Здравейте!
Как се сваля моторчето с перката за охлаждане на радиатор на Г3.
Питам защото перката върти тегаво (дори и на ръка) и май бавната скорост не работи, та според мен ще трябва да се разглобява.
Как се сваля моторчето с перката за охлаждане на радиатора
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
ako е същата история както при венто 1,8 абс работата е сериозна.сваля се радиарора бронята и решетката.има 6 или 8 щифта които го държат за пласмасата.моторче втора ръка 2 степенно заедно с перката 80 лв. взето чак от софия.някои майстори твърдят че не е хубаво да се сваля перката от моторчето щото се дебалансирала Screwy
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
SnowMaster написа:ako е същата история както при венто 1,8 абс работата е сериозна.сваля се радиарора бронята и решетката.има 6 или 8 щифта които го държат за пласмасата.моторче втора ръка 2 степенно заедно с перката 80 лв. взето чак от софия.някои майстори твърдят че не е хубаво да се сваля перката от моторчето щото се дебалансирала Screwy
Koлега тука не е така. Сваляш предна маска и откачаш ляв фар.Източват се родилните води от долния маркуч на радиатора.Откачаш закрепването на радиатора / по спомени 4 болта/ плюс кабели на датчик- включвателя за вентилатора, горният маркуч на радиатора. Вади се радиатора. През образувалият с еотвор след снемане на радиатора се отвиват 3 болта които държат ел.мотора, Откачаш и куплунга за ел.мотора и изваждаш напред.
Ел.мотора е капсулован, може да го отвориш но се разбиват втулките / плъзгащите лагери/, които не се продават като резервна част,
Купи чистак нов за 98лв - 2 скоростен лятото.
Сглобяването е по обратният начин. Мен най 0много ме изнерви скобата за долният маркуч на радиатора шибано място и няма свободен достъп от хидравликата. за да я поставя си купих клещи с дълги челюсти.След това наливаш антифриза, през разширителният съд, палиш и чакаш да загрее на 90 градуса. Доливаш после и сис готов.
Струва ми се,че всички тези начини са по-сложни отколкото трябва.Значи аз съм свалял и радиатора и отделно моторчето на вентилатора на Пасат,но като си гледам на Голфа ,вентилатора е захванат по същия начин.Моторчето на вентилатора е захванато с три болта към една ламарина,която от своя страна с нещо като види за метал е захваната към радиатора.Най-лесния начин,без да се сваля радиатор,фарове,да се точат води и така нататък е като се развият тези види на ламарината към радиатора,откача се куплунга на моторчето,след което се вади заедно с ламарината навън.Там вече е лесно развиват се трите болта и се сваля моторчето с перката и се заменя с ново,ако нещо не включва някоя от степените или пък ако самата перка е разхлабена или има проблем.Перката е на ротора и като я гледах май няма вариант да се свали и сглоби после безпроблемно,така,че решението е смяна на целия ел.мотор с перката.По моргите ги има и с малко търсене и късмет може да се намерят на сносна цена.
- LILO&STICH
- ябълката на раздора
- Мнения: 13068
- Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
колега,човека каза че си е взел нов радиатор с перка и мотор за 98лв.кво по-хубаво от новото?пък начина на монтаж и демонтаж,всеки си има схема по която да действа
Последна промяна от LILO&STICH на Пон 30 яну 2006 21:19, променено общо 1 път.
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
SnowMaster написа:kris11 напиал съм това на което присъсвах и видях с очите си(не съм бил пиян)на венто 1,8 90 к. абс 93та г. на голф3 не съм виждал и правил.а може ли да зависи начина на закрепване от вида на двигателя? hmmmm
По същият начин трябва да е .За 1 болт няма да спорим нали? И аз не съм сигурен дали са 3 или 4-спомените ми са за 4 болта ама??
Мотора с перката се вади напред след като е махнат радиатора.
Сам съм правил всичко по тези операции .Дори от интерес разглобих ел.мотора. При мен повредата беше счупена едната пластинчата пружина , която държи 2 та постоянни магнита. Счупена на 2 части и едната беше блокирала ротора. Намотката на ротора изгоряла, четкодържателя постопен.

За сведенние купил съм само нов ел.мотор с перка.
Перката не е опастно да се свали след като си бележиш резки. Плюс това е цангово закрепване към остта.
Благодаря за подробното описание!
Все пак няма ли по- лесен начин да се разглоби мотора на място за да се смажат лагерите или втулките, без да се сваля радиатора.
Виждам, че е монтиран на една цяла пластмаса, която поктива целия радиатор. Няма ли начин тя да се свали тази пластмаса заедно с мотора без много разглобяване?
Все пак няма ли по- лесен начин да се разглоби мотора на място за да се смажат лагерите или втулките, без да се сваля радиатора.
Виждам, че е монтиран на една цяла пластмаса, която поктива целия радиатор. Няма ли начин тя да се свали тази пластмаса заедно с мотора без много разглобяване?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Изключено е. Отзад вентилатора е подпрян с пласмасови ребра коита едно цяло със цялата пластмаса на която е хванат радиатора, вентилатора. Тази пластмаса е от калник до калник.Огледни 1 тройка и сам ще се увериш.
И не се чуди ! И аз бях втрещен като видях какво ме чака да разглобвам за да извадя ел.вентилатора.
И не се чуди ! И аз бях втрещен като видях какво ме чака да разглобвам за да извадя ел.вентилатора.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 105 госта