


падане на обороти заради климатик!
падане на обороти заради климатик!
има доста теми по този въпрос,за прословутите пинове 33 и 35,кабели,букси и т.н.,НО не мога да се справя с този проблем-колата ми гасне по 2-3 пъти на ден заради климатика,без клима -няма проблеми.Някой ако знае къде в София-по скоро Обеля,Надежда или Люлин има сервиз,който може да оправи проблема нека да сподели.В сервиз за автоклиматици ми казаха.че оборотите са ми ниски и толкова
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: падане на обороти заради климатик!
Код на мотора? Климатика оригинален ли е или допълнително слаган? Какви са оборотите на ПХ с и без клима? Когато се включи компресора оборотите на ПХ вдигат ли се? Дросела чистен ли е скоро?
Re: падане на обороти заради климатик!
Каспър написа:Код на мотора? Климатика оригинален ли е или допълнително слаган? Какви са оборотите на ПХ с и без клима? Когато се включи компресора оборотите на ПХ вдигат ли се? Дросела чистен ли е скоро?
голф3 гти- абф,климатик-допълнително слаган,оборотите с и без клима варират 800-850,при включване на компресора оборотите за миг се вдигат на 950-1000 и после пак се нормализират до 850,дросела е чистен скоро.това с мененето на оборотите го прави само в движение-отпусна ли газта и оп веднага падат-почти до изгасване-най-вероятно не е пуснат сигнал до компа,че се включва климатик и затова прави тези проблеми,интересува ме кой може да отстрани този проблем?
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: падане на обороти заради климатик!
Ами виж на 33 и 35 пин на компа дали има пуснати кабели от управлението на климатика (черната кутийка, която стой на левия рог над акумулатора).
Предполагам си с една перка на радиатора. При пускане на климатика перката трябва да тръгва на 1ва степен с компресора, а когато навън е горещо трябва да включва и втора степен за да охлади и водния радиатор. Втора степен обаче се включва когато компа е вдигнал вече оборотите и товара от включването и не се усеща толкова. Ако втора не се включва, значи първа е достатъчно силна за да охлади и двата радиатора, но пък товара при включването и е доста голям. И тъй като тя се включва заедно с компресора, тоест компа на колата точно вдига оборотите, има вариант колата да угасне.
При мен колата угасваше при тръгването на перката заедно с компресора. Оказа се, че първата степен на перката беше прекалено силна и при включването си товара (от перката и компресора заедно) беше толкова голям, че двигателя угасваше. Смених товарното съпротивление(онази спирала отгоре на перката) и сега първата степен е по-слаба и при включването си заедно с компресора не оказва голям товар върху мотора.
За да разбереш дали оборотите падат рязко от включването на компресора или от включването на перката, можеш при включването на компресора да изключиш за малко (5 сек.) перката от кабелите на моторчето. Така ще разбереш кое товари мотора перката или компресора.
Предполагам си с една перка на радиатора. При пускане на климатика перката трябва да тръгва на 1ва степен с компресора, а когато навън е горещо трябва да включва и втора степен за да охлади и водния радиатор. Втора степен обаче се включва когато компа е вдигнал вече оборотите и товара от включването и не се усеща толкова. Ако втора не се включва, значи първа е достатъчно силна за да охлади и двата радиатора, но пък товара при включването и е доста голям. И тъй като тя се включва заедно с компресора, тоест компа на колата точно вдига оборотите, има вариант колата да угасне.
При мен колата угасваше при тръгването на перката заедно с компресора. Оказа се, че първата степен на перката беше прекалено силна и при включването си товара (от перката и компресора заедно) беше толкова голям, че двигателя угасваше. Смених товарното съпротивление(онази спирала отгоре на перката) и сега първата степен е по-слаба и при включването си заедно с компресора не оказва голям товар върху мотора.
За да разбереш дали оборотите падат рязко от включването на компресора или от включването на перката, можеш при включването на компресора да изключиш за малко (5 сек.) перката от кабелите на моторчето. Така ще разбереш кое товари мотора перката или компресора.
Re: падане на обороти заради климатик!
Да колата беше с една перка,но сега вече е с 2(смяна на маска),на предната маска имах тая джаджа за 1-ва и 2-ра степен но на тази с двете перки я няма,при включването на климатика не се включват перките на радиаторите,включват се след около 20-30 секунди-усеща се че е на бързата степен,забелязах че когатом е пуснат климатика перките тръгват както казах на 20-30 секунда и вървят по 30-40 сек.,спират за около 10-15 и пак тръгват и така постоянно...а относно пиновете на компа не ги знам къде са.
п.п. а някой да знае дали и къде могат да монтират тази спирала за 1-ва и 2-ра степен-съответно цена?
п.п. а някой да знае дали и къде могат да монтират тази спирала за 1-ва и 2-ра степен-съответно цена?
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: падане на обороти заради климатик!
Ами пиновете са на компа отстрани. Според мен нещо си оплескал при смяната на перките. Тази работа на перките, която описваш не е нормална. Нека тези, които са с две перки да споделят как е редно да работят перките при пускането на климатика.
При наличието на две перки такава спирала не е необходима. Това допълнително товарно съпротивление, го добавят жабарите от Диавиа (както и по-мощен ел.мотор на перката-Spal) когато монтират допълнително климата. Целта му е перката от едностепенна да стане нещо като двустепенна, защото товара от включването на по-мощния ел. мотор е по-голям. Тоест едната степен е директна, а другата минава през съпротивлението. Когато се включи климата заедно с компресора се включва тази степен на перката, която минава през съпротивлението, тоест перката се върти по-слабо за да охлажда радиатора на климатика, но когато загрее водния радиатор перката включва директната степен за да се охлади добре хем водния радиатор хем този на климатика. Виж това:
viewtopic.php?f=5&t=133240&p=1648919#p1648919
При наличието на две перки такава спирала не е необходима. Това допълнително товарно съпротивление, го добавят жабарите от Диавиа (както и по-мощен ел.мотор на перката-Spal) когато монтират допълнително климата. Целта му е перката от едностепенна да стане нещо като двустепенна, защото товара от включването на по-мощния ел. мотор е по-голям. Тоест едната степен е директна, а другата минава през съпротивлението. Когато се включи климата заедно с компресора се включва тази степен на перката, която минава през съпротивлението, тоест перката се върти по-слабо за да охлажда радиатора на климатика, но когато загрее водния радиатор перката включва директната степен за да се охлади добре хем водния радиатор хем този на климатика. Виж това:
viewtopic.php?f=5&t=133240&p=1648919#p1648919
- venci&vento
- Мнения: 165
- Регистриран на: Пон 18 фев 2008 20:44
- Автомобил: VENTO
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: София
Re: падане на обороти заради климатик!
Колега, според мен не Ти работи бавната скорост на перката. Климатика има филтър-дехидратор, на които е монтиран т.н. пресостат (така е поне при оригиналните климатици) .Въпросният пресостат не включва компресора ако няма достатъчно фреон и включва бързите обороти на перката когато фреона започва да кипи в радятора(над 250градуса вдигат налягането в системата). Тъй като мощността на моторчето на бързи обороти е 250W се получава рязко натоварване и ДВГ гасне.
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: падане на обороти заради климатик!
Колега сигорен ли си,че 33 и 35 са нужните пинове на мен ми дава,че 39пин на ECU е за климатика при ABF мотор.Генератора какъв е да не идва слаб.
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: падане на обороти заради климатик!
Прав си
За ABF мотор е 39ти пин 


Re: падане на обороти заради климатик!
генератора-алтернатора ли?Ако става въпрос за него е 70А,акумулатора е 75А?
не знам за кой пин изобщо става въпрос-снимка или схема къде точно е 39 пин?
не знам за кой пин изобщо става въпрос-снимка или схема къде точно е 39 пин?
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: падане на обороти заради климатик!
За по сигорно откачаш акумолатора и вадиш буксата на ECU(намира се под пластмасата на чистачките) пиновете са номерирани и гледаш на 39 имали жица или няма-трябва да има за климатика.Ако няма свържи един по дълаг кабел зглоби си всичко и някои по компетентен да ти каже каде се свързва към климатика.
Re: падане на обороти заради климатик!
Така,значи днес след 2 часа лутане най-сетне проследих букси ,пинове....,от 39 пин на ECU излиза кабел(жица) зелена на цвят коато отива до тази черна кутийка която е към климатика,по скоро на снимката се виждат 2 зелени жици,точно тук идва от компа,и влиза в черната кутийка където пише DIAVIA ,странното е че тази букса си стои така разкачена и това е,не знам от какво може да е ,надявах се да няма пусната жица до компа но уви има-а проблема си седи,всъщност бушона* на който пише DIAVIA,не ми изглежда много читав-в основата пластмасата е леко стопена!!!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 148 госта