Детонации - решен/проблема беше в "майстора"/

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Bogich
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 26 апр 2005 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Детонации - решен/проблема беше в "майстора"/

Мнениеот Bogich » Пон 09 яну 2006 15:43


Здравейте колеги!
Работата е такава: Карам си аз колата , карам си обаче нещо ми се струва, че не ускорява подобаващо. Закарвам я аз на диагностика в Русе във Vantotrade(бях известно време там) и човека казва ламбдата ти е скапана и термодатчика давал грешка също. После като занули компа остана само грешката от ламбдата(тя е с един кабел). Откачи ламбда сондата, закачи стробоскопа и вика ами тя с много предварене(странно ми се струва сега като се замисля ама както и да е). Намести го(предваренето) и тръгваме да я тестваме. Колата бяга все едно не е моита. До тук добре!
Но! Като ускорявам рязко на бензин се чуват детонации. Колата има и газ със таиминг адванс процесор(Джетспарк). На газ няма грижи(което е логично според мен като се има предвид октана на газта, а може и да е доста багата там сместа).
Ха, дайте моля ви идея от какво са детонациите! Аз имам няколко идеи но ще ги запазя за себе си за момента. Да не подвеждам публиката! :)
Благодаря предварително.

Последна промяна от Bogich на Пет 13 яну 2006 17:51, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 09 яну 2006 15:49


Калпав бензин или центровката не са е направили като хората
Според АутоДата се прай 6 ± 1 градуса при 875 оборота


Bogich
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 26 апр 2005 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bogich » Пон 09 яну 2006 16:28


Бензина е от Петрол(не че има гаранция) + 20%ОМВ100


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пон 09 яну 2006 16:44


1.Нискооктаново гориво
2.Неправилно регулиране на ъгъла на запалване
Не карай на бензин докато не отстраниш проблема, защото инъче ще си търсиш най-малкото нови бутала и сегменти....
П.П. Къде е това Vantotrade :?:


Bogich
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 26 апр 2005 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bogich » Пон 09 яну 2006 17:08


Vantotrade, ако не греша името е до автогара Изток, кадето правят новите Шкоди таксита.
Относно идеите за детонациите, процеса съм го поизучил, та по конкретно да запитам.
Значи ако приемем , че човека си е направил както трябва предваренето , бензина е добър, не смуче въздух под инжекцията.
Дали е възможно тез детонации да са от: натрупан преди това нагар(от реакция с него или намаляване на обема на камерата) - имаше със сигурност; обеднена смес от ламбда сондата(въпреки че ме уж, че като се скапе обикновенно е преобогатена) с откачена ламбда пак се чуваха детонациите; или много "топли" свещи(сложих нови Autolite Double Platinum уж като за модела)


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Пон 09 яну 2006 18:27


чувал съм че такива детонации се получават когато дистриб.капачка и палеца не са наред :dontknow:


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пон 09 яну 2006 19:02


Може би Vantotrade e Дунавтрейд :?
Когато има нагар или свещите са "топли" ефекта е преждевременно възпламеняване(самозапалване).Свещите се нагряват до много висока температура и няма нужда от искра, за да се запали горивната смес.Същото се получава и ако има нагар по клапаните, нагара е с много висока температура и възпламенява сместа :wink: За жалост наличието на самовъзпламеняване се установява чак при появяването на механични повреди по мотора :roll:

Последна промяна от NovobranecGT на Пон 09 яну 2006 19:05, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 09 яну 2006 19:03


NovobranecGT написа:1.Нискооктаново гориво
2.Неправилно регулиране на ъгъла на запалване


бих добавил и бъгясъл Джетспарк - откачи го да видиш дали всичко е ок без него.


Bogich
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 26 апр 2005 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bogich » Пон 09 яну 2006 19:25


Да Дунавтрейд беше! Мерси за инфото! Явно не ще да е от нагара и свещите. Остава да пробвам като махна Jetsparkа и да сменя ламбда сондата.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пон 09 яну 2006 19:31


Bogich написа:Да Дунавтрейд беше! Мерси за инфото! Явно не ще да е от нагара и свещите. Остава да пробвам като махна Jetsparkа и да сменя ламбда сондата.

Защо пък ще сменяш ламбдата :?: Ако мислиш, че прави някакви мизерии и бърка нещо, просто я откачи, колата все пак си има сервизен режим на работа :wink: Единственото без което не може да работи е датчика за оборотите на коляновия вал...


Bogich
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 26 апр 2005 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bogich » Пон 09 яну 2006 19:45


Ламбдата греши, писал съм горе, но и с откачена причукваше. Е махам Jetsparka и ако има пак детонации пак ще я водя на при доктор със стробоскоп. Но този път при друг.


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот pakumba » Вто 10 яну 2006 18:06


имах подобни проблеми, с друга марка, но това няма значение. като загрее колата, само да отвори термостата големия кръг и става лудница- на ниски обороти, преди 3500 детонации ама много сериозно, това на газ. на бензин никакви проблеми, е не набира добре на ниски, съвсем слабо прекъсва, но никога детонации. бях предположил клапан, като се сгрее и акоима пукнатина тя се отваря и почва да прави фалове, но реших преди това да проверя свешите, бяха си за смяна и колата тръгна перфектно, обаче само за 2 дена-после пак така направи. оттам ми стана ясно, смених дистрибутурната капачка, като имах готовност и за кабели, ама просто уцелих, че е тя и сега се родих, грижи нямам. а иначе я бях чистил, бях опънал графита и я гледах няма никакви пукнатини. при теб смятам е много подобно, просто като ти е изместил аванса при положение, че имаш проблем с токовете е напълно възможно да прави така. залагам на:1. капачка 2. кабели 3.свещи


Потребителски аватар
GENUINE
Мнения: 70
Регистриран на: Чет 26 май 2005 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот GENUINE » Сря 11 яну 2006 16:17


Частен случай ри мен, имах детонации до около 2000 оборота, ама чукаше здраво... Поразрових се във форума, изчетох бая неща..... какво направих? Отхлабих детонационния датчик и го завих без да стягам много. Това е! Може и да е частен случай, но нямам детонации... :D


Bogich
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 26 апр 2005 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bogich » Сря 11 яну 2006 18:04


Да де, ама мойта до колкото знам няма такъв датчик! :?


Bogich
Мнения: 28
Регистриран на: Вто 26 апр 2005 13:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Bogich » Пет 13 яну 2006 17:53


Благодаря за мненията колеги!
В крайна сметка се оказа , че проблемът е в "специалистът" който прави центровката.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта