Колата ми (Джета 85г.) беше с HK мотор, направихме трансплантация с ABU. След диагностика се оказва, че това делко, с което съм в момента (030 905 205 АА по каталог) е такова, каквото би трябвало да бъде (с ЕТКА го проверих току-що). Доскоро си мислех, че ограничението, което не позволява да се свали предварението под 20 градуса е следствие на това, че явно делкото не е за този мотор... Да, ама не. Същият човек, при който си правих диагностиката ми каза, че ремъкът ми е зацепен правилно и че проблемът с многото градуси не би следвало да е от него. Двигателят ми е свалян от СЕАТ, най-вероятно, тъй като има малка червена лепенка на капака на клапаните, на която пише внимание на испански, само на сеатите съм виждал такива... Има ли вариант (колкото и нелогично да звучи), при Сеат делкото да е друго, мен малко ме съмнява, но все пак да питам... Оттук насетне след като се разбра, че това е точното делко какво следва? Евентуално да отида при друг майстор и той да ми каже дали наистина ремъкът ми не трябва да се презацепи наново. Има ли трети вариант като причина за невъзможността да се коригира по-добре предварението на мотора?
Също така имам и друга питанка: на моя двигател липсва едно маркуче отгоре на капака на клапаните, просто е замазано с нещо като... асфалт, което се е втвърдило доста. Гледам, че на другите АБУ-та там има някакъв маркуч, ако не се лъжа. За какво служи този отвор или отдушник или каквото е там?
Прилагам и снимка, за съжаление, нямам такава на "читав" АБУ мотор, но вярвам, че някой от колегите, който има такъв ще е така добър да сподели:

