Коя жица е + и коя е -

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ogata
Мнения: 175
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 9:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Коя жица е + и коя е -

Мнениеот ogata » Пон 04 май 2009 20:27


Здравейте колеги , преди време имах едни халогени , но ги махнах и проводниците ги изолирах . И двата проводника са с черен шлаух и не мога да разбера кое е + и кое е - . Някой може ли да ме ориентира кой е най-елементарния и безобиден начин да разбера и евентуално какъв уред ще ми трябва ? :roll:




myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Коя жица е + и коя е -

Мнениеот myrshavija » Пон 04 май 2009 20:43


Мериш напрежението между всяка от жиците и купето.
А защо е необходимо да знаеш кое е + ? На крушките обикновено не им пука :mrgreen:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Коя жица е + и коя е -

Мнениеот andro_ » Пон 04 май 2009 20:44


1.За обикновени лампи няма значение.
2.Иначе най-лесно мериш напрежението с мултицетче и уреда ще те ориентира.Той има червен кабел (+) и черен (-).Ако си спазил поляритета ше покаже напрежението нормално.Ако си сбъркал поляритета ще изпише "-" пред стойността.

EDIT: Методът на myrshavija е доста по-лесен :D


Потребителски аватар
ogata
Мнения: 175
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 9:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Коя жица е + и коя е -

Мнениеот ogata » Пон 04 май 2009 20:57


Щото си взех едни много яки пръскалки дето са със същия цвят диод , какъвто ми е диодния габарит и пише ... че червената жица на пръскалката трябва да се върже с плюса , а черната със минуса .. и аз не знам съответно кое ми е плюса и кое минуса :D


ПП . Нямам мултицет и не знам как да премеря напрежението ... :D
ПП. Гъзарията ми се наложи щото мойте се запушиха доста яко , за оригинални по автоморгите ми искаха 15 лв , а в магазина светещите бяха 8 ...

Последна промяна от ogata на Пон 04 май 2009 21:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Re: Коя жица е + и коя е -

Мнениеот jijibs » Пон 04 май 2009 20:58


andro_ написа:1.За обикновени лампи няма значение.
2.Иначе най-лесно мериш напрежението с мултицетче и уреда ще те ориентира.Той има червен кабел (+) и черен (-).Ако си спазил поляритета ше покаже напрежението нормално.Ако си сбъркал поляритета ще изпише "-" пред стойността.

EDIT: Методът на myrshavija е доста по-лесен :D


:да:

Обаче трябва да си вкарал сондите в мултицета на правилните места - черната на СОМ, а червения на буксата със символ V.

p.s. казвам го не да се правя на умен, а защото скоро изгорих предпазителя на един уред, заради неправилно включване на сондите :oops:


Потребителски аватар
jijibs
Мнения: 698
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA

Re: Коя жица е + и коя е -

Мнениеот jijibs » Пон 04 май 2009 20:59


ogata написа:Щото си взех едни много яки пръскалки дето са със същия цвят диод , какъвто ми е диодния габарит и пише ... че червената жица на пръскалката трябва да се върже с плюса , а черната със минуса .. и аз не знам съответно кое ми е плюса и кое минуса :D


ПП . Нямам мултицет и не знам как да премеря напрежението ... :D


Купи си един ще ти върши работа повече от колкото предполагаш. Тези от 5-10 лв вършат работа ;)


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Коя жица е + и коя е -

Мнениеот myrshavija » Пон 04 май 2009 21:02


ogata написа:...Нямам мултицет и не знам как да премеря напрежението ...

Е крушка каквато и да е нямаш ли?


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Коя жица е + и коя е -

Мнениеот VW_forever » Пон 04 май 2009 21:09


ogata написа: пише ... че червената жица на пръскалката трябва да се върже с плюса , а черната със минуса ...

Черната я даваш директно на акум. на "-"
Червената последователно на кабелите от шлауха.
Там където светне е "+", следователно другата е "-", откачаш от аку-то черната и свързваш.
Та те така без мултицет. Сигурно ще трябва и халогените (копчето) да си включил :roll:


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Коя жица е + и коя е -

Мнениеот nikolai_an » Пон 04 май 2009 21:22


просто ако диода не светна значи си обърнал поляритета.... :screwy


Потребителски аватар
ogata
Мнения: 175
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 9:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Коя жица е + и коя е -

Мнениеот ogata » Пон 04 май 2009 23:31


VW_forever написа:
ogata написа: пише ... че червената жица на пръскалката трябва да се върже с плюса , а черната със минуса ...

Черната я даваш директно на акум. на "-"
Червената последователно на кабелите от шлауха.
Там където светне е "+", следователно другата е "-", откачаш от аку-то черната и свързваш.
Та те така без мултицет. Сигурно ще трябва и халогените (копчето) да си включил :roll:

Eй такова предложение чаках . Мерси колега , още утре ще пробвам :)


Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: Коя жица е + и коя е -

Мнениеот alex_zazy » Вто 05 май 2009 6:22


nikolai_an написа:просто ако диода не светна значи си обърнал поляритета.... :screwy


Мда връзваш и пробваш, ако не светне значи е на обратно. Няма какво да изгори!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: apolon, paagrio и 77 госта