перка на радиатор голф 3 AEE
- guzarin
- Мнения: 135
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
перка на радиатор голф 3 AEE
Привет колеги! Проблема ми е че от известно време перката на радиатора започна да се чува по силно сякаш включва по висока степен.И така се оказа. Търсих и четох и направих както колегите писали късо на куплунга и да вида дали се включва перката. Оказа се че найстина включва само втора степен а на другото се чува само релето да цъка, но перката не помръдва. Ходих при майстор тои каза че не е проблем така да карам ако не ми пуска степента на висока температура. Аз като гледам показанията на таблото стрелката си е изправена пенпердикулярно на 90 и можеби 1мм по в дясно пуска перката, но стрелката си седи както до сега. Та интересува ме мога ли някъде да видя на колко градуса е настроена да се пуска и дали найстина мога да карам така,защото като питах дали има представа на цени за моторчето той каза че е относително и требе да се свали старото и с него да се търси защото колата е с климатик и т.н Ако някой има се пак някаква представа за цените може да сподели видях само, че на моторчето пише,че е made in intaly
- guzarin
- Мнения: 135
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: перка на радиатор голф 3 AEE
designer1 написа:http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=127131
Колега мерси за отговора ще пробам но тя не се завърта грам на първа степен само релето си цъка а на втора си цъка релето но и перката се пуска та не ми се вярва да е запекла ама ще пробам. Ако някой има някоя друга идея да споделя

- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: перка на радиатор голф 3 AEE
Колега,
при постояннотоковите моторчета оборотите най-често се регулират чрез включване на добавъчно съпротивление във веригата на мотора. На първа степен релето подава + през съпотивлението и моторчето върти по-бавно.На втора степен релето / по всяка вероятност друго реле / подава + директно на моторчето. След като на втора степен работи - мотора е изправен , кабата е в допълнителното съпротивление или проводниците за него или релето, което включва първа степен. Изключвам датчика защото казваш, че се чува реле на първа. Намери ел техник да ти провери изправността на веригите. На моята съпротивлението стои на моторчето - една метална спирала без изолация за да я обдухва перката при работа. Пожелавам ти успех.
при постояннотоковите моторчета оборотите най-често се регулират чрез включване на добавъчно съпротивление във веригата на мотора. На първа степен релето подава + през съпотивлението и моторчето върти по-бавно.На втора степен релето / по всяка вероятност друго реле / подава + директно на моторчето. След като на втора степен работи - мотора е изправен , кабата е в допълнителното съпротивление или проводниците за него или релето, което включва първа степен. Изключвам датчика защото казваш, че се чува реле на първа. Намери ел техник да ти провери изправността на веригите. На моята съпротивлението стои на моторчето - една метална спирала без изолация за да я обдухва перката при работа. Пожелавам ти успех.
- guzarin
- Мнения: 135
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: перка на радиатор голф 3 AEE
vladovelin написа:Колега,
при постояннотоковите моторчета оборотите най-често се регулират чрез включване на добавъчно съпротивление във веригата на мотора. На първа степен релето подава + през съпотивлението и моторчето върти по-бавно.На втора степен релето / по всяка вероятност друго реле / подава + директно на моторчето. След като на втора степен работи - мотора е изправен , кабата е в допълнителното съпротивление или проводниците за него или релето, което включва първа степен. Изключвам датчика защото казваш, че се чува реле на първа. Намери ел техник да ти провери изправността на веригите. На моята съпротивлението стои на моторчето - една метална спирала без изолация за да я обдухва перката при работа. Пожелавам ти успех.
Колега мерси за отговора ще го проверя това защото найстина май си прав. Аз като гледам то в моторчето влизат два кабела за това ако е изгоряло то нема да върти и на първа и на втора степен въобще, поне така мисля. А тази спирала и аз я имам но незнам дали е изправна ще хода на ел техник и ще пиша от какво е

- designer1
- Мнения: 526
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
- Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
- Двигател: CJZC 2015
- Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY
Re: перка на радиатор голф 3 AEE
влизат два кабела
Ако влизат два кабела само! Моторчето ти е с една степен!!! И нормално е да включва само при загряване на челния радятор. Моето моторче, както си прочел в темата към която то дадох линк е само с една степен!!! Защото климатика е слаган допълнително в Италия.А релето може да ти цъка, щото ел инсталацията е преправяна
-таунингована за климатика. Не съм много сигурен но първа степен на тези фентилатори се управлява само от електрониката на климатика(климатроника), втората от термо датчика на радятора. Я пак провери това моторче колко кабела влизат в него
Ето аз например неможах да си намеря вентилатор само с една степен и затова ще присаждам вентилатор с две степени , като първата степен няма как да я вържа и немисля , само втората ще свържа.
Ако влизат два кабела само! Моторчето ти е с една степен!!! И нормално е да включва само при загряване на челния радятор. Моето моторче, както си прочел в темата към която то дадох линк е само с една степен!!! Защото климатика е слаган допълнително в Италия.А релето може да ти цъка, щото ел инсталацията е преправяна


- guzarin
- Мнения: 135
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: перка на радиатор голф 3 AEE
designer1 написа:влизат два кабела
Ако влизат два кабела само! Моторчето ти е с една степен!!! И нормално е да включва само при загряване на челния радятор. Моето моторче, както си прочел в темата към която то дадох линк е само с една степен!!! Защото климатика е слаган допълнително в Италия.А релето може да ти цъка, щото ел инсталацията е преправяна-таунингована за климатика. Не съм много сигурен но първа степен на тези фентилатори се управлява само от електрониката на климатика(климатроника), втората от термо датчика на радятора. Я пак провери това моторче колко кабела влизат в него
Ето аз например неможах да си намеря вентилатор само с една степен и затова ще присаждам вентилатор с две степени , като първата степен няма как да я вържа и немисля , само втората ще свържа.
Колега са бях при колата значи нали има го тфа съпротивление кадето спиралното така както каза колегата,но в самото моторче влизат два кабела син и червен. Некфо италянско е моторчето SPAL е марката, защото и на мен явно климатика е слаган в Италия. Аз си мислех, че е изгоряла първа степен, защото имам чувството че по силно чувам вентилатора като се включи, но може и така да е защото зимата в студеното почти не съм го чувал. Иначе колата не качва температура нормално си е по показанията вътре седи си стрелката на 90 изправена. Сега докато бях при колата запалих и пуснах климатика и чаках така да загрее да видя дали ще пусне по слаба и после по силна степен на вентилатора, защото нали каза,че може да се управлява от него ама си се пусна направо както до сега. А да попитам тогава като нямам степени това съпротивление за какво е спиралното ?
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пет 13 фев 2009 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: перка на радиатор голф 3 AEE
на жабарите неим трябва 1 степен защото карат 10 месеца с клима
- designer1
- Мнения: 526
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
- Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
- Двигател: CJZC 2015
- Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY
Re: перка на радиатор голф 3 AEE
Колега честито
проблема ти е същия като моя и аз съм със SPAL, и както съм писал в моята тема предстои да го реша този месец с подмяната на вентилатора (перка +мотор) -така го продават. Спиралното съпротивление е защото пусковия ток на този мотор е невроятен и това съпротивление спомага да не ти изгори ел. инсталацията. А това че вентилатора започва до шуми по-силно от нормалното означава само едно разбити или задръстени с боклуци лагери (втулки) на ел. мотора. Еми това е за сега. Мисля че се изяснихме 
Единствената управия е смяна с ново вече и WD-40 не помага
и да ако имаше 2 степени на фентилатора , в моторчето трябва да влизат поне 3 кабела 


Единствената управия е смяна с ново вече и WD-40 не помага


-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пет 13 фев 2009 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: перка на радиатор голф 3 AEE
моторче ново каде е най евтино
- designer1
- Мнения: 526
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
- Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
- Двигател: CJZC 2015
- Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY
Re: перка на радиатор голф 3 AEE
ivanivanovsofia написа:моторче ново каде е най евтино
Нов с две скорости
бул. Черни връх #80
Някаква неизвестна марка ама за 72лв. толкоз, е поне опаковката имаше вид

- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: перка на радиатор голф 3 AEE
...
Изтрих си поста защото това което бях написал може би е грешно и не искам да обърквам колегата.
Изтрих си поста защото това което бях написал може би е грешно и не искам да обърквам колегата.
Последна промяна от Каспър на Нед 08 мар 2009 18:10, променено общо 1 път.
- designer1
- Мнения: 526
- Регистриран на: Пон 17 мар 2008 14:37
- Автомобил: Skoda Rapid 1i2 TSI
- Двигател: CJZC 2015
- Местоположение: София/ GTI 2L 8v ADY
Re: перка на радиатор голф 3 AEE
Ох , не ми се спори сега по този въпрос с колко степени е моторчето , то е ясно че е с една! Сега ако това съпротивление е сложено там и в комбинацията с реле и дръги джунджурий
(не съм чак до толкова запознат с ел. инатслацията) превключва веднъж през съпротивлението и втори път дирекно на мотора да подава ток, да това може да се нарекат две степени
Сега до колко са две незнам. При мен вентилатора когато се включи винаги работи с една и съща скорост, какви ли не тестове съм му правил 



- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: перка на радиатор голф 3 AEE
Ето това е правилно:
Най-вероятно проблема е в съпротивлението. Ако правилно съм разбрал, ако то се прецака ще имаш само една степен. И при мен имаше само една степен, но аз си мислех, че е 1ва и е прекалено засилена, охлажда добре и затова не се включва втора. След смяна на спиралата при включване на климата се пуска първа степен, а при горещо време (и включен климатик) чат-пат се пуска и втора степен. Сега включването на 1ва степен въобще не се усеща.
vladovelin написа:Колега,
при постояннотоковите моторчета оборотите най-често се регулират чрез включване на добавъчно съпротивление във веригата на мотора. На първа степен релето подава + през съпотивлението и моторчето върти по-бавно.На втора степен релето / по всяка вероятност друго реле / подава + директно на моторчето.....
Най-вероятно проблема е в съпротивлението. Ако правилно съм разбрал, ако то се прецака ще имаш само една степен. И при мен имаше само една степен, но аз си мислех, че е 1ва и е прекалено засилена, охлажда добре и затова не се включва втора. След смяна на спиралата при включване на климата се пуска първа степен, а при горещо време (и включен климатик) чат-пат се пуска и втора степен. Сега включването на 1ва степен въобще не се усеща.
Последна промяна от Каспър на Нед 08 мар 2009 18:19, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пет 13 фев 2009 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: перка на радиатор голф 3 AEE
що за глупости
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 76 госта