Така.
Значи рейката ми е отврат и искам да я сваля и да си я рециклирам сам.
Мога да си закупя нова (стара) за около 50-тина лева но нямам гаранция че ще е здрава. А и да я взема пак бих тръгнал да сменям разни неща по нея.
След като си писах с няколко човека от форума научих че има някаква тефлонова втулка и лагер които се сменят.Те не били скъпи и не била трудна смяната , но пък свалянето на самата рейка е болка.
Та питам тези от вас които СА ремонтирали рейка механична :
какво и от къде са закупили.
Дали имат снимки от ремонта.
Схеми на самата рейка (имам едни ръководства за ремонт и ЕТКА 7 но нищо подробно няма там).
Време на ремонта,цени и такива неща.
Какво се сменя,как се сменя изобщо всичко.
Преди да започна смяната на компоненти от нея какво да гледам за непоправимо износване.
Рециклиране на рейка
- Бързият
- Вечен БАН
- Мнения: 1778
- Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
На мен ми изглежда по-сложна работа самото рециклиране , което теб не те плаши толкова
Свалянето не е нищо сложно ако имаш канал - 4 болта през магарето държат самата рейка , откача се кормилния прът , ако имаш хидравлика отвиваш болтовете на 2-та маркуча , отвиваш гайките на накрайниците при шенкела..... иии това е 


И в двата случая ще сваляш рейката. Първо ти трябва канал че иначе е почти невъзможно.Откачаш външните накрайници после ги откачаш от страната на рейката . Напръскай хубаво с ВД 4 болта дето държат рейката че ако никога не е сваляна вероятноста да ги скъсаш е 90 %, в магарето има втулки през които минават болтовете и там лови гняся и се късат .Откачаш карето с щанга на горе от рейката преди да отвъртиш 4 болта.После малко ловкост излиза от дясно на купето.Може да си купиш само втулката но трябва да отидеш с старата че не знаят коя е точно, Лагера не може да се намери дори и в юнитрейд той не е нормален размер и такъв по магазините няма .Виж си пръта преди да я сваляш дали не е имало скъсан маншон от дясно и да е хванал язви тогава не подлежи на рециклиране , също така дали не е бил сложен на място маншона дето покрива карето че там влиза вода и прецаква лагера.Развърташ двата болта дето се падат от към купето и държат болта за обиране на луфта мисля че бяха 10 . После отвърташ болтовете на оста дето влиза в рейката.Трябват ти клещи от тези дето се заключат като ги стиснеш . С тях ловиш оста така че на не прецакаш шлиците и леко почукване на горе за да излезе.После пръта се вади на ляво. Към края на дясната страна ще видиш втулката и я избиваш с нещо дълго тя излиза лесно.После по обратният ред и много грес.Оспех.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 70 госта