Акумулатор 70Ah на г3-ще имам ли проблеми?
- m2595
- Мнения: 1027
- Регистриран на: Нед 31 авг 2008 20:30
- Автомобил: Mercedes W124 250D
- Двигател: OM602
- Местоположение: Провадия
Акумулатор 70Ah на г3-ще имам ли проблеми?
Колеги, имам малък въпрос. Ако сложа акумулатор 70Ah на моя Голф ще навреди ли това на колата? И да го сменям ли с по-слаб?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
По-голям не вреди.....разрежда се по-малко като палиш и по-бързо възстановява изгубената енергия.Натоварваш малко повече алтернатора (пренебрежимо малко) ама това не е проблем....те са мощни - поне 40А е минималния алтернатор,който се слага на тези коли.
Един колега от форума е на принципа,че слага колкото голям успее да се смести.
Аз лично по книжка съм за 44Ah (мотора ми е съшия като твоя - 1.8 ABS) а съм с 62....никакви проблеми нямам,върти енергично и досега не се е налагало да го дозареждам дори като карам често на къси разстояния.Само дето това е така след като си разглобих стартера,почистих го и го смазах добре понеже беше мнооого сух и беше забравил що е то грес
Не мисля,че ще е проблем ама ако тепърва ще го копуваш може да вземеш и по-малък (заради ценовата разлика де,не заради нещо друго).
Успех!
Един колега от форума е на принципа,че слага колкото голям успее да се смести.
Аз лично по книжка съм за 44Ah (мотора ми е съшия като твоя - 1.8 ABS) а съм с 62....никакви проблеми нямам,върти енергично и досега не се е налагало да го дозареждам дори като карам често на къси разстояния.Само дето това е така след като си разглобих стартера,почистих го и го смазах добре понеже беше мнооого сух и беше забравил що е то грес

Не мисля,че ще е проблем ама ако тепърва ще го копуваш може да вземеш и по-малък (заради ценовата разлика де,не заради нещо друго).
Успех!
- mafiacartel
- Мнения: 965
- Регистриран на: Нед 22 юли 2007 13:19
- Автомобил: VW Golf 2 GTI G65
- Двигател: PG
- Местоположение: гр.Поморие
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
mafiacartel написа:А дали е проблем ако съм с 62ah и сложа динамо 120 ампера ,че ми трябва повечко ток за музиката. А втори акомулатор неми се слага.
Леко обяснение :
-акумулатора си се зарежда според това колко напрежение подава алтернатора...да кажем при 15V понеже е някак по-кръгло число акумулатора може да консумира различно количесто ток според това колко е разреден.....и колкото повече консумира толкова овече товари алтернатора ама затова има регулатор на напрежението.Та реално погледнато големия акумулатор наистина ще се зарежда по-бавно от малкия ама няма и да се разрежда толкова много при палене понеже стартовия му так е значително по-голям от консумирания и има голям запас от енергия и загубената по-бързо ще се възстановява отново така че практически не се налага да го дозареждаш ако не караш да кажем по 1-2км всеки ден ама какъвто и да е на толкова кратко разстояние няма да се възстанови след паленето и ще иска дозаряд на няколко дни/седмици.
По повод алтернаторите или както им казвате (динамо)...като за начало ралзиката за който го интересува въобще - алтернатора произвежда променлив ток,който се изправя и се ползва от колата а динамото произвежда направо прав.....ралзиката е в КПД-то и габаритния размер на устройството....алтернатора е по-малък и по-мощен защото е трифазен и 3-те фази се натоварват равномерно а с един изправител се обединяват в един извод,който захранва електриката на колата.Това колко А е алтернатора определя максималното натоварване,което той може да поеме и не влия на нищо друго....ако ще и 1000А да си сложите няма проблем за колата от гледан точка на изходно напрежение или презареждане на акумулатора - той ви дава възможност за такъв капацитет пък вие си ползвайте колкото искате от тях.
Реално погледнато има друг момент - по-мощния алтернатор при по-големи натоварвания товари повече двигателя - важно е да се отбележи - понеже все пак той е двигателната сила,която върти алтернатора и произвежда ток-а....искаш повече от него - дърпа повече от двигателя.....и при значително по-голям алтернатор трябва да се мисли за евентуална смяна на шайбите понеже едва ли трапецовиден ремък ще понесе такова усилие.Стандартно алтернаторите на Голф и Пасат са около 600W при 12V са ти около 50А (казвам около понеже напрежението не е 12V ами около 14-15 даже понякога) ама това са подробности.
При мен и долкото знам при повечето по-яки алтернатори (моя е по-голям понеже колата е с климатроник и е с АБС, които същп дърпат не малко ток) алтернатора е на варианта пистов ремък - по-голяма контактна повърхност и по-малък шанс да превърти или да се скъса от натоварването.....както е с компресора за климатика.
По принцип ако алтернатора,който ще вземеш си е със шайба за трапецовиден значи няма да има проблем да го ползваш така и си го слагай спокойно - на колата не и пречи....ама ако е с шайба за пистов ще е хубаво да се замислиш как да го направиш понеже ремъка едва ли ще го понесе....макар че реално погледнато този алтернатор от 120A си е около 2к.с. от гледна точка на идеалните условия и 100% КПД (120A при 12V са 1440W което са 1.44кW което по 1.37 прави точно 1.972 конски сили).
Иначе няма никакви проблеми с това,че е по-мощен и на колата не и пречи освен,че може да се наложи да и вдигнеш малко празния ход за да не изгасне

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 60 госта