клапан за допълнителен въздух-МК2 1.3 nz-проблемa решен

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

клапан за допълнителен въздух-МК2 1.3 nz-проблемa решен

Мнениеот martineli » Нед 19 окт 2008 19:32


става въпрос за ето това нещо,играе ролята на степ моитор ама се управлява чрез биметална пластина която се нагрява от термо-намотка,клапана е монтиран върху тръба през която минава антифриз.
Изображение
Изображение

проблема е следния свалих клапана да го почистя и след като го почистих с спрей го изчаках хубаво да се изсуши или да се изпари спрея да съм по ясен
монтирах го и тва беше пали и гасне едвам пали с подавне на газ и няма ниски обороти
точно признаците на неработещ такъв клапан.та прибрах се вкъщи и взех мултицета да го замеря погледнах в аутодатата там пишеше мерите между двата пина на клапана трябва да има съпротивление 30 ома аз го измерих 40 незнам дали аутодатата бърка и дали 10 ома влияят много.
въпросите ми са ако някой е правил такова нещо да каже
за какво служи ограденото с червено винтче с гайка

и дали отворчето на клапана вътре където се вижда малкото е достатъчно понеже може да се отваря напълно

и какъв ток трябва да се подава от еку-то

значи като е студен е толкова отворен а като се загрее се затваря напълно.

незнам ама имам тайното опасение и страх че компютура му се зима акъла нещо се обърка и неможе да си управлява нещата добре и на сичкото отгоре голфето няма диагностик сокет
иначе си върви колата ама в високите което ме навежда на мисълта че му идва много въздуха в ниските

Последна промяна от martineli на Вто 21 окт 2008 14:07, променено общо 1 път.




PitkataJoe
Мнения: 208
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 8:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот PitkataJoe » Пон 20 окт 2008 9:46


Значи колега - напълно си прав, това е за оборотите на празен ход. Чиста механика си е и няма директна връзка с компа. Работи като горе буксата подава 12V на нагревателя, той нагрява биметалната пластина и след 2-5 минути затваря. Доколкото знам ограденото от теб служи точно за регулиране на времето за действие. Но не те съветвам да го връткаш - бях свидетел на счупване и после е голямо приключение..... Можеш да провериш дали отваря/затваря като подадеш ток и гледаш. Ако е ОК провери си тръбите дето влизат в него да нямат проблем. Успех


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Пон 20 окт 2008 18:16


сигурен ли си че няма връзка с компа?? :dontknow:

значи оказа се че 40 ома е в допустимите 30-50
неска сутринта го сложих и нямаше подобрение но запалих колата с разкачен клапан от буксата и седях вътре да и поддържам оборотите докато загрее след като загря започнах малко по малко да отпускамгазта докато я пуснах нацяло о тогава колата работеше но много странноо. ту вдигаше ту сваляше обороти и с всякосваляне ги понижаваше така работи 2-3 мин и накрая толкова ги свали че угасна.
след като се прибрах от работа пак я издебнах в такъв момент отворих капака и прищибах маркуча за д се запуши
тогава работата се стабилизира и работеше но докато бях защипал маркуча подадох газ и пуснах като очаквах с запушен маркуч на загряла кола да си работи но тя угасна

значи сутрента замерих буксата която подава напрежение и на средни обороти държеше 13.3V а колата беше вече леко загряла
сега незнам 13.3V много ли са трябва ли да е точно12V.
дали като затвори клапана трябва да държи волтажа още

много работи немога да си обясня
това че показва 40 ома ме навежда на мисълта че намотката нагряващата си работи и подаваното напрежение по буксата ми говори че се и нагрява но защо не работи нито студена нито загряла нз

знам че това напрежение се управлява от централнотоуправляващо реле дали там нещо ми върти номера


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот martineli » Вто 21 окт 2008 14:14


значи замерих клпана по всички възможни начини и се оказа здрав.
днес сутринта го монтирах за пореден път и подобрение нямаще
вече стана време да ходя на работа и реших да "зацепя" по някакъв начин газта за да държи високи обороти и да не гасне че да се кара докато реша проблема.
и като зех да оглеждам ко да видя
от долната страна на клапата дето е за потока на картерните газове дет се затваря при по-голям вакум-разкачен маркуча
закачих го сичко вред
мноо се ядосах как може такова съвпадение точно когато правя нещо с празния ход да се разкачи маркуч който го влошава.
като се погледне реално този маркуч е преди дросела и не трябва да има проблем но като влиза неотчетен от дебитометъра въздух не работят нещата.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта