Масло за дизел на бензинова кола

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
doko
Мнения: 487
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 18:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир
Контакти:

Масло за дизел на бензинова кола

Мнениеот doko » Вто 30 сеп 2008 19:30


Брат ми си сменя маслото преди 1-2 седмици на Саксото (1.6ВТС 118кс БЕНЗИН)
След 1-2 седмици колата ще бъде моя, днес нещо си ръчках по багажника и какво да видя, масло ТОТАЛ 10в40 DIESEL......
Тоя глупак при който цял Перник си сменя маслото е сложил масло за дизел.
Какви може да са последствията ?
Благодарство :!:




Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот Бързият » Вто 30 сеп 2008 19:37


Не казвам че е добре да се кара с това масло , но не е фатално .Има масла които ги дават и за бензин и за дизел . Смени го да речем на 8000 км. за да не стане на грес .

п.п. Ако не е тайна кой глупак ти сменя маслото ?


Потребителски аватар
doko
Мнения: 487
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 18:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир
Контакти:

Мнениеот doko » Вто 30 сеп 2008 19:46


Навлизане в Перник, при моста след кървавото.
Безплатна смяна на масла и филтри.

Интересно е, че с масло за Бензин харчеше доста масло, а сега не го пипа.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Вто 30 сеп 2008 20:21


Дизел маслото е по-качествено, защото е подложено на по-високи натоварвания, затова е и по-скъпо.Важното е да отговаря на 10 W 40 или 15 W 40 в зависимост от изискванията.


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот Бързият » Вто 30 сеп 2008 21:27


doko написа:Навлизане в Перник, при моста след кървавото.
Безплатна смяна на масла и филтри.

Интересно е, че с масло за Бензин харчеше доста масло, а сега не го пипа.


Баща ми си сменя маслото на вентото там и е много доволен .Все пак човека който сменя маслата явно е преценил състоянието на двигателя ти за да сипе такова масло .Щом казваш че преди е харчила , а сега не това трябва да ти говори нещо :wink: Карай си спокойно градски :wink:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Вто 30 сеп 2008 21:35


Еми аз к'во да кажа. Онзи ден на авто-мивка се засякохме с един познат и той ми обяснява, че си кара Пасат 2-ка, 90год., 1.6 мотор, карбуратор с полу-синтетика, а аз го гледам като изтрещен :shock . Понеже мотора му е същият като моя, но аз моя 16 годинки си го кътам с минерално масло, понеже в BG, 92 год. неможеше да се намери читаво минерално масло за западен автомобил, камоли полу-синтетика, но човечеца ми обясни спокойно, че така го давали по каталог. Незнам какви са тези катлози, но май в новите им издания всичко на полу-синтетика и синтетика мина :roll:

Блажени са вярващите :bowdown


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Вто 30 сеп 2008 23:17


да наистина маслото предназначено за дизеловите двигатели е със завишени показатели и мисля че това може да е само в плюс за мотора :wink: един познат кара само с такова една вектра и нищо им няма така че спокойно... :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 30 сеп 2008 23:40


doko написа:Интересно е, че с масло за Бензин харчеше доста масло, а сега не го пипа.

Спокойно, ще почне и това да 'арчи! :lol:
Винаги като наближи края на ресурса на едно масло почва да изгаря по малко. Защо- не знам! Лични наблюдения, а и четено от колеги тук, във форума.
На въпроса- едва ли ще има негативни последици!


Потребителски аватар
doko
Мнения: 487
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 18:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир
Контакти:

Мнениеот doko » Сря 01 окт 2008 7:23


Благодаря ви много :!: :да:


Потребителски аватар
mmv
Мнения: 82
Регистриран на: Съб 17 фев 2007 0:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот mmv » Сря 01 окт 2008 7:39


Карай спокойно колега! Базата на маслото е една и съща разликата е в добавките, например дизеловото има повече миещи заради саждите и т.н.

п.п. и с олио може да го караш ако ти е кеф, само че трябва да го сменяш
през ден ! :lol:


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5451
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Сря 01 окт 2008 12:18


Обобщено - в твоя случай е по-добрият вариант.


Потребителски аватар
stenly_m
Мнения: 586
Регистриран на: Пон 17 мар 2008 23:44
Автомобил: GOLF 4 TDI
Двигател: ASV
Местоположение: Wilmington, NC
Контакти:

Мнениеот stenly_m » Сря 01 окт 2008 17:09


или просто е използвал такава тубичка за остатъка от маслото :) ако маслото е било от бидоните :)


Потребителски аватар
doko
Мнения: 487
Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 18:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир
Контакти:

Мнениеот doko » Сря 01 окт 2008 17:19


stenly_m написа:или просто е използвал такава тубичка за остатъка от маслото :) ако маслото е било от бидоните :)


Не :)


Потребителски аватар
mitakathvp
Мнения: 866
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 1:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mitakathvp » Сря 08 окт 2008 21:22


radotom написа:
doko написа:Интересно е, че с масло за Бензин харчеше доста масло, а сега не го пипа.

Спокойно, ще почне и това да 'арчи! :lol:
Винаги като наближи края на ресурса на едно масло почва да изгаря по малко. Защо- не знам! Лични наблюдения, а и четено от колеги тук, във форума.
На въпроса- едва ли ще има негативни последици!


Защото му се понижава вискозитета и затова започва да го гори!Моя АБС не изгори и капчица на това мн се радвам


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Чет 09 окт 2008 16:16


Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles (ACEA) -
Асоцияция на Европейските Автомобилни КОНСТРУКТОРИ подобна на API, с тази разлика, че докато API се основава на американски двигатели, ACEA се основава на европейски двигатели. ACEA също използва букви за обозначаване на класификацията.Ако има надпис A.C.E.A. А , това означава, че маслото е предназначено за бензинови двигатели, а А.С.Е.А. В - за дизелови. "Е" пък е буквата, която съответства за масла, предназначени за дизелови двигатели, но за тежкотоварни МПС-та. А.С.Е.А. поставят след буквите и цифрите от 1 до 5 - според степента на натоварване на двигателя. Например А.С.Е.А. А5 се използва за много мощни бензинови двигатели. Универсалните масла, подходящи за всякаква употреба и натоварване, са обозначени със символите А2/В2 и А3/В3.

tоку що това го четъх и добавям от мен да има написано ;vw 505 00
пс; е сега погледнах , маслото което налях в двиг. норм. VW 500 00 otsastva



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта