Коя жица е + и коя е -
Коя жица е + и коя е -
Здравейте колеги , преди време имах едни халогени , но ги махнах и проводниците ги изолирах . И двата проводника са с черен шлаух и не мога да разбера кое е + и кое е - . Някой може ли да ме ориентира кой е най-елементарния и безобиден начин да разбера и евентуално какъв уред ще ми трябва ? 
-
myrshavija
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Коя жица е + и коя е -
Мериш напрежението между всяка от жиците и купето.
А защо е необходимо да знаеш кое е + ? На крушките обикновено не им пука
А защо е необходимо да знаеш кое е + ? На крушките обикновено не им пука
-
andro_
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Коя жица е + и коя е -
1.За обикновени лампи няма значение.
2.Иначе най-лесно мериш напрежението с мултицетче и уреда ще те ориентира.Той има червен кабел (+) и черен (-).Ако си спазил поляритета ше покаже напрежението нормално.Ако си сбъркал поляритета ще изпише "-" пред стойността.
EDIT: Методът на myrshavija е доста по-лесен
2.Иначе най-лесно мериш напрежението с мултицетче и уреда ще те ориентира.Той има червен кабел (+) и черен (-).Ако си спазил поляритета ше покаже напрежението нормално.Ако си сбъркал поляритета ще изпише "-" пред стойността.
EDIT: Методът на myrshavija е доста по-лесен
Re: Коя жица е + и коя е -
Щото си взех едни много яки пръскалки дето са със същия цвят диод , какъвто ми е диодния габарит и пише ... че червената жица на пръскалката трябва да се върже с плюса , а черната със минуса .. и аз не знам съответно кое ми е плюса и кое минуса 
ПП . Нямам мултицет и не знам как да премеря напрежението ...
ПП. Гъзарията ми се наложи щото мойте се запушиха доста яко , за оригинални по автоморгите ми искаха 15 лв , а в магазина светещите бяха 8 ...
ПП . Нямам мултицет и не знам как да премеря напрежението ...
ПП. Гъзарията ми се наложи щото мойте се запушиха доста яко , за оригинални по автоморгите ми искаха 15 лв , а в магазина светещите бяха 8 ...
Последна промяна от ogata на Пон 04 май 2009 21:00, променено общо 1 път.
- jijibs
- Мнения: 698
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA
Re: Коя жица е + и коя е -
andro_ написа:1.За обикновени лампи няма значение.
2.Иначе най-лесно мериш напрежението с мултицетче и уреда ще те ориентира.Той има червен кабел (+) и черен (-).Ако си спазил поляритета ше покаже напрежението нормално.Ако си сбъркал поляритета ще изпише "-" пред стойността.
EDIT: Методът на myrshavija е доста по-лесен
Обаче трябва да си вкарал сондите в мултицета на правилните места - черната на СОМ, а червения на буксата със символ V.
p.s. казвам го не да се правя на умен, а защото скоро изгорих предпазителя на един уред, заради неправилно включване на сондите
- jijibs
- Мнения: 698
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 10:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас, Golf 3, AEA
Re: Коя жица е + и коя е -
ogata написа:Щото си взех едни много яки пръскалки дето са със същия цвят диод , какъвто ми е диодния габарит и пише ... че червената жица на пръскалката трябва да се върже с плюса , а черната със минуса .. и аз не знам съответно кое ми е плюса и кое минуса
ПП . Нямам мултицет и не знам как да премеря напрежението ...
Купи си един ще ти върши работа повече от колкото предполагаш. Тези от 5-10 лв вършат работа
-
myrshavija
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Коя жица е + и коя е -
ogata написа:...Нямам мултицет и не знам как да премеря напрежението ...
Е крушка каквато и да е нямаш ли?
- VW_forever
- Мнения: 558
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Коя жица е + и коя е -
ogata написа: пише ... че червената жица на пръскалката трябва да се върже с плюса , а черната със минуса ...
Черната я даваш директно на акум. на "-"
Червената последователно на кабелите от шлауха.
Там където светне е "+", следователно другата е "-", откачаш от аку-то черната и свързваш.
Та те така без мултицет. Сигурно ще трябва и халогените (копчето) да си включил
- nikolai_an
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
Re: Коя жица е + и коя е -
просто ако диода не светна значи си обърнал поляритета.... 

Re: Коя жица е + и коя е -
VW_forever написа:ogata написа: пише ... че червената жица на пръскалката трябва да се върже с плюса , а черната със минуса ...
Черната я даваш директно на акум. на "-"
Червената последователно на кабелите от шлауха.
Там където светне е "+", следователно другата е "-", откачаш от аку-то черната и свързваш.
Та те така без мултицет. Сигурно ще трябва и халогените (копчето) да си включил
Eй такова предложение чаках . Мерси колега , още утре ще пробвам
- alex_zazy
- Мнения: 1045
- Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!
Re: Коя жица е + и коя е -
nikolai_an написа:просто ако диода не светна значи си обърнал поляритета....
Мда връзваш и пробваш, ако не светне значи е на обратно. Няма какво да изгори!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: paagrio и 76 госта