Та колеги , моля за малко помощ. Имам диодни стопове от години и не съм имал никакви проблеми , днес към обяд забелязах , че като натисна спирачка и на единият стоп светват всички диоди с изключение на 4 бр. Тези 4-ри светват , но мноОоого слабо , едвам забележимо. По-късно през деня след натискане на спирачка всичко беше О.К. , но малко по-късно отново се появи проблема , но този път на двата стопа имаше диоди , които светеха по-слабо от останалите (едва забележимо). От къде да тръгна да търся проблема ? Мерси предварително На габарит нямам проблеми , както и на стопа за мъгла.
Последна промяна от Exell на Чет 28 юли 2011 20:45, променено общо 1 път.
Провери си буксата на левия стоп - те самите стопове хубаво са афтърмаркет, ама буксата си е VW Последното краче (мисля, че 9ти пин беше) е масата, там редовно прави утечки и като натиснеш спирачката става мармалад. Виж я, пък ако не е тя, тогава си търси проблема в стоповете
За съжаление не е от масата. Цяла вечер си играя с тях и временно реших проблема , но ..... размених кабелите (купонзите) и в момента пуснах да светят диодите за мъгла като стоп (даже май стана по-красиво) Но това е временно решение , някой , ако има поне някакво предположение нека сподели
pas1.8mi да , по 4 броя са , тоест 3 х 4 - 12 светват при спирачка. Мисля , че проблема е в една пластмаска , която е капсулована и нямам представа какво става вътре.
по описанието ми се стува ,че има проблемен диод във въпросната четворка предполагам са вързани по 4бр.последователно и ако един се изпръцка цялата редичка отива на кино(или при пробив )идва по слаб ток откъдето и слабото светене
Колега в капуслованата пластмаса се намира стабилизатор на напрежение и няколко резистора. При мен габаритите дадоха фера и си направих една нова малка платка само за тях и ги изолирах от черната кутия. Схемата е много проста и не е точно като оригиналната, но за момента не ми се занимава да я осъвършенствам. Тя представлява един диод (защитен) и резистор от около 200 ома за всеки кабел, който отива към дадената група диоди. Даже първоначално елементите не бяха на платка, а направо запоени "във въздуха".
Ако "черната кутия" се отвори все някак си и вътре не е залята със нещо,тогава и с един поялник може да се оправиш.Добре е да ти се намират под ръка резистори(съпротивления),каква стойност?-като отвориш ще се види.Ако са с цветна маркировка,или казваш цветовете,или мериш с мултицет някой от здравите.
Отварял съм кутията и от страната на спойките може да се потърси така наречената "студена" ако въобще има такава. От другата страна обаче всичко е залято със смола (черна изолационна) и елементите не могат да се видят какви са. Това е и причината да мина на самоделка захранване. За резистори първо ползвах 600 ома обаче дават малко ток и диодите светят доста по-слабо, след това ги смених, но не помня с колко точно върти ми се нещо от сорта 210 - 250 ома, но не съм сигурен. При интерес мога да се нагъза и да проверя какво съм мацал.
За статистиката (търсачката) , понеже забелязвам , че има доста колеги с подобни стопове (и доста се продават) да споделя , че стоповете са оправени от колега във форума. Ако той иска и му се пише може да даде повече подробностти , но проблема беше в "черната кутия" . Изцяло изрязана , изхвърлена и се направи нова платка.
И аз имах проблем с тая черна кутия. Проблема се реши като я махнах и свързах стоповете директно. Няма проблем засега. Пробвах и със съпротивления но не палят всичките диоди само 4 бр. не и стига тока. От начало пробвах на колко волта запалват диодите на всяка група палят на 12v увеличих на 14v и няма проблем. Незнам дали е правилно това на самия стоп пише 12v: Диоди са стоп,габарит и мъглата, а задна и мигач са на обикновени крушки.
Платка с разни елементи,която е нещо като управление на светодиодите.Залята е цялата със смола и не се виждат елементите.И аз я изхвърлих навремето и свързах директно през резистори с определено съпротивление.Иначе изгаряха светодиодите.
Lifeguard написа:Платка с разни елементи,която е нещо като управление на светодиодите.Залята е цялата със смола и не се виждат елементите.
Интересни ламБи , не съм попадал на такива. На стоп и габарит са ми в 1 цокъл и при китайски светодиодни ми изникна проблем .Наложи се да сложа разделителен диод в ламБите за да разделя 2 те вериги/стоп и габарит. За стопа на едната пъпка директно подават напрежението, а за габарит на другата пъпка през резистор пак на същите светодиоди да светят по-слабо. пак има платчица, но нищо не е залято и може да се бае/.