Разни въпроси относно "новото" ми спидометърче...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Разни въпроси относно "новото" ми спидометърче...

Мнениеот stefan4o » Пет 17 окт 2008 18:12


Здавейте, колеги
изчетох няколко теми за преправяне от 2 букси на една, както се досещате успях да си намеря табло също като моето (предавателно число 950), но с оборотомер и бордови компютър. Има ли вариант новото табло да заработи коректно и да функционира с пълните си възможности (моментен разход, външна температура, температура на маслото, дневен километраж, км/час) на моята кола? Става дума за карбураторен мотор 1.6 ABU (присаден естествено), няма екУ-та, ламбди и т.н. Ако не това, то поне да ползвам спидометъра, оборотомера и другите -мерилки :lol:
УРЕДИ
с 2 букси с 1 букса
1жълт- жълт-датчик и зумер за масло
2син+сиво/тънък/-син+бяло-лампа за дълги
3светло син- син-лампа за акумолатор
4лилав+черно- син-бензиномер
5жълт+червено- жълт+червено-уред за вода
6червен- червен-плюсов
7черен- черен-контактен ключ
8кафяв- кафяв-минус
9червен+черно- зелен-оборотомер
10син+червено- зелен-лампа за мигачи
11син+сиво/дебел/-сив
12син+черно- червен+бяло-лампа за масло
жълт+бяло и син+зелено-остават свободни,от уредите с 1 букса остават свободни-червен+бяло и лилав

След като отбележа всички тези неща, то остават доста повече от два кабела, някой ако има нерви и желание да обясни като на първолак как точно да се справя най-лесно ще съм му много благодарен. Ако не успея да се справя просто ще пусна таблото за продан и толкоз...




Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Съб 18 окт 2008 7:47


Няма проблем да ти заработи таблото след като добавиш малко датчици и жици.Датчици:температура масло който се завива в конзолата на масления филтър и датчик външна температура.Разхода ти се управлява по вакум и трябва да дръпнеш едно маркуче от всмукателния коектор до таблото.
Това са жиците които трябва да добавиш

Изображение


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Съб 18 окт 2008 8:48


Благодаря ти, колега, за бързия отговор, при мен обаче става дума за табло с 1 букса (това е новото ми табло), но май не е от значение, тъй като са пак същите кабелчетата и значението им. Както и да е, не знам обаче това маркуче за вакуума дали ще мога да го изведа от всмукателния колектор, понеже той е от стария ми HK мотор и е преправен с рязане към ABU-то... ако пък случайно може, къде се намира и по какъв начин се прикрепя въпросното маркуче? Доколкото разбрах не е нужно да сменям лостчетата за чистачки и мигачи, ако искам да ползвам MFA, или поне не е задължително... Този бутон за MFA той какво представлява всъщност? На принципа на релетата ли е нещо или обикновен прекъсвач? Не разбирам много от електротехника (въпреки, че съм го завършил това) та може и да звуча неориентирано...
Поздрави


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Мнениеот ivkata » Съб 18 окт 2008 20:29


Ще смениш само лостчето на чистачките,на него е бутона на MFA-то дето управлява различните функций :wink: .Иначе колегата ти го е написал и онагледил,единсвено мога да ти го предложа и на английски :wink: . Действай! 8)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Съб 18 окт 2008 20:33


Мерси много и на двамата, днес понавързах таблото, но има проблем с мигачите - свети зелената лампичка постоянно и релето не сработва, все едно нямам мигачи...
Остана ми само този кабел за свързване и не знам той за какво е:
11син+сиво/дебел/-сив

Остава варианта да е или за ръчната спирачка или за осветлението на цялото табло, ако някой даде жокер, ще го обичам много... :idea: Такъв син/сиво нямам на старата инсталация за таблото, сигурно му е друг цвета.


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Мнениеот ivkata » Съб 18 окт 2008 21:14


Колега,мога да ти предложа само това :roll: http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... esten.html дано да ти помогне. :wink:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Съб 18 окт 2008 21:24


Мерси, ама вече го прегледах няколко пъти... за съжаление обаче, някои неща от двете букси, които са описани там, не са верни, да не кажа всичките... добре, че си проверих нещата, вадих кабел по кабел, за да видя кой кабел за кое е... проблемът идва от мигачите, само тях не можах да вържа, иначе видимо работят - лампа за охл.течност, оборотомер, лампа за маслото, лампа за вкл. дълги светлини, абе всичко видимо работи, ама тез пусти мигачи... само свети леко лампичката и никакво не включва релето...


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Мнениеот ivkata » Съб 18 окт 2008 21:52


stefan4o написа:Мерси, ама вече го прегледах няколко пъти... за съжаление обаче, някои неща от двете букси, които са описани там, не са верни, да не кажа всичките... добре, че си проверих нещата, вадих кабел по кабел, за да видя кой кабел за кое е... проблемът идва от мигачите, само тях не можах да вържа, иначе видимо работят - лампа за охл.течност, оборотомер, лампа за маслото, лампа за вкл. дълги светлини, абе всичко видимо работи, ама тез пусти мигачи... само свети леко лампичката и никакво не включва релето...
Тия проби дето ги описваш да не ги правиш при разглобено табло,в сисъл при свалени бутони за фарове,аварийни и пр. :roll:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Съб 18 окт 2008 21:53


Ами... да, така ги правех в интерес на истината, трябва да сложа бутон на аварийните да видя дали ще има разлика... :wink:


Потребителски аватар
ivkata
Мнения: 1146
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Мнениеот ivkata » Съб 18 окт 2008 22:01


stefan4o написа:Ами... да, така ги правех в интерес на истината, трябва да сложа бутон на аварийните да видя дали ще има разлика... :wink:
Ами да без бутона за аварийните няма да ти работят мигачите :wink: ,само ти свети слабо диода както е и в твоя случай!!! 8)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Нед 19 окт 2008 10:13


Оправи се наистина, сега остана само един кабел, който е за осветлението на арматурното табло, смятам, че с бутона за фаровете и мултицета ще го намеря кой е той... скоро ще взема и лостчетата за МФА-то от един човек, дето и хабер си няма колко са ценни тези неща... 8)
Всичко е тоЧЕ вече, работи засега безотказно, ама май жилото ми на километража е откачено отпред някъде, трябва да видим как да го закача, за да ми отчита изминати километри...
Някой има ли си идея как се сверява часовника и по-точно минутите му, от лявото бутонче на таблото сверих часовете, а дясното нищо не прави, когато го натискам...
Поздрави и мерси на всички, които се отзоваха



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта