Ново табло нов проблем GOLF 3

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Ново табло нов проблем GOLF 3

Мнениеот Zerga3GT » Чет 22 дек 2011 20:54


Колеги днес си сложих едно табло на абу-то еи такова
Само че от 0 до 220 на 7000об/м
Изображение
като го разглобих видях че няма нищо общо с VDO/Motometer а посочен производител няма(но най вероятно е TRW). сложих го и отначало ми забиваше стрелката на водата точно на 90 градуса. Като си загрее си пуска перката и всичко нормално но никакво отчитане от страна на уреда. След като постоя и се оправи.

Давайте мнения ако някой е ползвал такова какви са разликите освен бързите стрелки и козметиката.
как стоят нещата с скоростомера защото моя е до 200 а това е до 220 макар че и двата са със съответни позиции на цифрите( на върха и двата показват 110км.)

Последна промяна от Zerga3GT на Пет 25 май 2012 12:06, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: Табло уреди GOLF 3

Мнениеот Zerga3GT » Пет 23 дек 2011 23:14


колеги помогнете за температурата на водата
изчетох осем страници но конкретен отговор няма

на 0С външна температура
Преди:
Градско върви макс 80 градуса като загрява за около 20 мин евентуално 90 и нещо и пуска перката.
Сега с новото табло:
За 10 мин вдига 90 градуса и там си стой днес имаше задръствания из града но все пак бързо загря
А съм най-големия радиатор
Забелязах че АЕА-то е с датчик за температурата с два кабела а моя е с четири. Дали има разлика.

И още един въпрос. Имат ли електронните табла предавателно число или нещо от сорта.Защото ако има разлика в таблата (Оригиналното на АБУ и оригиналното на АЕА) разликата не е голяма а кутията на аеа-то прилича на такава от абс(или друг еквивалент) все пак искам да знам.


Потребителски аватар
Mirage_GT
Мнения: 26
Регистриран на: Чет 22 дек 2011 17:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Dupnica

Re: Табло уреди GOLF 3

Мнениеот Mirage_GT » Пет 23 дек 2011 23:16


Имат число колега. Погледни едно ВДО да речем - по принцип си пише 920 итн.


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Табло уреди GOLF 3

Мнениеот snupeca » Пет 23 дек 2011 23:19


Mirage_GT написа:Имат число колега. Погледни едно ВДО да речем - по принцип си пише 920 итн.

:да:
Прав е колегата - на моето пише 920. Снимка има в гаража даже.


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: Ново табло нов проблем GOLF 3

Мнениеот Zerga3GT » Пет 23 дек 2011 23:25


Да речем че таблото до 220км е с число 920 Центъра горе се пада 120 а моето (новото) е на 110 в центъра
Слагал съм вдо до 220 от абс двигател разликата е огромна в + 20/30км а новото ако има ще е от сорта на +- 5/10км

Ще сверя номерата и ще пиша да видим какво ще излезе. Мерси за инфото

Ако излезе различно ще станели с смяна на датчика в кутията от аеа-то(щото имам)
Това долу ли е датчика за скоростта (с двата пина)
Изображение


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Ново табло нов проблем GOLF 3

Мнениеот snupeca » Съб 24 дек 2011 0:12


Zerga3GT написа:...


Честно казано не съм на 100% сигурен, но би трябвало да е това, нека някой по-компетентен колега даде мнение за по-сигурно :да:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ново табло нов проблем GOLF 3

Мнениеот stefan4o » Съб 24 дек 2011 0:23


Това е датчик за светлините на задна скорост. :wink:
Датчикът за скоростта се пада нейде в задната част на кутията. Малко под най-високата й точка 8)
Ако авторът изтърпи до утре ще го снимам и ще сложа тук снимката :beer


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: Ново табло нов проблем GOLF 3

Мнениеот Zerga3GT » Съб 24 дек 2011 0:36


Еи туй трябва да е дето вири.
Изображение

А дали ще стане такъв от по големите кутии.
А има ли начин да замеря колата.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ново табло нов проблем GOLF 3

Мнениеот stefan4o » Съб 24 дек 2011 0:43


Да този е. Според ЕТКА тия датчици са три модела:
за ААА (ВР6), 1Z, ABF и съответно автоматик.
за ABD, ABU и автоматик
за всички останали мотори в т.ч. АЕА. Т.е. ако таблото ти е от АЕА двигател, търси датчик с номер:
1h0 919 149A :beer Същият е като при 1.8 моторите, които са най-масовите. Последният се ползва още при двигателите: AAM, ABS, ADZ, ADY, AEK, AAZ, 1Y, 2E, AEY, AEP, ACC. :kissy:
Датчикът е 3-пинов.
Да не забравиш да почерпиш mhihi


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: Ново табло нов проблем GOLF 3

Мнениеот Zerga3GT » Съб 24 дек 2011 0:49


Имам колега от стара загора ше взема да му пратя една търновска бира за тебе

Моята кутия е от малките а на аеа-то е като на 1,8 (голяма) датчика от аеа-то ще стане ли на малката кутия.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Ново табло нов проблем GOLF 3

Мнениеот stefan4o » Съб 24 дек 2011 0:52


Най-сигурният начин е като вземеш твоя датчик и видиш в магазина. Предполагам, че с просто око ще се разбере дали ще стане. За съжаление не съм сигурен дали са съвместими, но определено има такъв шанс. :wink:


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: Ново табло нов проблем GOLF 3

Мнениеот Zerga3GT » Съб 24 дек 2011 0:57


Аз го имам но не е при мен и затова питам
стига съм те занимавал като го направя ще пиша кое как е


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Ново табло нов проблем GOLF 3

Мнениеот Mapoka » Съб 24 дек 2011 18:18


Със смяна на датчик няма да се нагласи таблото, AEA и ABU май са с един тип кутии (085) но разликите идват от диференциалите на кутиите. Предавателни числа по дигиталните табла май никъде не пише, трябва да се гледа по серийния номер или с каква кутия е била колата от която е.
Преди време и аз като сложих друго табло се мъчих с датчици (по лесно ми беше да сменя от колкото да рушкам из етката) в крайна сметка смених кутията (старата без това беше зела дала)
Доколкото знам старото ти табло е с биметалните уреди, сегашното със стъпкови моторчета, моето старото се влияеше от температурата в колата, пак показваше вярно, но му трябваше 10-15 мин работа докато се стопли хубаво, новото кача температурата по бързо, но забелязвам че има навика да стой на 90 даже и да са малко повече градусите (то май е фабрично така "да не предизвиква тревоги у потребителя).
Също така нормално е да не отчита 100% вярно темпертурата (останал съм с впечатление че 2 еднакви табла няма) ако при напълно загряла кола градусите са неверни може да пробваш регулиране със слагане на резитори.


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: Ново табло нов проблем GOLF 3

Мнениеот Zerga3GT » Съб 24 дек 2011 20:06


Mapoka написа:Със смяна на датчик няма да се нагласи таблото, AEA и ABU май са с един тип кутии (085) но разликите идват от диференциалите на кутиите. Предавателни числа по дигиталните табла май никъде не пише, трябва да се гледа по серийния номер или с каква кутия е била колата от която е.
Преди време и аз като сложих друго табло се мъчих с датчици (по лесно ми беше да сменя от колкото да рушкам из етката) в крайна сметка смених кутията (старата без това беше зела дала)
Доколкото знам старото ти табло е с биметалните уреди, сегашното със стъпкови моторчета, моето старото се влияеше от температурата в колата, пак показваше вярно, но му трябваше 10-15 мин работа докато се стопли хубаво, новото кача температурата по бързо, но забелязвам че има навика да стой на 90 даже и да са малко повече градусите (то май е фабрично така "да не предизвиква тревоги у потребителя).
Също така нормално е да не отчита 100% вярно темпертурата (останал съм с впечатление че 2 еднакви табла няма) ако при напълно загряла кола градусите са неверни може да пробваш регулиране със слагане на резитори.


да със стъпкови моторчета е а ти от каква кола го извади
Днес забелязах че като загрее по уред на 90 градуса(там забива и не мърда) и ми смъква оборотите на 800 може нещо от датчика да си прави пишки.Замислил съм да си направя отделна система за отчитане на температурата с отделен датчик и уред и без това имам празно място на конзолата.


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Ново табло нов проблем GOLF 3

Мнениеот Mapoka » Съб 24 дек 2011 22:02


Zerga3GT написа:да със стъпкови моторчета е а ти от каква кола го извади
Днес забелязах че като загрее по уред на 90 градуса(там забива и не мърда) и ми смъква оборотите на 800 може нещо от датчика да си прави пишки.Замислил съм да си направя отделна система за отчитане на температурата с отделен датчик и уред и без това имам празно място на конзолата.

Моето табло е от AFT и го смених не за друго ами заради борда :Mr Green Fun . Като покарах и видях че показва по малка скорост, размених датчиците и се усетих че работата не е в датчика, а че таблото е "комплект" с кутията (дифа по точно).
Стъпковите моторчета май са след '95, понеже освен на 1,6 на 2.0 моторите също таблата стават от този тип.
Чак от отделен уред за постоянно... по скоро виж как се държи това табло спрямо това каква е реалната тмпература и вече ти ще прецениш дали може да му се вярва. Аз и със старото и с това имам едно поне 500 км навъртени със китайско мултицетче закачено за чистачката, а сондата бодната във обезвъздушителната линия на водата, стигнах до извода че таблото е по скоро информативно дали е заграла или прегряла колата, отколкото да е някакъв уред за измерване (осен че има едни 5-6гр грешка, под 80 гр и повече, е и много инертно)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 74 госта