vandu написа:Ако термостата затваря късно?
На голф 4 имам подобен проблем. При спускане на скорост и пуснато парно температурата пада. Ако спускам на свободна няма проблем.
Като карам на по-дълги разстояния и като загрее и големия кръг вече нямам проблем.
Този проблем може да го прави и от малко течност в системата.
ПП: това с EGR-a ми стана интересно. Ще се радвам някой да обясни , че не виждам логика.
Клапанът за рециркулация на отработените газове EGR – устройство
Работата на клапана EGR се управлява от компютъра на двигателя.
В състава на типичното просто съоръжение влизат:
Метална тръба, която свързва изпускателния колектор (засмукване преди катализатор и ламбда сонда) с всмукателния колектор (засмукване след дебитомер за въздух), и съответното монтиране и уплътняване.
Клапан
Управление на клапана – пневматично с мех или електронно. Управлението на клапана е свързано чрез електрически кабел с компютъра ECU, който управлява степента на отваряне и затваряне на клапана.
Сензор за състоянието на клапана, също свързан с компютъра ECU. Не всички EGR клапани разполагат със сензор за състоянието.
Радиатор за охлаждане на отработени газове – пълен с каналчета, по които се отвеждат газовете, охлаждани от стандартна охлаждаща течност. Не всички EGR са оборудвани с охладителна система.
Предпоследното изречение в цитата, може да се чете и като радиатор за загряване на охлаждащата течност от отработените газове. Демек EGRа действа като допълнителна печка, която подгрява антифриза. Ако тази печка не работи загряването е по-малко и охлаждането на двигателя е по-лесно и при намалена мощност на двигателя, както е в градските задръствания, радиаторът на парното е предостатъчен охладител и съвсем нормално двигателят смъква лесно температурата. И всяка зима сервизите сменят съвсем изправни термостати и ги заменят с ментета, само защото хората не могат да схванат, че термостатът не може да стопли антифриза по никакъв начин. Той е просто клапан, който чака температурата да надхвърли 90гр и да отклони част от антифриза към големия радиатор. Обаче при работещо парно, температурата може никога да не достигне 90гр и термостатът и големия радиатор може да се демонтират и да се оставят вкъщи да не се разнасят излишни килограми и колата ще си работи съвсем нормално и без тях.