Нормално ли е да има свистене на въздух от разширителния съд

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
kiko
Мнения: 799
Регистриран на: Чет 30 ное 2006 14:30
Автомобил:
Двигател:

Нормално ли е да има свистене на въздух от разширителния съд

Мнениеот kiko » Вто 23 дек 2008 23:37


голф 1.8 абс...не съм обърнал внимание досега ,но забелязах след загасяне на двигателя ,се чува как изпуска въздух от разширителния съд .едвам доловимо ..като ,че ли преди не беше така...не загрява ,не губи антифриз,няма мехурчета в казанчето,няма масло...
съмнявам се,че е симптом на нещо по сериозно,което ще се случи...та да взема по навременни мерки-нова капачка ,нова гарнитура ,може би...




Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Вто 23 дек 2008 23:43


Уплътнението на капачката си заминава, сменяй я докато не е започнало да изхвърля вода :wink:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Мнениеот emo-gar » Чет 25 дек 2008 10:33


Преди да смениш капачката желателно е да се провери налягането в системата,обикновено в сервиз имат сгоди за проверка и на капачката-клапана отваря на 1.8-2.0 бара


diavo
Мнения: 95
Регистриран на: Съб 15 дек 2007 8:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот diavo » Чет 25 дек 2008 10:34


колега не се притеснявай това е нормално, не се вкарвай във филми


Потребителски аватар
biostrong
Мнения: 771
Регистриран на: Нед 22 окт 2006 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот biostrong » Чет 25 дек 2008 12:46


съвсем нормално е тъй като системата ти се самообезвъздушава - щом чуваш съскане значи капачката ти работи, ако не чуваш съскане пък очаквай да избие отдругаде (някой маркуч, капачка термустат и най-лошото: радиатор парно)


diavo
Мнения: 95
Регистриран на: Съб 15 дек 2007 8:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот diavo » Чет 25 дек 2008 12:54


biostrong написа:съвсем нормално е тъй като системата ти се самообезвъздушава - щом чуваш съскане значи капачката ти работи, ако не чуваш съскане пък очаквай да избие отдругаде (някой маркуч, капачка термустат и най-лошото: радиатор парно)


колега, глупости говориш, тая система се обезвъздушава един път, а съскането е всеки път като се загаси двигателя. Ако според теб се самообезвъздушава системата всеки път откъде влиза тоя въздух всеки път?


Потребителски аватар
absent
Мнения: 427
Регистриран на: Вто 29 май 2007 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот absent » Чет 25 дек 2008 13:27


и при мене така си фъска аз смятам че е нормално чувал съм го и на други коли


Потребителски аватар
biostrong
Мнения: 771
Регистриран на: Нед 22 окт 2006 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот biostrong » Чет 25 дек 2008 15:22


diavo написа:
biostrong написа:съвсем нормално е тъй като системата ти се самообезвъздушава - щом чуваш съскане значи капачката ти работи, ако не чуваш съскане пък очаквай да избие отдругаде (някой маркуч, капачка термустат и най-лошото: радиатор парно)


колега, глупости говориш, тая система се обезвъздушава един път, а съскането е всеки път като се загаси двигателя. Ако според теб се самообезвъздушава системата всеки път откъде влиза тоя въздух всеки път?


не съм казал че се обезвъздушава всеки път, а тъй като се самообезвъздушава има клапан(и) на капачката и след като съска значи работят


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Нормално ли е да има свистене на въздух от разширителния

Мнениеот Panev » Чет 25 дек 2008 17:46


kiko написа:голф 1.8 абс...не съм обърнал внимание досега ,но забелязах след загасяне на двигателя ,се чува как изпуска въздух от разширителния съд .едвам доловимо ..като ,че ли преди не беше така...не загрява ,не губи антифриз,няма мехурчета в казанчето,няма масло...
съмнявам се,че е симптом на нещо по сериозно,което ще се случи...та да взема по навременни мерки-нова капачка ,нова гарнитура ,може би...

Нормално си е, колега. Все пак системата е под налягане, а клапана на капачката отваря на определено налягане. Явно се е достигнало това налягане(ако си карал дълго време в градски условия, малко след загасяне...) и затова се е чувало съскането. Проблем ще е ако започне да ти избива(изхвърля) течност от капачката. :wink:


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Чет 25 дек 2008 21:33


можеби най-прав е колега които каза да се провери налягането в сервиз , защото мойта не го прави това изспускане наповишеното налягане


Потребителски аватар
kiko
Мнения: 799
Регистриран на: Чет 30 ное 2006 14:30
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kiko » Чет 25 дек 2008 22:35


ами благодарско за отговорите...ще следя проблема и да не почва да изхвърля антифриз..засега няма да се вманиачавам излишно...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Чет 25 дек 2008 22:36


Аз съм забелязал две неща по повод охладителната система.
При топъл и при студен двигател нивото на антифриза е различно.Дори при различна температура е различно.Ето давам пример :
-преди няколко дни съм долял на студен двигател при околона температура от около 15 градуса антифриз до максимум.
-днес при температура от -4 беше даже мънинко под минимума....запалих я и със загряването на двигателя нивото се покачваше постепенно,след няколко минути работа подмина максимума и продължи да се покачва докато не загря окончателно двигателя и си стабилизира нивото.След това с постепенното охлаждане на двигателя нивото намаляваше постепенно.
Същия експеримент съм правил и преди - на топъл двигател гледам,че антифриза е на максимум а на студен седи под минимума.Колкото и да доливам на студен като загрее веднъж си изхврърля ненужното през капачката и си стабилизира нивото така,че при загрял е една идея над максимума а на студен седи под минимума.
Говоря при изпуснато налягане (отвита капачка).
В тази връзка и друго - капачката на студен двигател не може да се развие а на топъл също трудно се развива (и не е от капачката).Всичко това обаче не е така ако предварително откача някъде системата...тогава се развива с лекота.
Ето я и теорията по въпроса :
-когато загрее колата налягането в системата се повишава до някакво и излищното количество било то въздух или течност (зависи колко си налюскал) се изпуска през капачката (през клапана и).Понеже обаче този клапан е еднопосочен когато колата изстива течността се свива и налягането в системата намалява и се образува някакъв вакуум понеже клапана на капачката е еднопосочен и това е причината да не може да се развие капачката ако не се разкачи някъде системата преди това.Също това обеснява и разликите в нивото (колата от никъде не губи течност).
Сега и за съскането като се изгаси колата - при загрял двигател като се спре циркулацията на течността за момент налягането се повишава (получава се локално прегряване на течността в областта на горещата глава и цилиндрите) в резултат на което се повишава налягането....и капачката сработва и изпуска повишеното налягане.....ама това може да се случи веднъж или два пъти....оттам нататък си е чист дефект в капачката ама малко по-особен.При работа на двигателя няма да съска и то с една ясна идея - клапана си и работи ама след като колата изстине гумата на клапана се свива и започва да изпуска....изчезва вакуума,който се е създал и обема над свитата студена течност се заема със свит студен въздух....после палим колата,тя загрява,и въздуха и водата се разширяват и капачката започва малко по малко да изпуска ненужното.В даден момент гасим и тогава се получава по-голямото налягане и ненужното става повече и се изпуска от клапана на капачката....и така всеки път или на напълно случаен принцип според околната температура,времето на престой на колата,състоянието на гумичката на клапана на капачката и т.н. и т.н.
Извода - сменя се цялата капачка (6 лв струва) или само гуменото и О-пръстенче (не съм виждал да се продава отделно ама сигурно може да се намери).
Успех!


Потребителски аватар
kiko
Мнения: 799
Регистриран на: Чет 30 ное 2006 14:30
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kiko » Чет 25 дек 2008 22:51


вярно е,че не го прави поне при мен винаги...май изпускането зависи от много и разнообразни фактори ,както колегата спомена...важното да няма по-тежки последици...в крайна сметка може да сменя капачката...


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Пет 26 дек 2008 13:32


Същия експеримент съм правил и преди - на топъл двигател гледам,че антифриза е на максимум а на студен седи под минимума.Колкото и да доливам на студен като загрее веднъж си изхврърля ненужното през капачката и си стабилизира нивото така,че при загрял е една идея над максимума а на студен седи под минимума.


абсолютно sъщото се получи и при мен и вече не доливам до максимума.... преди 10 г. беше



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта