Golf MK4 1.6 гасне при студен двигател
Golf MK4 1.6 гасне при студен двигател
проблема е много странен значи като запаля сутрин не даржи стабини обороти и гасне трябва да подавам гас докато малко загрее и после никав проблем хода вече в два сервиза и нищо не показва .Смених свещи,чистих дросел ,температурен датчик и па тая.има ли някой идея какво може да е.
И при мене го има същия проблем. С газов инжекцион ФОБОС съм, сложен на 22 септември. Колата я имам от 08 август. Струва ми се, че проблема се появи след слагането на ГИ. Но може и да греша, може би е от по-студеното време. Но до момента на слагането на ГИ нямаше такива симптоми. И проблема го има само когато е изстинал двигателя. Преди да сложа ГИ, на студен двигател паля и тихите известно време са по-високи, но после си заспиват на 800. Няма колебания, притрисане, даже и още незагряла, в началото малко мудна в движение. Както казах, след слагането на ГИ се появиха тези проблеми. Като запаля на изстинал двигател, тихите много се колебаят, опитва се да изгасне, понякога даже гасне. Мислех си, че ГИ прави мизериите, набива грешки де. И беше така, отрегулиран беше, защото работеше на бедна смес в някои диапазони- грешката от VAG-COM е:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-10 - Upper Limit - Intermittent)
Превключих само на бензин. Запалвам и я оставям на тихи (студен старт). Закачих VAG-COM (наблюдавам групи 001 и 099), гледам че до около 2 минути след паленето напрежението от Ламбда-сондата е малко над 1V. Чак след това започва да спада. VAG-COM-a тогава показва, че Ламбда-сондата е готова. Но напрежението и пада до около 0V, и стои там, т.е. показва бедна смес. Тихите обороти през цялото това време са нестабилни. Малко след това и Ламбда-Регулатора влиза в действие и започва да се опитва да обогати сместа, но явно не успява (диапазона на регулиране е +25%...-25%). След като влезе в действие, забива на ограничител +25%, напрежението на Ламбда-сондата не се увеличава, и след няколко секунди регистрира горепосочената грешка. При което Ламбда-Регулатора излиза от действие, и явно преминава в авариен режим, на някакви заводски настройки. Гася и изчиствам грешката. Пак паля, но този път поддържам по-високи обороти- примерно около 1500-2000. При това положение след включването на Ламбда-Регулатора не се стига до ограничител +25%, а по-малки стойности- в началото около +20% (ако отпусна газта- пак отива на +25% и след малко пак грешка), като с течение на времето тази стойност спада до +10% и по-малко. Помислих си, че подгрева на Ламбда-Сондата е заминал. Една сутрин преди да запаля го проверих. Нагревателната жичка дава около 10 ома съпротивление, а от ECU-то идват 12V при запален двигател. Значи явно подгрев има. Но не мога да си обясня защо се получават проблемите. Няма ли някакви заводски настройки, които осигуряват стабилност на тихите обороти при студен старт, докато Ламбда-Контрола влезе в действие? От известно време карам само на бензин. Преди това откачах и акумулатоа за 1 час. После адаптирах дроселната калапа (нея я чистих през септември, малко преди монтажа на ГИ). Но проблема се повтаря и повтаря. За да не набива грешка за бедна смес, още след паленето тръгвам, за да я държа в обороти. Но докато позагрее (няколко минути), колата е много мудна, забува муцуната при подаване на газ. Но така докато загрее, забелязвам (по показанията на Бордовия компютър) че гори доста повече. Като загрее, показанията се нормализират. Тогава и показанията на Ламбда-Сондата, и на Ламбда-Регулатора са нормални (гледано с VAG-COM в движение от студен старт, записване на данните в LOG-файл, и последващ анализ с EXCEL).
Триелектродните свещи са сменени с едноелектродни (BRISK SILVER) при монтажа на ГИ. На VAG-COM-a наблюдавах и температурите на охл.течност и вход.въздух- не показва "ненормални" стойности. И MAF-а показва нормални стойности в различните диапазони на обороти/натоварване. MAF-а го чистих и него, когато чистих дроселовта калапа (Силно казано чистих- просто пръснах няколко пъти със спрея за почистване на дроселовата клапа- Carb And Choke Cleaner, и изчаках да изсъхне преди да монтирам). Като допълнително закачени неща към въздушната магистрала (веднага след дроселната клапа) са два щуцера- един за МАП-а на ГИ (през тройник към МАП-а и към изпарителя), а другия за системата за омазняване на клапаните Flash-Lube (шунтирах я нея, като затворих докрай регулиращия винт).
Какво още да проверявам?
Дайте идеи, колеги!
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-10 - Upper Limit - Intermittent)
Превключих само на бензин. Запалвам и я оставям на тихи (студен старт). Закачих VAG-COM (наблюдавам групи 001 и 099), гледам че до около 2 минути след паленето напрежението от Ламбда-сондата е малко над 1V. Чак след това започва да спада. VAG-COM-a тогава показва, че Ламбда-сондата е готова. Но напрежението и пада до около 0V, и стои там, т.е. показва бедна смес. Тихите обороти през цялото това време са нестабилни. Малко след това и Ламбда-Регулатора влиза в действие и започва да се опитва да обогати сместа, но явно не успява (диапазона на регулиране е +25%...-25%). След като влезе в действие, забива на ограничител +25%, напрежението на Ламбда-сондата не се увеличава, и след няколко секунди регистрира горепосочената грешка. При което Ламбда-Регулатора излиза от действие, и явно преминава в авариен режим, на някакви заводски настройки. Гася и изчиствам грешката. Пак паля, но този път поддържам по-високи обороти- примерно около 1500-2000. При това положение след включването на Ламбда-Регулатора не се стига до ограничител +25%, а по-малки стойности- в началото около +20% (ако отпусна газта- пак отива на +25% и след малко пак грешка), като с течение на времето тази стойност спада до +10% и по-малко. Помислих си, че подгрева на Ламбда-Сондата е заминал. Една сутрин преди да запаля го проверих. Нагревателната жичка дава около 10 ома съпротивление, а от ECU-то идват 12V при запален двигател. Значи явно подгрев има. Но не мога да си обясня защо се получават проблемите. Няма ли някакви заводски настройки, които осигуряват стабилност на тихите обороти при студен старт, докато Ламбда-Контрола влезе в действие? От известно време карам само на бензин. Преди това откачах и акумулатоа за 1 час. После адаптирах дроселната калапа (нея я чистих през септември, малко преди монтажа на ГИ). Но проблема се повтаря и повтаря. За да не набива грешка за бедна смес, още след паленето тръгвам, за да я държа в обороти. Но докато позагрее (няколко минути), колата е много мудна, забува муцуната при подаване на газ. Но така докато загрее, забелязвам (по показанията на Бордовия компютър) че гори доста повече. Като загрее, показанията се нормализират. Тогава и показанията на Ламбда-Сондата, и на Ламбда-Регулатора са нормални (гледано с VAG-COM в движение от студен старт, записване на данните в LOG-файл, и последващ анализ с EXCEL).
Триелектродните свещи са сменени с едноелектродни (BRISK SILVER) при монтажа на ГИ. На VAG-COM-a наблюдавах и температурите на охл.течност и вход.въздух- не показва "ненормални" стойности. И MAF-а показва нормални стойности в различните диапазони на обороти/натоварване. MAF-а го чистих и него, когато чистих дроселовта калапа (Силно казано чистих- просто пръснах няколко пъти със спрея за почистване на дроселовата клапа- Carb And Choke Cleaner, и изчаках да изсъхне преди да монтирам). Като допълнително закачени неща към въздушната магистрала (веднага след дроселната клапа) са два щуцера- един за МАП-а на ГИ (през тройник към МАП-а и към изпарителя), а другия за системата за омазняване на клапаните Flash-Lube (шунтирах я нея, като затворих докрай регулиращия винт).
Какво още да проверявам?
Дайте идеи, колеги!
- Каспър
- Мнения: 2212
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
tonyM написа:Хайде бе, колеги! Някой от майсторите няма ли да даде напътствия? Явно проблема е често срещан. И трябва да се решава. Постарах се да напиша доста подробно наблюденията ми, че да е по-лесно за диагностициране и съвети. Моля Ви!
Аз също имам ГИ и от както го сложих при студено палене имам сериозна игра на оборотите за около 5-10сек. след което се стабилизират, но по някога гасне. При последващо палене всичко е наред. На диагностика нищо не излиза. Пробвах с добавка за почистване на дюзи и друг темп.датчик- няма ефект. Мисля си, че това се получава поради факта, че колата се гаси на газ, а се пали на бензин. Тоест тези 5-10сек. оборотите са нестабилни заради самообучаването на дросела. Количеството въздух, което клапата трябва да байпасне за равномерна работа на ПХ на бензин е едно, а на газ е друго. Така си мисля, защото когато карам само на бензин 100-200 км. и след това превключа на газ, първите 50-100км. (зависи колко дълго съм карал на бензин) колата гасне и не държи равномерни обороти на ПХ, след тези км. всичко се оправя и колата работи като часовник. Тоест, когато клапата се адаптира на бензин, после и трябва известно време за да се напасне и на газ. Това са просто догатки, разбирачите ще кажат дали това е възможно. Сега карам от 100км. само на бензин и колебанието на оборотите при първо палене го няма.
Друг вариант е при първо палене на бензин (след като колата е изгасена на газ) да са необходими няколко секунди на бенз.помпа да достигне нормалното работно налягане и през това време да се колебаят оборотите
След като си проверил всички неща, които си посочил, защо не пробваш с почистване на дюзи и замерване на налягането на бенз.помпа. Ако има запушена или спекла дюза симптомите при студен двигател са подобни. На студен двигател оборотите на ПХ са най-високи (1100-1200) и ако някоя дюза ''пикае'' се усеща най-много. Тоест има въздух и искра, но няма достатъчно гориво. Виж и тази тема, може да ти помогне:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 1%EE%F2%E8
- mavi13
- Мнения: 22
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2007 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гълъбово
Re: гасне при студен двигател голф4 1.6
Здрасти колега, а случано и аз имах същия проблем и се оказа тампона на карбуратора след като си сложих стария тъй като го бях сменила уж със нов си тръгна, но аз имам проблем със автоматичния смукач ама това е друга тема. Голфа ми е 2/1,6 - бензин е по стар е от твоя с много но можиш да пробваш.
Каспър написа:tonyM написа:Хайде бе, колеги! Някой от майсторите няма ли да даде напътствия? Явно проблема е често срещан. И трябва да се решава. Постарах се да напиша доста подробно наблюденията ми, че да е по-лесно за диагностициране и съвети. Моля Ви!
Аз също имам ГИ и от както го сложих при студено палене имам сериозна игра на оборотите за около 5-10сек. след което се стабилизират, но по някога гасне. При последващо палене всичко е наред. На диагностика нищо не излиза. Пробвах с добавка за почистване на дюзи и друг темп.датчик- няма ефект. Мисля си, че това се получава поради факта, че колата се гаси на газ, а се пали на бензин. Тоест тези 5-10сек. оборотите са нестабилни заради самообучаването на дросела. Количеството въздух, което клапата трябва да байпасне за равномерна работа на ПХ на бензин е едно, а на газ е друго. Така си мисля, защото когато карам само на бензин 100-200 км. и след това превключа на газ, първите 50-100км. (зависи колко дълго съм карал на бензин) колата гасне и не държи равномерни обороти на ПХ, след тези км. всичко се оправя и колата работи като часовник. Тоест, когато клапата се адаптира на бензин, после и трябва известно време за да се напасне и на газ. Това са просто догатки, разбирачите ще кажат дали това е възможно. Сега карам от 100км. само на бензин и колебанието на оборотите при първо палене го няма.
Друг вариант е при първо палене на бензин (след като колата е изгасена на газ) да са необходими няколко секунди на бенз.помпа да достигне нормалното работно налягане и през това време да се колебаят оборотите
След като си проверил всички неща, които си посочил, защо не пробваш с почистване на дюзи и замерване на налягането на бенз.помпа. Ако има запушена или спекла дюза симптомите при студен двигател са подобни. На студен двигател оборотите на ПХ са най-високи (1100-1200) и ако някоя дюза ''пикае'' се усеща най-много. Тоест има въздух и искра, но няма достатъчно гориво. Виж и тази тема, може да ти помогне:
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t= ... 1%EE%F2%E8
Както казах, това с карането само на бензин го пробвах. Това беше всъщност последната проба. Откачих акумулатора за 1 час. После обучих дросела, и запалих. Веднага се опита да изгасне, и изгасна. Пак запалих, но този път задържах за малко оборотите на 2000, и отпуснах газта. Усети се някакъв преходен процес на адаптация, около 1-2 минути, не повече. Оттогава карах само на бензин 150 км, само градско, но проблема се повтаряше при всеки студен старт. Интересното беше, че след откачането на акумулатора грешките не се бяха изтрили (може би е така, зануляват се само адаптационните настройки). Остава да видя дюзи и налягане на бензиновата помпа. Но преди това мисля да пробвам пак откачане на акумулатора за 1 час, но без последващо обучаване на дросела. И предварително ще изтрия грешките. Ще се опитам и да огледам за някои дупки по гофрата между MAF-a и дросела, и по маркучетата към нея. Мисля да подкача и амперметър във веригата на подгрева на Ламбда-сондата, да видя че протича ток, и че това чудо нагрява (как иначе да го проверя наистина ли работи).
- kickd0wn
- Мнения: 508
- Регистриран на: Вто 18 дек 2007 15:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
@tonyM: мога направо да ти кажа какъв е проблема, понеже минах по същият път с моята кола. Отне ми няколко месеца да го отстраня. Водих колата в три различни сервиза и никъде не успяха да я оправят.
Грешката беше същата: Upper limit reached, което ти вече си се осведомил какво значи. Повод за тази грешка са или дупка в изходящият колектор или тръбите преди ламбда сондата, от която влиза въздух, който реално не е измерен от MAF и сондата се шашка или въздух, който влиза между всмукателният колектор и блока и отново не е измерен от MAF. И при двата случая ламбдата се старае да компенсира, но не може.
При мен беше вторият вариант, понеже си бях играл с всмукателният колектор. Между колектора и блока има четири о-пръстена, които бяха доста изпечени и не си вършеха работата да уплътняват и реално от там ми е влизъл въздух. Когато загрее двигатела обаче понеже материалите се разширяват дупката се е запушвала и нещата се оправяха. От тук произтичаше и кофти условието за диагностика - колата да е студена. В три сервиза колата ми стоя по 1 седмица и никъде не оправиха проблема. Накрая сам проучих, смених си тия о-пръстени и работата заспа.
Това, че си слагал газ говори за много сходна ситуация, така че бих те посъветвал да почистиш между колектора и блока и да си смениш уплътненията.
Успех.
Грешката беше същата: Upper limit reached, което ти вече си се осведомил какво значи. Повод за тази грешка са или дупка в изходящият колектор или тръбите преди ламбда сондата, от която влиза въздух, който реално не е измерен от MAF и сондата се шашка или въздух, който влиза между всмукателният колектор и блока и отново не е измерен от MAF. И при двата случая ламбдата се старае да компенсира, но не може.
При мен беше вторият вариант, понеже си бях играл с всмукателният колектор. Между колектора и блока има четири о-пръстена, които бяха доста изпечени и не си вършеха работата да уплътняват и реално от там ми е влизъл въздух. Когато загрее двигатела обаче понеже материалите се разширяват дупката се е запушвала и нещата се оправяха. От тук произтичаше и кофти условието за диагностика - колата да е студена. В три сервиза колата ми стоя по 1 седмица и никъде не оправиха проблема. Накрая сам проучих, смених си тия о-пръстени и работата заспа.
Това, че си слагал газ говори за много сходна ситуация, така че бих те посъветвал да почистиш между колектора и блока и да си смениш уплътненията.
Успех.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 153 госта