Знам че много от колегите ще почнат да ме хокат, че има много подобни теми, но случая е малко по-персонален. Когато купих колата беше на 109 000 км.Беше си с катализатор и изобщо не съм го пипал. Сега в момента е на около 127 000. От прочетените теми разбрах, че е много по-добре без него. Вчера отивам в един сервиз за Успуси.Сума време чаках, че беше излязал човека. Като доиде моя ред и я качихме колата на канала тои слезе и ми вика.
- та сега какво искаш да и правим.
И аз му обеснявам че искам тръбичка на мястото на катализатора. Той ми вика - Няма да ти пипам колата щото всичко си и е наред и ще правим глупости ако махаме катализатора.
Тръгнах си с катализатор.Т.е. не съм го махал.
Искам съвет, дали да си карам така колата или да ходя на друго място да го махнат. Той го удряше катализатора и не дрънчеше. А аз си имам някво жужене на около 2000 оборота ама май ще излезе че е нещо от арматурното табло.
Колата е Г3 92г. АБС двигател, вкарвана е от италия.
Съвет за катализатора
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
- maistora_1
- Мнения: 1325
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Имаше тема по въпроса и за някои може да е старо,но да кажа -вчера говорих с един приятел който работи в сервиз където извършват прегледи.
Та положението било доста сериозно,дори в един сервиз за гърнета и подобни предлагали услугата катализатор под наем(плащаш известна сума,слагат го,минаваш прегледа и после си го връщаш).
На този фон да се маха работещ катализатор е доста неразумно...поне според мен,иначе ти си знаеш.
Та положението било доста сериозно,дори в един сервиз за гърнета и подобни предлагали услугата катализатор под наем(плащаш известна сума,слагат го,минаваш прегледа и после си го връщаш).
На този фон да се маха работещ катализатор е доста неразумно...поне според мен,иначе ти си знаеш.
- Taffy
- Мнения: 85
- Регистриран на: Пон 08 ное 2004 14:05
- Автомобил: Audi A4
- Двигател: ADR 2000
- Местоположение: София
Незнам какво е работощ или неработещ катализатор, но при мене когато запаля колата и когато и подавам газ се чува едно жужене(хъркане от долу). Отидох при един арабин и каза, че това бръмчене ми е от катализатора, защото е избушен и няма топчета в него. За това ако искам да отида да ми сложи заместител на катализатора. Видях го с почти същата форма и размери е и ламбда сондата се премества преди новото съоръжение както си е било и преди.
Общо 50 лв.
Общо 50 лв.
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Бахти и дилемата!!! Не мога да взема решение. От една страна колата ще върви повече, от друга не харча пари за майстори и си карам така. Аз не знам дали и километрите дето ги исписва се реални.Ауспуха отзад е като слънце. Незнам дали като карам на газ няма и по-бързо да се скапе. Реално погледнато би трябвало да не му вреди газта повече от бензина. Ще изчакам още отзиви по темата.
- DEKSTAR
- Мнения: 840
- Регистриран на: Сря 14 дек 2005 15:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Катализаторът е нещо като камък през ,който минават изгорелите газове и е залепен в спечиален корпус който го държи .Значи скоро един приятел си го махна защото почнал да дрънчи и кат го смъкнал направо бил натрошен на парчета , а залепналта част направо я избил и останал самия корпус дето го държи без да слага резонаторно гърне и сега наистина има разлика във вървенето.Но все пак ти си реши какво искаш
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
ANNIHILATOR написа:Бахти и дилемата!!!
Колега, лично мое мнение е, да не пипаш катализатора, за да не "гризнеш дръвцето" след една година, като дадеш 600-700 лева за нов. Скоро влизаме в ЕС и ще се наложи на много хора, които по документи карат автомобили с катализатори (и плащат заради това по-малко данъци) да се снабдят с такива. Имам познат, който и в момента не можа да мине през прегледа на КАТ заради изгорелите газове и го пратиха хората да си сменя катализатора

Единствената причина да го махнеш е, ако не работи, другото са празни приказки - ще вдигне с 1-2 коня мощноста - голяма работа - същият ефект ще постигнеш ако караш с по-добро гориво (98 примерно) или ползваш разни добавки. Или пък си направи профилактика на двигателя - свещи, филтри, кабели, масла и т.н. и пак ефекта ще е много по-голям, отколкото от махането на катализатора.
- nPaCe™
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 6:42
- Автомобил: FOLSVAGEN
- Двигател: BENDZIN-GAS
- Местоположение: Сливен


Искам да попитам по-знаещите,
защо имам 4 гърнета, като модела ми се води без катализатор!
Имам ли ламбда

Не разбирам много, но при положение,
че инжекцията ми е механична, какво точно ще регулира сондата!

ПП - С две думи, слагам дебела тръба направо след меката връзка,
чаааак до отзад в гърнето! Проблем?

- Golf 3 1.8
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
nPaCe™ написа::D Интересна тема
Искам да попитам по-знаещите,
защо имам 4 гърнета, като модела ми се води без катализатор!
Имам ли ламбдаили не!
Не разбирам много, но при положение,
че инжекцията ми е механична, какво точно ще регулира сондата!![]()
ПП - С две думи, слагам дебела тръба направо след меката връзка,
чаааак до отзад в гърнето! Проблем?
Слагай и не се плаши, ама звука ше бъде много силен да знаеш.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 127 госта