Странен проблем със загряване и лиса на парно!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Странен проблем със загряване и лиса на парно!

Мнениеот Jetman » Пон 17 ное 2008 19:23


Да поясня че не става дума за моята кола, а за тази на един приятел - Венто 1.8и, АБС мотора. Ситуацията е следната: когато кара в града колата бързо загрява и веднага пуска перката. Пред вид бързо имам предвид наистина прекалено бързо даже за бензинов двигател - спира на място за 3 мин. и почва да бръмчи перката :( А като капак на всичко парното му го няма никакво - пуска на 4 и въздуха е хладен-леко топъл.
Значи ходел е по сервизи и майстори и му сложиха нов радиатор, че уж имало шупла в стария и се бил запушил и затова загрявала - никакав ефект!
Досега е сменено: термостат, антифриз, радиатор, водна помпа, радиаторче на парното. Обаче положението си остава същото :(
Ако имате представа от какво може да е кажете, че човека наля 400+ лв и колата пак прегрява.




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 17 ное 2008 19:49


Остава като вариант издухала гарнитура на главата.От нея може да се получи бързо загряване и липса на парно.

Да отиде в сервиз и да проверят за наличие на газове в охладителната система (има си специален тестер )


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetman » Пон 17 ное 2008 20:04


Значи той преди да смени радиатора беше сменял гарнитурата на капака на двигателя, понеже се беше скапала от високата температура - постояно му минава 90-95 градуса.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Пон 17 ное 2008 20:04


Я попитай за информация, колко антифриз му побра системата при подмяната?Нормата е някъде 6-6.5литра.Ако му е запушено малкото маркуче към разширителния съд, системата не може да се обезвъздуши, резултатите са подобни.Само предположение правя.Ако надува от гарнитура неминуемо ще следва гейзер отнякъде,системата е херметична, предпазния клапан(в капачката) отваря на 1.8 бара.Държи ли нормално ниво на антифриза?Някакви пушеци отзад?Геометрия на пистовия ремък дето върти и помпата (има варианти!).Май повече въпроси дадох отколкото отговори..


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 17 ное 2008 20:29


Jetman написа:Значи той преди да смени радиатора беше сменял гарнитурата на капака на двигателя, понеже се беше скапала от високата температура - постояно му минава 90-95 градуса.


Става дума за гарнитурата между главата и блока....ABS мотора си му е детска болест да издухва гарнитури ... да провери както написах по-горе


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetman » Пон 17 ное 2008 20:56


Ще му предам първо да погледне нея, че Вентото май е доста натискано и може тя да е проблема...


eng.Kostadinov
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот eng.Kostadinov » Вто 18 ное 2008 0:06


Здравей колега,
От скромният си опит с проблемите с парното, мога да кажа, че също така е възможно тройниците към радиаторчето на парното е възможно да са запушени. При запушен един от двата тройника, парното няма да работи като хората и ще духа хладно. Другото което зная, е че температурния датчик, който представлява един тройник на блока определя, дали колата е загряла или не, така че търси възможни диверсии и там.
Поздрави


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetman » Вто 18 ное 2008 22:03


Това звучи логично, аз също се съмних в нещо подобно, но се чудя как не са го видели в сервизите където е ходил...май майсторите стават все по-немарливи и гледат да претупват набързо нещата....
Между другото след последния майстор, който сменил радиаторчето на парното сега парното се позасилва за 2-3 минути от време на време и после пак си духа студено - това говорим като е нагласено да духа на макс. топло.


eng.Kostadinov
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 13 авг 2008 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот eng.Kostadinov » Сря 19 ное 2008 0:05


Здравей колега,
не се чуди изобщо. При мен абсолютно същите симптоми се проявяваха. Радиатора е последното нещо което трябва да се смени. Шунтирай тези тройници с тръба. За мое нещастие при мен зимата почти цялата я изкарах без парно. Също както при теб - загрее колата и парното почне да духа топличко, но не горещо и то само за 2 минути и после студ и мраз. смених радиаторчето и пак. Шунтирахме металния тройник, а пластмасовия беше изтърбушен и като махнахме металния и "о-чудо" слънцето пекна и на нашата улица. Провери първо малкото зло преди да си създаваш главоболия.
Поздрави


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Сря 19 ное 2008 19:04


Е па на тоя Голф (на жената е), с мотор ABS,тройници НЯМА.Ако са слагани допълнително за газено устройство,или някаква друга екстра има ..я вижте за кои точно животни става въпрос?Или проблема може да се окаже тривиален-например:опадал дунапрен на клапата за топло/студено,тогава и при 100* по стрелка ще духа северния вятър


tunning
Мнения: 16
Регистриран на: Съб 08 ное 2008 11:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tunning » Сря 19 ное 2008 21:31


ЗДР. НА ПРИЛИВНОТО КАЗАНЧЕ ИМА ЕДИН ТЪНЪК МАРКУЧ ПРОСЛЕДИ ГО КЪДЕ ОТИВА КЪМ ДВИГАТЕЛА МАХНИ МУ СКОБИЧКАТА И ПОЧИСТИ ЩУЦЕПА ДА НЕ Е ЗАПУШЕН.


cvetanov_77
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 05 ное 2008 15:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кривина

Мнениеот cvetanov_77 » Вто 25 ное 2008 7:50


здравей,
аз имам същия проблем с един Г3,сменихме термостат, радиаторчето на парното но няма промяна установихме, че е от клапите на парното в купето, те са с едни дунапрени и във времето от топлия въздух прегаря е оставя клапата с отвор в нея.Утре го започваме защото при нас зимата е доста сурова.Чао лек ден и късмет.


Bobby_
Мнения: 2260
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 2:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bobby_ » Вто 25 ное 2008 8:25


махни капачката на разщирителния съд , виж дали има циркулация на охл. течност

Ако има значи гарнитура на глава !

Ако няма значи "възглавница" и да се подмени или почисти обезвъздушителния маркуч или канал в конзолата!


Потребителски аватар
martin_ganev
Мнения: 327
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 22:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Мнениеот martin_ganev » Вто 25 ное 2008 9:24


здравеите колеги.и аз имам подобен проблем с парното но при мен си загрява колата когато си е на место а когато тругна на пут с скорост около 100-120км/час неможе да загрее колата и нямам парно.според мен не е гарнитура на гравата за6тото не ми се губи антифриз и не изхрурля охладителната течност като спра.незмам от какво е .преди време смених и троиника които влиза в блока на кото седи датчика за температурата.лятото си загрява добре даже на градско каране ми се включва перката не вентилатора.колата е голф 3 1.8 ABS-motor


Потребителски аватар
krastio
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 250
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 16:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоевград

Мнениеот krastio » Вто 25 ное 2008 18:02


Виж дали няма някоя въздушна възглавница на антифриза . И проверете маркучите дали не са запушени .



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 76 госта