За Делкото ми и предварението... ново предположение

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19293
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

За Делкото ми и предварението... ново предположение

Мнениеот stefan4o » Пон 03 ное 2008 19:06


Историята по трансплантацията сигурно доста хора вече са я чели, но да я кажа отново и да питам за съвет.
Колата ми (Джета 85г.) беше с HK мотор, направихме трансплантация с ABU. След диагностика се оказва, че това делко, с което съм в момента (030 905 205 АА по каталог) е такова, каквото би трябвало да бъде (с ЕТКА го проверих току-що). Доскоро си мислех, че ограничението, което не позволява да се свали предварението под 20 градуса е следствие на това, че явно делкото не е за този мотор... Да, ама не. Същият човек, при който си правих диагностиката ми каза, че ремъкът ми е зацепен правилно и че проблемът с многото градуси не би следвало да е от него. Двигателят ми е свалян от СЕАТ, най-вероятно, тъй като има малка червена лепенка на капака на клапаните, на която пише внимание на испански, само на сеатите съм виждал такива... Има ли вариант (колкото и нелогично да звучи), при Сеат делкото да е друго, мен малко ме съмнява, но все пак да питам... Оттук насетне след като се разбра, че това е точното делко какво следва? Евентуално да отида при друг майстор и той да ми каже дали наистина ремъкът ми не трябва да се презацепи наново. Има ли трети вариант като причина за невъзможността да се коригира по-добре предварението на мотора?
Също така имам и друга питанка: на моя двигател липсва едно маркуче отгоре на капака на клапаните, просто е замазано с нещо като... асфалт, което се е втвърдило доста. Гледам, че на другите АБУ-та там има някакъв маркуч, ако не се лъжа. За какво служи този отвор или отдушник или каквото е там?
Прилагам и снимка, за съжаление, нямам такава на "читав" АБУ мотор, но вярвам, че някой от колегите, който има такъв ще е така добър да сподели:
ИзображениеИзображение

Последна промяна от stefan4o на Сря 11 мар 2009 18:42, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19293
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Вто 04 ное 2008 17:25


Колеги, никой ли няма да ме посъветва нещо (освен както някои хора - продай си колата)? :?


Потребителски аватар
plamen032
Мнения: 763
Регистриран на: Нед 23 юли 2006 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот plamen032 » Вто 04 ное 2008 19:10


маркуча отгоре е за маслени изпарения. АБУто ако се поддържа е добро. Провери при друг майстор за ремъка 20градуса ми се виждат като 1 зъб...
Загрява ли ? Как е в динамиката?

Последна промяна от plamen032 на Вто 04 ное 2008 19:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Вто 04 ное 2008 19:11


За капака на клапаните те съветвам да погледнеш на двигател като твоя как си е фабрично вентилацията на картера,защото според мен на мястото,което си очертал трябва да има отдушник (тръбичка).Не разбирам достатъчно,но мисля,че делкото ти се задвижва от разпределителния вал и (ако е така) не ти остава друго освен да разхлабиш ангренажния ремък и да върнеш в закъснение (зъб назад) вала и пак да премериш предварението.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19293
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Вто 04 ное 2008 19:21


plamen032 написа:маркуча отгоре е за маслени изпарения. АБУто ако се поддържа е добро. Провери при друг майстор за ремъка 20градуса ми се виждат като 1 зъб...
Загрява ли ? Как е в динамиката?

Колата си загрява нормално. Динамиката е доста добра в сравнение със стария ми 1.3 мотор.
Относно маркуча, това, може би донякъде ми дава отговор защо хвърля масло през отдушника на картера... може би при липсата на този отдушник горе, по-надолу става голямо налягането и омаслява всичко наред в близост до отдушника на картера...
За капака на клапаните те съветвам да погледнеш на двигател като твоя как си е фабрично вентилацията на картера,защото според мен на мястото,което си очертал трябва да има отдушник (тръбичка).Не разбирам достатъчно,но мисля,че делкото ти се задвижва от разпределителния вал и (ако е така) не ти остава друго освен да разхлабиш ангренажния ремък и да върнеш в закъснение (зъб назад) вала и пак да премериш предварението.

Може да потърся друг такъв капак оригинален, но трябва да видя тоз маркуч къде отива (вероятно във въздушния филтър), нека някой от колегите с АБУ да даде жокерче, за да оправим моята таратайка. Делкото ми би следвало да се задвижва от разпределителния вал т.к. е монтирано успоредно с него, не съм сигурен, но следвайки логиката сигурно е така. Ще послушам съвета ти и скоро ще отида на сервиз да ми върнат ремъка с един зъб назад. Какво би следвало да е последствието от това с оправянето на центровката? Намален разход може би? (май сега ми гори доста - към 12-13-14/100 газ)


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Вто 04 ное 2008 20:31


Изображение


Потребителски аватар
Жоро
Мнения: 418
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Мнениеот Жоро » Вто 04 ное 2008 20:56


Изображение
Това е моето АБД,но не си спомням,а и като разсъждавам не ми става ясно къде отива маркуча от капака на клапаните,би трябвало да отива в моното,но на снимката май не е така,а все си мисля,че вентилацията на картера е външна,може и да греша.А за предварението - абсолютно сигурен ли си че е 20 градуса?А колко трябва да е на тоя мотор?На газ се кара с по-голямо предварение.Чуваш ли детонации (трака ли аванса)?И не ремъка се измества със зъб напред или назад,а зъбното колело на разпределителния вал спрямо ремъка и белега :D .


Потребителски аватар
Ugeorge
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 27 ное 2005 9:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ugeorge » Вто 04 ное 2008 21:07


маркуча за вентилацията на главата отива надолу и се съединява с този от картера, те всъщност са едно цяло.Това е при мен на 1.3NZ може и при теб да е така мотора изглежда доста подобен


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19293
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Вто 04 ное 2008 21:10


Жоро написа:Това е моето АБД,но не си спомням,а и като разсъждавам не ми става ясно къде отива маркуча от капака на клапаните,би трябвало да отива в моното,но на снимката май не е така,а все си мисля,че вентилацията на картера е външна,може и да греша.А за предварението - абсолютно сигурен ли си че е 20 градуса?А колко трябва да е на тоя мотор?На газ се кара с по-голямо предварение.Чуваш ли детонации (трака ли аванса)?И не ремъка се измества със зъб напред или назад,а зъбното колело на разпределителния вал спрямо ремъка и белега :D .

Би ли разяснил какво значи, външна вентилация. Помня и знам, че на стария ми мотор имаше маркуч, който отива в една пробка в долната част на капака на въздушния филтър. При този не би ли трябвало да е нещо подобно?
За предварението - доколкото мога да вярвам на чичката, дето ми прави диагностиката съм склонен да му вярвам, щото бях при него, докато ми я прави и гледах с очите си какво отчита уреда... Отностно това, колко трябва да е, той гледа в аутодата и според него трябва да е до около 10 градуса заради газовата уредба. Честно казано детонации не съм чул, но ми прави впечатление, че когато изрежа колата на 2-ра на бензин и реша да сменя горна предавка се чува нещо като... май детонация или металическо задиране на детайл в детайл (понеже пък лостовият механизъм за скоростите опира в рейката, малко я поошлайфаха ужким да не опира и да вибрира, но имам чувстото, че някой тампон не е много наред, понеже на различни обороти на мотора усещам все едно скоростната ми кутия се дърпа в някаква посока посредством ръката си, която държи скоростния лост).
Относно последния ти съвет - смятам да я дам на сервиз при едно момче, което доста добре успява да се справи с колата и оправи една част от мизериите оставени от претупания монтаж на "новия" двигател от мой... познат, който взема незаслужено парите за трансплантацията на мотора. Така че там най-вероятно няма да пипам, само по мотора ме е страх да я пипам таз таратайка стара.
маркуча за вентилацията на главата отива надолу и се съединява с този от картера, те всъщност са едно цяло.Това е при мен на 1.3NZ може и при теб да е така мотора изглежда доста подобен

Има логика в думите ти !!! Между другото този мотор, когато го избирахме от авто-моргата го объркаха, че е 1.3, а то впоследствие се оказа... 1.6 8)
А новия мотор с кое делко го качихте? Сори за тъпия въпрос ,но съм имал подобен случай преди време с едно голфче.

Ами вече съм сигурен, че е с правилното делко, проверих в каталога на ЕТКА, номерът съвпада с този мотор, значи това отпада като вариант, май остава само да не е напаснат ремъкът както си трябва...

Последна промяна от stefan4o на Вто 04 ное 2008 22:36, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
m&m16v
Мнения: 269
Регистриран на: Вто 23 яну 2007 20:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,с Герман
Контакти:

Мнениеот m&m16v » Вто 04 ное 2008 21:30


А новия мотор с кое делко го качихте? Сори за тъпия въпрос ,но съм имал подобен случай преди време с едно голфче.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19293
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Пон 10 ное 2008 16:20


Днес ходих до кадърен майстор и той също ми каза, че ремъкът е по белезите зацепен, както си трябва... Някой може ли да ми каже със сигурност какъв трябва да е ъгълът на предварение за ABU на бензин ? Понеже не знам къде точно в аутодата да погледна...
Поздрави
п.п. предварението е 23 градуса към ден-днешен, майсторът ми даде акъл с една пила 8 мм да изпиля делкото, за да може да се освободи още ход и да се завърти към още сантиметър, за да може градусите да станат нормални за този мотор (предполагам са стандартни 3-5 на бензин).


cougarAEK
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 6:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот cougarAEK » Пон 10 ное 2008 22:15


5-градуса е предварението на този мотор , а когато докарате на белези мотора на делкото проверявате ли белега каде сочи, и свали делкото и провери чопа да не би да има износване или да е счупен половината, като махнеш дистрибуторната капачка като развъртиш палеца не трябва има луфт,


Потребителски аватар
m&m16v
Мнения: 269
Регистриран на: Вто 23 яну 2007 20:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,с Герман
Контакти:

Мнениеот m&m16v » Пон 10 ное 2008 22:28


Преди време имах подобен случай с голфче на което му бяха качили мотор 1.4ABD,та при него имаше подобен проблем с аванса на запалването. Решението бе като се качи делкото от стария мотор и всичко си дойде на мястото.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19293
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот stefan4o » Вто 11 ное 2008 15:48


Мерси на всички за отговорите, като ми остане малко време ще направя тази гимнастика и ще пиша как съм разрешил проблема.


Потребителски аватар
Glove
Мнения: 2045
Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: AUM
Местоположение: Варна

Мнениеот Glove » Вто 11 ное 2008 17:19


А ти как го мериш предварението на мотора, това е моноинжекцион и предварението се задава само в сервизен режим на колата, тоест само с комп.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта