голф 1.8 абс...не съм обърнал внимание досега ,но забелязах след загасяне на двигателя ,се чува как изпуска въздух от разширителния съд .едвам доловимо ..като ,че ли преди не беше така...не загрява ,не губи антифриз,няма мехурчета в казанчето,няма масло...
съмнявам се,че е симптом на нещо по сериозно,което ще се случи...та да взема по навременни мерки-нова капачка ,нова гарнитура ,може би...



Нормално ли е да има свистене на въздух от разширителния съд
biostrong написа:съвсем нормално е тъй като системата ти се самообезвъздушава - щом чуваш съскане значи капачката ти работи, ако не чуваш съскане пък очаквай да избие отдругаде (някой маркуч, капачка термустат и най-лошото: радиатор парно)
колега, глупости говориш, тая система се обезвъздушава един път, а съскането е всеки път като се загаси двигателя. Ако според теб се самообезвъздушава системата всеки път откъде влиза тоя въздух всеки път?
- biostrong
- Мнения: 771
- Регистриран на: Нед 22 окт 2006 21:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
diavo написа:biostrong написа:съвсем нормално е тъй като системата ти се самообезвъздушава - щом чуваш съскане значи капачката ти работи, ако не чуваш съскане пък очаквай да избие отдругаде (някой маркуч, капачка термустат и най-лошото: радиатор парно)
колега, глупости говориш, тая система се обезвъздушава един път, а съскането е всеки път като се загаси двигателя. Ако според теб се самообезвъздушава системата всеки път откъде влиза тоя въздух всеки път?
не съм казал че се обезвъздушава всеки път, а тъй като се самообезвъздушава има клапан(и) на капачката и след като съска значи работят
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Нормално ли е да има свистене на въздух от разширителния
kiko написа:голф 1.8 абс...не съм обърнал внимание досега ,но забелязах след загасяне на двигателя ,се чува как изпуска въздух от разширителния съд .едвам доловимо ..като ,че ли преди не беше така...не загрява ,не губи антифриз,няма мехурчета в казанчето,няма масло...
съмнявам се,че е симптом на нещо по сериозно,което ще се случи...та да взема по навременни мерки-нова капачка ,нова гарнитура ,може би...
Нормално си е, колега. Все пак системата е под налягане, а клапана на капачката отваря на определено налягане. Явно се е достигнало това налягане(ако си карал дълго време в градски условия, малко след загасяне...) и затова се е чувало съскането. Проблем ще е ако започне да ти избива(изхвърля) течност от капачката.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз съм забелязал две неща по повод охладителната система.
При топъл и при студен двигател нивото на антифриза е различно.Дори при различна температура е различно.Ето давам пример :
-преди няколко дни съм долял на студен двигател при околона температура от около 15 градуса антифриз до максимум.
-днес при температура от -4 беше даже мънинко под минимума....запалих я и със загряването на двигателя нивото се покачваше постепенно,след няколко минути работа подмина максимума и продължи да се покачва докато не загря окончателно двигателя и си стабилизира нивото.След това с постепенното охлаждане на двигателя нивото намаляваше постепенно.
Същия експеримент съм правил и преди - на топъл двигател гледам,че антифриза е на максимум а на студен седи под минимума.Колкото и да доливам на студен като загрее веднъж си изхврърля ненужното през капачката и си стабилизира нивото така,че при загрял е една идея над максимума а на студен седи под минимума.
Говоря при изпуснато налягане (отвита капачка).
В тази връзка и друго - капачката на студен двигател не може да се развие а на топъл също трудно се развива (и не е от капачката).Всичко това обаче не е така ако предварително откача някъде системата...тогава се развива с лекота.
Ето я и теорията по въпроса :
-когато загрее колата налягането в системата се повишава до някакво и излищното количество било то въздух или течност (зависи колко си налюскал) се изпуска през капачката (през клапана и).Понеже обаче този клапан е еднопосочен когато колата изстива течността се свива и налягането в системата намалява и се образува някакъв вакуум понеже клапана на капачката е еднопосочен и това е причината да не може да се развие капачката ако не се разкачи някъде системата преди това.Също това обеснява и разликите в нивото (колата от никъде не губи течност).
Сега и за съскането като се изгаси колата - при загрял двигател като се спре циркулацията на течността за момент налягането се повишава (получава се локално прегряване на течността в областта на горещата глава и цилиндрите) в резултат на което се повишава налягането....и капачката сработва и изпуска повишеното налягане.....ама това може да се случи веднъж или два пъти....оттам нататък си е чист дефект в капачката ама малко по-особен.При работа на двигателя няма да съска и то с една ясна идея - клапана си и работи ама след като колата изстине гумата на клапана се свива и започва да изпуска....изчезва вакуума,който се е създал и обема над свитата студена течност се заема със свит студен въздух....после палим колата,тя загрява,и въздуха и водата се разширяват и капачката започва малко по малко да изпуска ненужното.В даден момент гасим и тогава се получава по-голямото налягане и ненужното става повече и се изпуска от клапана на капачката....и така всеки път или на напълно случаен принцип според околната температура,времето на престой на колата,състоянието на гумичката на клапана на капачката и т.н. и т.н.
Извода - сменя се цялата капачка (6 лв струва) или само гуменото и О-пръстенче (не съм виждал да се продава отделно ама сигурно може да се намери).
Успех!
При топъл и при студен двигател нивото на антифриза е различно.Дори при различна температура е различно.Ето давам пример :
-преди няколко дни съм долял на студен двигател при околона температура от около 15 градуса антифриз до максимум.
-днес при температура от -4 беше даже мънинко под минимума....запалих я и със загряването на двигателя нивото се покачваше постепенно,след няколко минути работа подмина максимума и продължи да се покачва докато не загря окончателно двигателя и си стабилизира нивото.След това с постепенното охлаждане на двигателя нивото намаляваше постепенно.
Същия експеримент съм правил и преди - на топъл двигател гледам,че антифриза е на максимум а на студен седи под минимума.Колкото и да доливам на студен като загрее веднъж си изхврърля ненужното през капачката и си стабилизира нивото така,че при загрял е една идея над максимума а на студен седи под минимума.
Говоря при изпуснато налягане (отвита капачка).
В тази връзка и друго - капачката на студен двигател не може да се развие а на топъл също трудно се развива (и не е от капачката).Всичко това обаче не е така ако предварително откача някъде системата...тогава се развива с лекота.
Ето я и теорията по въпроса :
-когато загрее колата налягането в системата се повишава до някакво и излищното количество било то въздух или течност (зависи колко си налюскал) се изпуска през капачката (през клапана и).Понеже обаче този клапан е еднопосочен когато колата изстива течността се свива и налягането в системата намалява и се образува някакъв вакуум понеже клапана на капачката е еднопосочен и това е причината да не може да се развие капачката ако не се разкачи някъде системата преди това.Също това обеснява и разликите в нивото (колата от никъде не губи течност).
Сега и за съскането като се изгаси колата - при загрял двигател като се спре циркулацията на течността за момент налягането се повишава (получава се локално прегряване на течността в областта на горещата глава и цилиндрите) в резултат на което се повишава налягането....и капачката сработва и изпуска повишеното налягане.....ама това може да се случи веднъж или два пъти....оттам нататък си е чист дефект в капачката ама малко по-особен.При работа на двигателя няма да съска и то с една ясна идея - клапана си и работи ама след като колата изстине гумата на клапана се свива и започва да изпуска....изчезва вакуума,който се е създал и обема над свитата студена течност се заема със свит студен въздух....после палим колата,тя загрява,и въздуха и водата се разширяват и капачката започва малко по малко да изпуска ненужното.В даден момент гасим и тогава се получава по-голямото налягане и ненужното става повече и се изпуска от клапана на капачката....и така всеки път или на напълно случаен принцип според околната температура,времето на престой на колата,състоянието на гумичката на клапана на капачката и т.н. и т.н.
Извода - сменя се цялата капачка (6 лв струва) или само гуменото и О-пръстенче (не съм виждал да се продава отделно ама сигурно може да се намери).
Успех!
- kiko946
- Мнения: 636
- Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
- Автомобил: GOLF 3
- Двигател: AAZ 1992 g
- Местоположение: София
Същия експеримент съм правил и преди - на топъл двигател гледам,че антифриза е на максимум а на студен седи под минимума.Колкото и да доливам на студен като загрее веднъж си изхврърля ненужното през капачката и си стабилизира нивото така,че при загрял е една идея над максимума а на студен седи под минимума.
абсолютно sъщото се получи и при мен и вече не доливам до максимума.... преди 10 г. беше
абсолютно sъщото се получи и при мен и вече не доливам до максимума.... преди 10 г. беше
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта