Проблем с клапа за парно-РЕШЕНО
- tonev79
- Мнения: 97
- Регистриран на: Чет 07 май 2009 23:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
Проблем с клапа за парно-РЕШЕНО
Колеги имам проблем с клапата за въздуха който влиза от вън,стои постоянно отворена(дори и при нулево полужение на копчето),и се чува някво виене при работещ двигател(преди го нямаше).Преди не влизаше въздух от вън при нулево полужение на копчето а сега духа та се къса.....ПОМАГАЙТЕ
Последна промяна от tonev79 на Чет 10 дек 2009 18:35, променено общо 1 път.
- titi7707
- Мнения: 2482
- Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Плевен
Re: Проблем с клапа за парно
сваляш кората под чистачката от страната на пасажера!ако имаш филтър сваляш го и под него се вижда клапата с моторчето и механизма!от там нататък мериш дали идва ток до мотора дали е изправен механизма дали нещо непречи на клапата да се движи и т.н. до решаване на проблема!
- tonev79
- Мнения: 97
- Регистриран на: Чет 07 май 2009 23:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
Re: Проблем с клапа за парно
Свалях всичко стигнах до клапата,движи се нагоре(за затваряне),но като я пусна нещо я дърпа надолу и пак си остава отворена,а моторче и механизъм там не се вижда
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с клапа за парно
А колата има ли климатик,климатроник? Какъв модел е,коя година е?
Тези неща са от решаващо значение за отговора на въпроса ти.
Така както обесняваш колата ти има климатик или троник и става дума за прецакана вакуумна клапа,която управлява с едно лостче клапата за въздуха посредство вакуум.Съответно се издънва мембраната и клапата е за кофата.Често им се късат и маркучите (вакуум проводите).
Кажи каква е колата и ше ти кажа какво да я правиш.
Успех!
Тези неща са от решаващо значение за отговора на въпроса ти.
Така както обесняваш колата ти има климатик или троник и става дума за прецакана вакуумна клапа,която управлява с едно лостче клапата за въздуха посредство вакуум.Съответно се издънва мембраната и клапата е за кофата.Често им се късат и маркучите (вакуум проводите).
Кажи каква е колата и ше ти кажа какво да я правиш.
Успех!
- tonev79
- Мнения: 97
- Регистриран на: Чет 07 май 2009 23:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: stara zagora
Re: Проблем с клапа за парно
Извинявам се -Г3,АБФ-мотор,с климатик,93г.Благодаря предварително 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с клапа за парно
Тогава ясно.
Ако климатика на колата е оригинален и не е насаждан тогава става дума за издухала вакуумна клапа.На снимката е под номер 35,оцветен със синичко.

Ако е от нея се случва следното - като цъкнеш копчето тръгва да се мести нагоре...стига примерно до средата или до 1/3 и спира да се движи.Като я побутнеш продължава малко.Ако я затовриш напълно с ръка се връща самичка до към средата.
Принципно без да разковеш по-голямата част от таблото трудно може да разбереш каквото и да е.
Свали кората,която седи под таблото при пасажерската седалка и зад вентилатора ще видиш клапата...в нея влиза тънко вакуумно маркуче.
Откачи го от нея внимателно и като работи колата и съкнеш копчето за клапата трябва да се появи вакуум.
Ако го има значи проблема не е във вакуумното трасе и трябва да се смени клапата.
При Голф незнам ама за Пасат се налага да се свали таблото,да се изпразни климатика,да се свали и климатичното тяло за да се развият две болтчета и да се смени клапата.
Ааа да,нова струва 400лв...търси 2-ра ръка. От Пасат не става.
Успех!
Ако климатика на колата е оригинален и не е насаждан тогава става дума за издухала вакуумна клапа.На снимката е под номер 35,оцветен със синичко.
Ако е от нея се случва следното - като цъкнеш копчето тръгва да се мести нагоре...стига примерно до средата или до 1/3 и спира да се движи.Като я побутнеш продължава малко.Ако я затовриш напълно с ръка се връща самичка до към средата.
Принципно без да разковеш по-голямата част от таблото трудно може да разбереш каквото и да е.
Свали кората,която седи под таблото при пасажерската седалка и зад вентилатора ще видиш клапата...в нея влиза тънко вакуумно маркуче.
Откачи го от нея внимателно и като работи колата и съкнеш копчето за клапата трябва да се появи вакуум.
Ако го има значи проблема не е във вакуумното трасе и трябва да се смени клапата.
При Голф незнам ама за Пасат се налага да се свали таблото,да се изпразни климатика,да се свали и климатичното тяло за да се развият две болтчета и да се смени клапата.
Ааа да,нова струва 400лв...търси 2-ра ръка. От Пасат не става.
Успех!
- valkilmera
- Мнения: 800
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
- Автомобил: Golf3 4 Audi A3
- Двигател: ABS AZD 8P
- Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g
Re: Проблем с клапа за парно
zfa159 написа:Тогава ясно.
Ако климатика на колата е оригинален и не е насаждан тогава става дума за издухала вакуумна клапа.На снимката е под номер 35,оцветен със синичко.
Ако е от нея се случва следното - като цъкнеш копчето тръгва да се мести нагоре...стига примерно до средата или до 1/3 и спира да се движи.Като я побутнеш продължава малко.Ако я затовриш напълно с ръка се връща самичка до към средата.
Принципно без да разковеш по-голямата част от таблото трудно може да разбереш каквото и да е.
Свали кората,която седи под таблото при пасажерската седалка и зад вентилатора ще видиш клапата...в нея влиза тънко вакуумно маркуче.
Откачи го от нея внимателно и като работи колата и съкнеш копчето за клапата трябва да се появи вакуум.
Ако го има значи проблема не е във вакуумното трасе и трябва да се смени клапата.
При Голф незнам ама за Пасат се налага да се свали таблото,да се изпразни климатика,да се свали и климатичното тяло за да се развият две болтчета и да се смени клапата.
Ааа да,нова струва 400лв...търси 2-ра ръка. От Пасат не става.
Успех!
Много интересно колега!!!
Преди около година имах една тема на тои казус,но никой не можа да ми отговори,сега вече разбрах,за какво иде реч....
Мога само да уточня,че така наречената клапа,когато я търсх по моргите продавачите ме гледаха с такива очи



Благодаря колега



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: apolon и 58 госта