. Представете си потния лектор, който разгорещено обяснява еволюционната теория. Мислете за неговата уста - много се е разгорещил, небрежно разпръсква слюнка в пространството около себе си. Засъхналата слюнка се събира в ъгълчето на устата му под формата на досадно, безмозъчно и тотално непотребно парченце слуз. Ето това е голфаджията. Той не спазва правилата за движение по пътищата - той е над тях… щото бърза. Всичко пречи на голфаджията, всички са му виновни - останалите шофьори - за това, че се осмеляват да карат пред него с разумна скорост; общината - за това, че не е направила специална голф-лента (задължително някъде в средата на насрещното платно); полицаите - че му спират кефа, като го карат да си ремонтира спирачките или да си завари гърнето. За голфаджията светофарите винаги са зелени (или поне така той си мисли), а газенето на пешеходци по тротоарите и в градинките е нещо като малък оргазъм.

3. Голфаджията и неговите себеподобни (сиреч, останалите голфаджии - пояснение за Алудитата).

Голфаджиите са много задружен народ, помежду си и те се поздравяват по кръстовищата, магистралите, тесните улици, планинските пътеки и паланките по следния начин (степенуването на крясъците и виковете е задлъжително до момента в който колегата не реагира): 1. Спиране на ръчна зад колегата. 2. Светкане, свиркане и ръкомахане към предния. 3. Отваряне на прозореца и усилване на музиката. Същевременно псуване на бакшиша отстрани. 4. Потропване отгоре по покрива с лявата ръка. 5. Жест “наздраве” - с празна ръка. 6. Сваляне и вдигане на сенника - левия или десния. 7. Среден пръст. За да се отличава от обидния жест - показва се с двете ръце едновременно през преден ляв прозорец. За да сме сигурни в съпричасността си, може да се вика силно и продължително: “УУУУУУУУУ”. 8. Изкъртване на ръчната и махане с нея през левия прозорец на Голфарата. 9. Вдигане на колата 4 пъти на крик. Два пъти бързо и два пъти бавно. 10. Изваждане на помпата и надуване на презервативи. Пилотите на убер-машината Голф са известни сред специалистите с кодовото име “Голфари”, а тези в по-висш чин и/или сан - “Голфони”.

4. Мощност и, като цяло казано, спортни характеристики на ялението Голф.

Заводската мощност на по-голямата част от Golf 2 автомобилите, които се карат у нас, е 90 конски сили или 65 киловата - както ви е по-удобно. Разбира се, срещането на заводски (разбирай - stock) Golf 2 в България е явление, правилно съпоставимо с виждането на Халеевата комета. Ако Едмънд Халей подозираше, че няколко века след откритието му ще се появи друго природно явление, което е също толкова грациозно и рядко срещано като нищо незначещата му космическа отломчица, най-вероятно щеше да кръсти откритието си Голфеевата ракета.

В повечето тунинг центрове в България има разработени тунинг-схеми за немските автомобилите Golf от второ и трето поколение, като в общи линии начините за ъпгрейдване на мощното возило са следните:

1. Летите джанти задължително качват 5 конски сили, или близо 3.58 киловата. Ако джантите са от типа “спинър” взети от руския пазар в Пловдив, стойността на мощността веднага се превръща в 7 коня или 5.03 киловата!
2. Лампичките-пръскалки за предното стъкло качват още 10 коня, тъй като винаги се рекламират от производителя като “Аеродинамични”. Освен това, с натрапчивата си синя светлина те отблъскват всички физични закони и често дори спомагат за това автомобилът да се движи по-бързо от скоростта на светлината, тъй като синьото и червеното в комбинация е гарантирано изтребителско излъчване.
3. Особено важни са лепенките на Ремус, МОМО и други знайни и незнайни компании, до които голфаджията се е натъквал само на снимка и във форума на tuning.bg. Всяка една от тези лепенки качва по 3 коня или 2.16 киловата.
4. Важно е да се сложи мощна, евтина и ужаснозвукна бас каса в багажника на колата. При нея ефектите са два - първо, позволява при всеки тласък на баса колата да се отлепя за момент от пътя, което намаля съпротивлението, което пречи на колата да излети, а освен това разбърква и горивото в газовата уредба, която също е в багажника, благодарение на което LPG-то става много по-мощно и икономично. Добавена мощност - 25 конски сили!
5. Изключителна запазена марка на голфаджиите са и красивите CD плеъри, които четат и мерезета (брутален прочит на mp3 формата), които светят в 15 цвята когато са включени и само в 4 когато са изключени. За удобство на клиента панелите се правят с вградени литиево-йонни батерии, за да може да светят дори когато са оставени на масата в някое елитно квартално заведение, в което Сашка Васева е кумир. Този, който е казал “Луд на шарено се радва” просто не е познавал съвременното автомобилостроене. Добавена мощност - 15 конски сили или 10.8 киловата.
6. Спортното гърне (разбирай - накрайник от 10лв.) добавя поне още 10 конски сили. Пръдливият и плашещ гаргите звук сам по себе си добавя още 13 конски сили, което сумарно прави 23 конски сили или 16.5 киловата.
7. Слънчевите очила тип “бъбрек”, които са срам за оптиката като наука също добавят мощност към автомобила. Дори ще ви кажа защо. Лошото зрение вскедствие нискокачествените цайси позволява на голфаджията да лети много по-смело. Освен това така хората се мачкат по-лесно, а мацките се чудят кой е този мъж (като гомно на дъжд). Добавена мощност - 8 конски сили или 5.8 киловата.
8. Много са важни и лепенките “рейсър” и “vwclub.bg” на задното стъкло, те добавят още 14 конски сили или 10.07 киловата. Ако голфаджията прави достатъчно магарии по пътищата, задното стъкло може да се ползва и за анти-рекламно табло, от което собственикът на возилото може да направи дори по някое друго левче за газ.

В резюме, купувайки минималният тунинг пакет, който е на стойност 90-на лева, всеки един голфаджия може да направи своя Голф 2 (или 3) с мощност близо 205 конски сили (или 148 киловата). Така че… какво чакате? Тичайте да си направите хетчбек-драгстер… "


Надявам се с по-горното да не съм засегнал персонално никого. Аз също карам Голф и от горното не съм никак обиден, а напротив - дори горд, че не съм като описания обект! :)

Източник...




Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8857
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Съб 27 сеп 2008 18:06


Браво, ама си има тема - кой каво видял в нета



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта