Как се сваля моторчето с перката за охлаждане на радиатора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
ila
Мнения: 998
Регистриран на: Чет 25 ное 2004 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Как се сваля моторчето с перката за охлаждане на радиатора

Мнениеот ila » Пон 30 яну 2006 17:02


Здравейте!
Как се сваля моторчето с перката за охлаждане на радиатор на Г3.
Питам защото перката върти тегаво (дори и на ръка) и май бавната скорост не работи, та според мен ще трябва да се разглобява.




Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Пон 30 яну 2006 19:13


ako е същата история както при венто 1,8 абс работата е сериозна.сваля се радиарора бронята и решетката.има 6 или 8 щифта които го държат за пласмасата.моторче втора ръка 2 степенно заедно с перката 80 лв. взето чак от софия.някои майстори твърдят че не е хубаво да се сваля перката от моторчето щото се дебалансирала Screwy


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Пон 30 яну 2006 20:13


точно така е!!!на мен скоро май ще ми предстои същото.веднъж вече го правих,но ти препоръчвам да си вземеш нови :wink:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 30 яну 2006 20:47


SnowMaster написа:ako е същата история както при венто 1,8 абс работата е сериозна.сваля се радиарора бронята и решетката.има 6 или 8 щифта които го държат за пласмасата.моторче втора ръка 2 степенно заедно с перката 80 лв. взето чак от софия.някои майстори твърдят че не е хубаво да се сваля перката от моторчето щото се дебалансирала Screwy


Koлега тука не е така. Сваляш предна маска и откачаш ляв фар.Източват се родилните води от долния маркуч на радиатора.Откачаш закрепването на радиатора / по спомени 4 болта/ плюс кабели на датчик- включвателя за вентилатора, горният маркуч на радиатора. Вади се радиатора. През образувалият с еотвор след снемане на радиатора се отвиват 3 болта които държат ел.мотора, Откачаш и куплунга за ел.мотора и изваждаш напред.
Ел.мотора е капсулован, може да го отвориш но се разбиват втулките / плъзгащите лагери/, които не се продават като резервна част,
Купи чистак нов за 98лв - 2 скоростен лятото.
Сглобяването е по обратният начин. Мен най 0много ме изнерви скобата за долният маркуч на радиатора шибано място и няма свободен достъп от хидравликата. за да я поставя си купих клещи с дълги челюсти.След това наливаш антифриза, през разширителният съд, палиш и чакаш да загрее на 90 градуса. Доливаш после и сис готов.


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Пон 30 яну 2006 21:01


Струва ми се,че всички тези начини са по-сложни отколкото трябва.Значи аз съм свалял и радиатора и отделно моторчето на вентилатора на Пасат,но като си гледам на Голфа ,вентилатора е захванат по същия начин.Моторчето на вентилатора е захванато с три болта към една ламарина,която от своя страна с нещо като види за метал е захваната към радиатора.Най-лесния начин,без да се сваля радиатор,фарове,да се точат води и така нататък е като се развият тези види на ламарината към радиатора,откача се куплунга на моторчето,след което се вади заедно с ламарината навън.Там вече е лесно развиват се трите болта и се сваля моторчето с перката и се заменя с ново,ако нещо не включва някоя от степените или пък ако самата перка е разхлабена или има проблем.Перката е на ротора и като я гледах май няма вариант да се свали и сглоби после безпроблемно,така,че решението е смяна на целия ел.мотор с перката.По моргите ги има и с малко търсене и късмет може да се намерят на сносна цена.


Потребителски аватар
LILO&STICH
ябълката на раздора
Мнения: 13068
Регистриран на: Сря 17 авг 2005 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LILO&STICH » Пон 30 яну 2006 21:18


колега,човека каза че си е взел нов радиатор с перка и мотор за 98лв.кво по-хубаво от новото?пък начина на монтаж и демонтаж,всеки си има схема по която да действа

Последна промяна от LILO&STICH на Пон 30 яну 2006 21:19, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Пон 30 яну 2006 21:18


kris11 напиал съм това на което присъсвах и видях с очите си(не съм бил пиян)на венто 1,8 90 к. абс 93та г. на голф3 не съм виждал и правил.а може ли да зависи начина на закрепване от вида на двигателя? hmmmm


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Пон 30 яну 2006 21:34


lilo_stich написа


колега,човека каза че си е взел нов радиатор с перка и мотор за 98лв.кво по-хубаво от новото?пък начина на монтаж и демонтаж,всеки си има схема по която да действа

човека или ти ако може да каже къде е ударил бингото с 98 лв.ще съм благодарен.ако може и модел двг


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 31 яну 2006 0:20


lilo_stich написа:колега,човека каза че си е взел нов радиатор с перка и мотор за 98лв.кво по-хубаво от новото?пък начина на монтаж и демонтаж,всеки си има схема по която да действа

САМО Ел. мотора е толкова колега, радиатора е по-скъп от него даже... :roll:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 31 яну 2006 9:17


SnowMaster написа:kris11 напиал съм това на което присъсвах и видях с очите си(не съм бил пиян)на венто 1,8 90 к. абс 93та г. на голф3 не съм виждал и правил.а може ли да зависи начина на закрепване от вида на двигателя? hmmmm


По същият начин трябва да е .За 1 болт няма да спорим нали? И аз не съм сигурен дали са 3 или 4-спомените ми са за 4 болта ама??
Мотора с перката се вади напред след като е махнат радиатора.
Сам съм правил всичко по тези операции .Дори от интерес разглобих ел.мотора. При мен повредата беше счупена едната пластинчата пружина , която държи 2 та постоянни магнита. Счупена на 2 части и едната беше блокирала ротора. Намотката на ротора изгоряла, четкодържателя постопен. :) Въпреки, че веригата има предпазител и той беше изгорял.

За сведенние купил съм само нов ел.мотор с перка.
Перката не е опастно да се свали след като си бележиш резки. Плюс това е цангово закрепване към остта.


ila
Мнения: 998
Регистриран на: Чет 25 ное 2004 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ila » Вто 31 яну 2006 13:15


Благодаря за подробното описание!

Все пак няма ли по- лесен начин да се разглоби мотора на място за да се смажат лагерите или втулките, без да се сваля радиатора.
Виждам, че е монтиран на една цяла пластмаса, която поктива целия радиатор. Няма ли начин тя да се свали тази пластмаса заедно с мотора без много разглобяване?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 31 яну 2006 16:40


Изключено е. Отзад вентилатора е подпрян с пласмасови ребра коита едно цяло със цялата пластмаса на която е хванат радиатора, вентилатора. Тази пластмаса е от калник до калник.Огледни 1 тройка и сам ще се увериш.
И не се чуди ! И аз бях втрещен като видях какво ме чака да разглобвам за да извадя ел.вентилатора.


ila
Мнения: 998
Регистриран на: Чет 25 ное 2004 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ila » Вто 31 яну 2006 16:58


а от къде купи новия, марка нещо др. подробности


Потребителски аватар
Ico74
Мнения: 179
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 21:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Ico74 » Вто 31 яну 2006 22:21


ремонтирал сам моторче на пасат има6е разбити втулки един стругар ми ги направи сабрах го и работи перфектно между другото втора употреба е 40-50 лева ама ако си го направи6 ще останеш по доволен


ila
Мнения: 998
Регистриран на: Чет 25 ное 2004 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ila » Сря 01 фев 2006 9:49


а моторчето е втулки ли е или с лагери, ако е с втулки как се смазват



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 105 госта