Golf 3 странно придърпване - РЕШЕНО!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
RAMIRESS
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 23 май 2007 11:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Golf 3 странно придърпване - РЕШЕНО!

Мнениеот RAMIRESS » Вто 07 апр 2009 17:37


Здравейте колеги.
Наскоро се появи един странен проблем в работата на "Галфонс"
Колата е Голф 3 1.4 1993, мотор ABD, бензин. Нямам газ.
Та на проблема - преди около месец, ей тъй на, без видими причини колата започна да придърпва при ускорение. Даречем при включване на 2-ра и подаване на газ колата придърпва 2~3 пъти и след това всичко е ток и жица ;) По мои наблюдения това се получава между 1200 до към 1600 оборота. Казвам мои, защото нямам тахометър. Странното е, че на празен ход обортите са си нормални този проблем го няма - само при ускорение.
Реших, че проблемът не е от моята компетенция и си записах час в сертифициран сервиз на БОШ.
Качиха колата на компютъра, провериха - няма грешки. Закачваха някакви други кабеляци при мотора - няма проблем!
Казвам им - "как няма проблем, като колата придърпва?!
Отговорът: "Май на кабели отиваме - почваш от най-евтиното и свършваш до най-скъпото..."
Демек капачка, палец, свещи, кабели и т.н. Идеше ми да го хвана за грацмуля ама...
Веднага отидох и взех капачка и палец, ама найсе - проблемът си остана.
Принципно не обичам да купувам болкуци, затова си взех такива каквито са по каталог - палец BERU, капачка БОШ.
Сега съм взел и свещи - BERU, пак по каталог, 3-електродни.
Веднага след диагностиката, реших да си сляза с шляптопа и аз да си видя, както се казва око да види ръка да пипне. Закачих си VAGCOM-чето и верно, грешки почти няма. Казвам почти защото при изключен двигател и подаване само на контакт, софтуерът показва грешка: 505 camshaft sensor...(G40)(по спомен). Поразрових се тук във форумът, попитах чичко гугъл и се оказа, че това е така наречение датчик на ХОЛ. При запалване на двигателя, грешката изчезва. Не съм много сигурен, но едвали е датчика на Хол, ако го съпоставим с подобни проблеми тук във форума, но знаели човек? Колата си пали от половин оборот. Смених бензинов и въздушен филтър - няма промяна.

П.П. Ваското, май ще ти ползвам докторската степен по "Фолксвагенология", че тия от "сертифицирания" сервиз вероятно не са били в час тогава. :lol:

Колеги, ако някой има и най-малка представа къде може да се крие проблема, да сподели. Вече направо се побърквам.

П.П.2 Забравих да спомена, че докато търсих видими причини по ел. система в двигателния отсек, откачих ето този куплунг [img=http://img509.imageshack.us/img509/7086/engine1mark.th.jpg] и се оказа, че целият е в мокър от гориво. Нямам си и представа за какво е.

Помагайте добри хора! :D

Моля да ме извините, ако темата е е позната на повечето от вас. Изчел съм всички възможни теми за този проблем в сайта, но при някои има решение от различни чарколяци, а при други няма. Май моят е то втория тип :cry:

Последна промяна от RAMIRESS на Сря 15 апр 2009 11:59, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
dj_hio
Мнения: 105
Регистриран на: Чет 02 окт 2008 17:50
Автомобил: VW GOLF MK5 GTI
Двигател: CDL
Местоположение: Търговище/Варна

Re: Golf 3 странно придърпване

Мнениеот dj_hio » Вто 07 апр 2009 19:07


колега това дето е на снимката са кабелаците на инжекцията,които кабели подават ток, и колата щом пали едва ли да е от там, и аз имам 1.4 абд нямам такъв проблем дано да ти се оправи и твоя


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Golf 3 странно придърпване

Мнениеот icemenn » Вто 07 апр 2009 19:29


колега (автора) видях че си горе-долу компетентен.Хващаш развиваш болта на делкото и почваш да въртиш леко...затягаш качва се и пробваш и така докато ти хареса вървежа и няма придърпване.При мен се получи от 4-ти път като се качих и регулирах сичко беше ок,а на 3ти път на ниските ми придърпваше т.е.мисля че е от настройването на делкото. :beer


Потребителски аватар
RAMIRESS
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 23 май 2007 11:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 странно придърпване

Мнениеот RAMIRESS » Вто 07 апр 2009 20:06


icemenn, приятелю, благодаря за бързия отговор. Ще пробвам.
Всъщност, като се замисля можеби има логика. Преди година се наложи да сменя гарнитурата на главата най-вероятно след монтажа й са правили центровка, т.е. пипали са я. Въпросът е защо чак сега се появиха тея главоболия?! :gruebel

Току що сложих новите свещи - грозна гледка!
Колата с тях започна да тресе и да работи неравномерно дори и на празен ход. Върнах си старите, които се оказаха NGK BUR6ET(не съм много сигурен дали беше така.) и колата отново си заработи по стария начин, т.е. дори и с гореизложеният проблем, колата работи много по-добре.
Мислех, че BERU e удачен избор, ама май не е!
Изгоряхме с 25 лв., но карай, здраве да е. Утре ще ида да си взема NGK.

Ей това са прословутите свещи MADE IN FRANCE:
Изображение

Изображение


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 3 странно придърпване

Мнениеот rudoni » Вто 07 апр 2009 22:13


аз мисля ,че тия свещи се свързват с кабели!защо не си сменил кабелите?капачка -да,палец-да,свещи -да , акабели -НЕ!? няма логика !имаш още за диагностика.по механиката и запалването! търси подходящият майстор!


Потребителски аватар
m&m16v
Мнения: 269
Регистриран на: Вто 23 яну 2007 20:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,с Герман
Контакти:

Re: Golf 3 странно придърпване

Мнениеот m&m16v » Вто 07 апр 2009 22:22


Що не вземеш да подмениш за проба бобината? Имал съм поне няколко такива случая в които виновна излиза бобината.


stariq_bilkar
Мнения: 16
Регистриран на: Сря 01 апр 2009 15:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Golf 3 странно придърпване

Мнениеот stariq_bilkar » Сря 08 апр 2009 10:35


колега имам саштия голф преди време праише саштия проблем.отидох на комп. да го закачат казаха ми-дроселовата клапа на путенциометара(мисля че нешто такова беше) 600 кинта ново ,нооо не се отчаиваи има ги в моргите 50-60 лв.при мене беше заминала графитената плочка (и от там съшто се регулират обороти)на снимката от дясно има един датчик-това е. пробваи да задарйиш оборотите да кажем на 2000 и виж дали се менят. ама мен ако питаш от тая клапа от там е.надявам се да сам бил полезен! :D


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 странно придърпване

Мнениеот i3v3a3n » Сря 08 апр 2009 14:02


мисля че е от инжекциона колегата над мен правилно е споменал , но не бързай да даваш повече пари първо го разглоби и го почисти старателно и чак тогава ако нестане
инжекциона е скъп да го смениш щото е само оригинален bosch няма как да купиш менте
а за свещите действително не работи добре с тия триелектродните хем са по скъпи уж такива по каталог и при мен не работи добре най добре ми работеше двигателя с едни свещи на bosch обикновени двуелектродни стават и на москвич даже така я взех беше с такива свещи и от един сервиз ми казаха да ги сменя че не били оригиналните ... е смених ги с NGK триелектродни и сега съм стях но старите бяха по добри, по добре работеше двигателя по меко


Потребителски аватар
RAMIRESS
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 23 май 2007 11:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 странно придърпване

Мнениеот RAMIRESS » Сря 08 апр 2009 19:56


Колеги, благодаря за отговорите. Записах си час за следващия вторник (14.04.09) в добър сервиз, поне по думите на много от клиентите му.
rudoni ме попита, защо не съм сменил кабелите - защото взех на заем здрави от друг голф и се оказа, че проблемът не е и от тях. Засега ще се въздържа от покупката на кабели, тъй като все пак не са евтини(80лв. BERU). Май остана само бубината да проверя някакси. Можеби пак от приятеля ще взема.
Днес след изминати 10 КМ., колата стана още по-зле. Сега вече вместо да придръпва 1~2 пъти, направо се чуди дали да ускори. Доста повече придърпвания и за по-дълго време. Налага се да си играя с педала на газта(леко форсиране) преди всяко потегляне. От днес вече започна да работи нестабилно и на празен ход (оборотите играят от време на време). След като пристигнах на работа (успешно), отворих капака с надежда да видя или да чуя нещо, което може да съм пропуснал преди. Заслушах се и установих, че при рязко подаване на газ колата глъхне и от инжекциона се чува някакво свистене подобно на спукан въздухопровод. Оледах маркучите (доколкото можах), но неоткрих някаква язва по тях. Възможно ли е този звук и този проблем да са породени от спукан тампон под инжекциона?! :hmmmm
За сега я спирам от движение, докато не ида на майстор.
Щом свърши тази процедура, ще пиша какво е било. Дано само не е нещо, което ще ме откаже от ремонта и ще ме насочи към нова покупка на автомобил.

...пробваи да задарйиш оборотите да кажем на 2000 и виж дали се менят.

Пробвах - не се менят!
Всичко това се случва, както споменах в първия пост, между 1200~1600 оборота (до скоро само на 2-ра и 3-та предавка, от днес и на първа. На 4-та е едва доловимо). След тях колата си върви и ускорява, като ракета.

П.П. Межудругото, искам да попитам ABD моторите имат ли дебитомер и ако да, къде се намира това животно?


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf 3 странно придърпване

Мнениеот rudoni » Чет 09 апр 2009 7:36


RAMIRESS , защо не пробваш като откачиш аспуха преди катализатора. пробвай и ако няма ефект ,тогава на диагностика .писал съм и преди за този проблем.


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 странно придърпване

Мнениеот i3v3a3n » Чет 09 апр 2009 8:21


аз съм с АБД мотор и мисля че няма дебитомер поне до сега що сервиз съм обиколил никой нищо за дебитомер не ми е споменал това чудо май го имат само по новите модели или по мощните двигатели за 1.4 не съм чувал


Потребителски аватар
RAMIRESS
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 23 май 2007 11:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 странно придърпване

Мнениеот RAMIRESS » Чет 09 апр 2009 9:36


rudoni, Със сигурност това не е проблемът! По едно стечение на обстоятелствата преди 3 дни смених ауспуха(крайния), защото беше доста изгнил. Преди да отида да го сменят се беше скъсала точно тази заварка (защото куките на задното гърне се бяха откъснали от гърнето) на тръбата към това гърне(пада се първото, като броиш от генерацията назад)На него е закачена Ламбда сондата. Катализаторът го няма отдавна - има резонатор на негово място.
По въпросът за диагностиката - вероятно не си прочел първият ми пост. Там съм написал, че на диагностика вече ходих и единственото, което се промени е сумата в джоба ми. :lol: . 30 лв по-малко и никакъв резултат.

Продължавам да следя поведението на автомобила и ще пиша след всяко ново откритие свързано с проблема.
Вчера, както вече писах, след като си тръгнах от работа колата беше много зле. Мислех тази сутрин да отида на работа с "Адския" транспорт, но реших да пробвам, как ще се държи, след като е преседяла цяла нощ и моторът е максимално изстинал.
Резултат от проучването:
Запалих колата, моторът присецна 2 пъти, много леко и след това си "заспа" на 900 оборота - никакво придърпване, нищо.
(Така тихо работеше, че си помислих, че е загаснала, ала тя си работеше повече от добре.
тръгнах към работа - никакви проблеми. Даваш газ на ниски - тръгва си без каквото и да било присецване или придърпване.
Всичко това до 55~60 радуса. След тях започна вече стандартното придърпване от 1~2 пъти. При 85~90 - старата песен на нов глас. Неще да ускорява, придърпванията са по-чести, повече на брой и за по-дълго време.
Вече започвам да си мисля, че е много възможно да е от температурният датчик, но при проверката ми на показанията на VAGCOM-а датчикът си роботеше абсолютно нормално (имаше леки отклонения от показанията на уреда в колата и това на VAGCOM-а, но си мисля че това е нормално. VAGCOM-ът показваше 60 градуса, а уреда 50)
Показанията на софтуера за Ламбда сондата бяха от порядъка на 0.9хх до към 1.060 в зависимост от това дали подавах газ или не. Нямам ни най-малка представа дали това е добре или зле.

От всичко описано дотук, си правя извода, че проблемът едва ли е в бубината.

Както казах, ще продължавам да описвам всичко, докато проблемът се реши или не.
Дано в последствие тази тема е полезна на някой с подобен проблем.

Засега това е всичко!

П.П. i3v3a3n, Аз също наскоро разбрах, че тези мотори нямат, но не бях сигурен. Честно казано радвам се , че нямат. Поне това няма да го мисля, че като знам колко пари струва...


bocotam
Мнения: 26
Регистриран на: Чет 05 май 2005 8:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 3 странно придърпване

Мнениеот bocotam » Чет 09 апр 2009 10:21


Прегледай много внимателно маркуча за вакума на сервото, на твойта снимка горе вдясно където е жълтия клапан.
Разклати го хубаво докато работи колата, може да е цепнат откъм долната страна и оттам да се чува свистенето.
Прегледай по същия начин и тампона под инжекцията ... разклати хубаво и ако има проблем ще се усети.
Пожелавам ти бързо да откриеш проблема


VaNk0_1
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 08 яну 2009 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Golf 3 странно придърпване

Мнениеот VaNk0_1 » Чет 09 апр 2009 10:45


За да провериш тампона изкарай маркуча от въздушния филтър и го запуши с ръка... Ако загасне значи си е наред тампона, а ако не загасне .... смяна.


Потребителски аватар
RAMIRESS
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 23 май 2007 11:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 3 странно придърпване

Мнениеот RAMIRESS » Чет 09 апр 2009 11:26


За да провериш тампона изкарай маркуча от въздушния филтър и го запуши с ръка... Ако загасне значи си е наред тампона, а ако не загасне .... смяна.


За големият пластмасов въздуховод ли става дума?
Ако е от тампонът, не би ли трябвало и на студен мотор да го прави?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта