Здравейте колеги,
Случи ми се нещо много необичайно. Малко предистория. Колата ми е Г3 1.8 ABS. Сутринта на денят когато се случи "случката" колата ми нямаше мощност. Нищо ще й мине. Да, ама не. На връщане от работа запали и аз тръгнах. Мощност никаква. Когато подам газ до край, оборотите на първа и втора и на свободна се вдигаха бавно, все едно съм на пета. Понеже минавам през локалното на кино "Изток" и там има много хора, които пресичат, едвам я изцедих на първа за да премина пълзешком покрай тях. С пърна газ на първа повече от две хиляди оборота не вдигаше. Спрях в локалното малко по надоло, където няма коли. Отворих капака и отвъртях с четвърт оборот кранчето от тройника на газта. Колата заглъхна и се опитваше да изгасне. Върнах на старото положение и ги завинтих малко, но двигателя пак се затормози и започна да глъхне. Върнах всичко, както си е било. Стигна до етап в който при който при подаване на газ заглъхва и гасне. Започна да работи само на пазен ход, при което оборотите с всяка изминала минута падаха надолу и когато стигнаха 400 колата повече и не запали. Издърпах я там където е сега. Какво се оказа. При прегледа белезите съвпадаха. Клапана на газта не работеше. подадохме му принудително ток и запчна да пуска газ. Имаше и искра, ангренажния ремък въртеше, но не пали! Направи ни впечатление, че по някое време двигателят започна да върти като ел мотор на центрофуга. Момчето, което ми преглежда колата, каза че все едно няма компресия. Видяхме, че шайбата, която върти климатика и водната помпа играе. Свалихме предната гума и капаците, и свалихме въпросната шайба, която се държеше на четири болта. Най-ужасното, което видях тогава беше как въпросното зъбно колело, което върти ангренажният ремък се върти на ръка и отвреме на време "зацепва" с оста на колановият вал (все си мисля, че трябва да се въртят заедно). Вчера оставихме колата в този им вид. Днес след работа ще се занимаваме още. Надявам се поне да има защита на клапаните. Когато върти двигателя не се чува тропане от вътре, но знае ли човек...... Ще пиша какво е станало.....
Превърта зъбното колело на коляновия вал
- auubau
- Мнения: 162
- Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
3дравей колега
От това, което прочетох мисля, че става въпрос zа колелото на коляновия вал, което zадвижва ангренажния ремък отбеляzано с поzиция 3 от картинката. Проблема при тебе най-вероятно е скъсана шпонка посочена с червена стрелка. Според мен се е скъсала zаради неzатегнат или самораzвил се болт посочен със синя стрелка, който трябва да е осигурен против самораzвиване със специално лепило zа осигуряване на реzби.
ПС Да се надяваме, че бутала и клапаните не са имали блиzки срещи от трети вид

От това, което прочетох мисля, че става въпрос zа колелото на коляновия вал, което zадвижва ангренажния ремък отбеляzано с поzиция 3 от картинката. Проблема при тебе най-вероятно е скъсана шпонка посочена с червена стрелка. Според мен се е скъсала zаради неzатегнат или самораzвил се болт посочен със синя стрелка, който трябва да е осигурен против самораzвиване със специално лепило zа осигуряване на реzби.
ПС Да се надяваме, че бутала и клапаните не са имали блиzки срещи от трети вид

- Vili
- Мнения: 13
- Регистриран на: Чет 13 юли 2006 23:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Благодаля колега, за хубавата схемичка, мисля че ще ми бъде полезна. Ангренажния ремък е сменян общо три пъти. На 130 000 км от немската собственичка, на 174 000 от баща ми и един негов колега при покупката на колата от немско ( с немски части ) и аз я закарах на майстор тази зима, които го смени с ремък "гейтс"(gates) или нещо такова на 234 000 Майстора е сменил ремъка без да сваля въпросното колело и да отвива болта, който го държи. Когато ми докараха колата ми направи впечатление, че колелото на пистовия ремък леко играе, но си помислих, че това не е от значение. Сега колата е на близо 244 000 км. Не съм сигурен дали с времето са се появили някакви луфтове от многото километри или аз съм я напънал малко повече от колкото трябва. Понакога стигам почти до червената зона, но никога не влизам в нея.
- auubau
- Мнения: 162
- Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Щом е била хлабава шайбата с времето от луфтовете zъбното колело е иzносило шпонката. Огледай добре като правите ремонта дали не са иzносени или отчупени ръбовете на каналите на коляновия вал и на zъбното колело, където влиzа шпонката. Сглобката между вала, шпонката и zъбното колело трябва да бъде плътна. Всичко трябва да влиzа плътно и стегнато беz никакви луфтове.
Стегнете добре централния болт (синята стрелка) и го осигурете със лепило zа реzби или в краен случай с някаква боя.
Успешно zалягане

Стегнете добре централния болт (синята стрелка) и го осигурете със лепило zа реzби или в краен случай с някаква боя.
Успешно zалягане


- Vili
- Мнения: 13
- Регистриран на: Чет 13 юли 2006 23:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Много интересно се получи! Оказа се, че болта, който държи зъбните колела е счупен на две. Тази част с главата излезна, ама другата, която е предната част на болта остана вътре. Ще е мъка докато излезе, ама ще се пробва с разпробивания, заварявания и т.н. ...
Някой ми подхвърли, че половината болт може да остане вътре, а този който ще се вкарва да се отреже и след завивене да се залепи. Много не ми се иска, но неволята какво ли не прави.
Някой ми подхвърли, че половината болт може да остане вътре, а този който ще се вкарва да се отреже и след завивене да се залепи. Много не ми се иска, но неволята какво ли не прави.
Здравейте колеги! Мога да "успокоя "колегата единствено с това,че вече за втори път имам неговия проблем,но не съм имал проблеми с клапани,бутала и т.н./със същия Г3 съм-1.8 ABS/.Засега...Между другото нищо не разбирам от техническата част/дано не напиша некоя простотия като термин/.Дано да бъда полезен
А от къде всъщност дойде проблема при мен и как е решен засега! Оказа се ,че всичко тръгна от смяната на семерингите които са зад ремъка на вала.Скапаните майстори като са ги сменяли,при слагането на въпросния по-горе болт са го сложили накриво.И се почна една...почти като при него.Нема душа,гасне.Кво ли не ми казваха че е.Смених гърнетата,махнах катализатора/на газ съм/-временно решение.С течение на времето накриво сложения болт се скъса.И пак точно като при него.Половината вътре,половината паднал навън.Както си карах,колата угасна и дотам.Двата ремъка долу и никакво мърдане.Едва извадиха останалата във вала част,шпонковия канал беше разбит,шпонката счупена и т.н.Най-вероятно и при колегата е същото
.Смениха колелото/на него е канала или шпонката - не си спомням кое от двете/,нов болт,лепене,оправяне доколното може на канала на вала в който влиза болта.Карах така няколко хиляди км. и о-о-п пак същото.Просто един ден както си карах болта пак се скъса и всичко долу! Тогава от един майстор разбрах ,че Г3 редовно правят тоя номер!!!? Сега съм с друго решение,което за момента помага/дай боже повече време/.След като смених отново колелото и болта освен че е залепен има и допълнителен"клин"/ако така е правилно да се каже/ на 2-3 места от колелото към вала и отново е залепен + това.Успехи!


- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Vili написа:Много интересно се получи! Оказа се, че болта, който държи зъбните колела е счупен на две. Тази част с главата излезна, ама другата, която е предната част на болта остана вътре. Ще е мъка докато излезе, ама ще се пробва с разпробивания, заварявания и т.н. ...
Някой ми подхвърли, че половината болт може да остане вътре, а този който ще се вкарва да се отреже и след завивене да се залепи. Много не ми се иска, но неволята какво ли не прави.
колега нормалния болт при яко стегане не стига до края на отвора в в коляновия вал ,защото аз имах такъв случай при мен се скъса и парчето което беше останало във вала много лесно се отви.
значи майстора ти емонтирал по дълъг болт затова шайбата ти е заметала - болта е допрял дъното във вала и не стегнал добре зъбното колело и затова като се е скъсал трудно се е отвил.
Последна промяна от kiko946 на Пет 18 юли 2008 23:01, променено общо 1 път.
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
сам си сманих зъбния ремък и когато стегах гайката на екцентричния лагер , който опъва ремъка забравих шайбата отзад зад лагера и след 3000 4000 кл.от колата ми започна /ауспуха/ да излиза черен дим /явно нарушена центровка на нафтовата помпа/ но на мен не ми щракна че опъващия лагер се е разглабил. в последствие и колатазагуби мощност едвам се прибрах в къщи на другата сутрин при стартиране по време на старта нащо изчатка като резултат ново зъбно колело счупен авт. повдигач - един и под същия повдигач нов клапан.....извод: почне ли да пуши двигатела значи ремъка се е разхлабил веднага проверка на бележките на помпата , а щях да видя , че ремъка е разхлабен и в последствие и разпределитения вал губи центровката и става най лошото.и два дни труд за този ремонт
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Бахти как объркахте бензинки и дизели, само не ми стана ясно как е сменен ангренажен ремък без демонтаж на въпросната клинова шайба
, ей там някъде е причината за неволите.То на почти всички коли има подобно техническо решение, бах ги и майсторите селски , да окепазят мотора
.Значи , ако се обърка центровката най малката беля е да не запали, ма не виждам начин от време на време да се намества... бе странна работа...


- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
emo-gar написа:Бахти как объркахте бензинки и дизели, само не ми стана ясно как е сменен ангренажен ремък без демонтаж на въпросната клинова шайба, ей там някъде е причината за неволите.То на почти всички коли има подобно техническо решение, бах ги и майсторите селски , да окепазят мотора
.Значи , ако се обърка центровката най малката беля е да не запали, ма не виждам начин от време на време да се намества... бе странна работа...
Когато се сменя ремъка ;
1 - отвиват се четирите болта които прилепват шайбата към зъбното колело - което върти зъбния ремък
2 - сваля се предпазния капак ,изважда се стария ремък и се поставя новия
ЗАБЕЛЖКА;- НЕ НЕОБХОДИМО ДА СЕ РАЗВИВА ЦЕНТРАЛНИЯ БОЛТ КОЙТО, /който е най- яко затегнат от цялата кола/ ПРИЛЕПВА ЗЪБНОТО КОЛЕЛО КЪМ ВАЛА. В МНОГО СЛУЧАЙ ПРИ ОТВИВАНЕ НА ЧЕТИРИТЕ БОЛТА ЗА КОИТО СТАНА ДУМА ПО ГОРЕ, ШАЙБАТА НЕ ПАДА ЛЕКО СЕ НАПЪВА ЗА ДА СЕ ОТЛЕПИ ОТ ЗЪБНОТО КОЛЕЛО .От дългаtа работа и ръждата стои като заварена към зъбното колело
Последна промяна от kiko946 на Вто 11 ное 2008 15:20, променено общо 1 път.
- martineli
- Мнения: 1469
- Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
за тея който се мъчат зверски да развиват централния болт на шайбата на ангренажния ремък(понеже се налага някой път при мен се беше скъсала шайбата дето върти хидравликата ама тва е друга бира)демонтира се по следния начин.
свалят се двете шайби на другите ремъци.
една лула 19 се поставя на болта щото той е такъв 19-ка звезда.и въпросната лула се подбира на гредата така че в посока развиване да държи контра.задължително се слага едно парцалче да не се драска гредата.маха се кабела дето иде от бубината и влиза в дистр.капачка
един влиза в колата а дриг гледа лулата и болта(ама от страни не да се вре.)
тоя дет е вътре върти на стартер и след второто третото чукване на стартер болта е готов.
изпитан метод безгрешен до сега
не се мъчиш да напъваш и болта не се къса щото при рязко развиване болт не се къса.
свалят се двете шайби на другите ремъци.
една лула 19 се поставя на болта щото той е такъв 19-ка звезда.и въпросната лула се подбира на гредата така че в посока развиване да държи контра.задължително се слага едно парцалче да не се драска гредата.маха се кабела дето иде от бубината и влиза в дистр.капачка
един влиза в колата а дриг гледа лулата и болта(ама от страни не да се вре.)
тоя дет е вътре върти на стартер и след второто третото чукване на стартер болта е готов.
изпитан метод безгрешен до сега
не се мъчиш да напъваш и болта не се къса щото при рязко развиване болт не се къса.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10104
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Малко да допълня темата.
При мен се получи същото, както на колегата:
Вечерта започна да не набира. Едва вдигаше обороти.
На сутринта същото и след 500 метра загасна напълно.
Много е важно в подобна ситуация да не мъчите колата да пали, особенно на дърпане/бутане. (въобще винаги, когато загасне колата без видима причина - внимавайте, може да си направите много по-голям проблем)
Иначе предполагам, че съвсем леко игривите обороти на празен ход доста време преди това, са били причинени от износващата се шпонка.
Диагностиката:
Има грешки при датчика за коляновия вал(ако има такъв). Лесно някой майстор може да ви накара да го смените. Компресията бяга(все пак не се знае кое, къде е). Трбва да се погледнат белезите.
Самия ремонт:
Цената е колкото за смяна на ангренажа. Самата ролка струва към 30тина лева (поне при мен). По-горе споменаха, какво се прави с болта.
Има шансове да удари клапани vs бутала, но в повечето случаи (както в моя), ако не е издевателствано в/у двигателя, няма проблеми.
Хубаво е при смяната на ангренаж да карате майстора да провери колелото за луфтове
Това е от мен

При мен се получи същото, както на колегата:
Вечерта започна да не набира. Едва вдигаше обороти.
На сутринта същото и след 500 метра загасна напълно.
Много е важно в подобна ситуация да не мъчите колата да пали, особенно на дърпане/бутане. (въобще винаги, когато загасне колата без видима причина - внимавайте, може да си направите много по-голям проблем)
Иначе предполагам, че съвсем леко игривите обороти на празен ход доста време преди това, са били причинени от износващата се шпонка.
Диагностиката:
Има грешки при датчика за коляновия вал(ако има такъв). Лесно някой майстор може да ви накара да го смените. Компресията бяга(все пак не се знае кое, къде е). Трбва да се погледнат белезите.
Самия ремонт:
Цената е колкото за смяна на ангренажа. Самата ролка струва към 30тина лева (поне при мен). По-горе споменаха, какво се прави с болта.
Има шансове да удари клапани vs бутала, но в повечето случаи (както в моя), ако не е издевателствано в/у двигателя, няма проблеми.
Хубаво е при смяната на ангренаж да карате майстора да провери колелото за луфтове
Това е от мен


Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 89 госта