здравейте колеги искам малко да ми разясните какви са функциите на ESP-то в какво се изразяват те и как да го усетя когато функционира.Колата е Golf 4 1.9 TDI 90 коня (ALH)
извинявам се ако темата се повтаря но нищо не открих.
мерси предварително и поздрави на всички...
ESP
- mania
- Мнения: 1749
- Регистриран на: Съб 27 яну 2007 11:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: ESP
В най-общи линии помаг ада не поднасяш. Завои, хлъзгав терен, привишена скорост. В такива случаи действа. Нещо много хубаво!
- pedalchobaba
- Мнения: 1430
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- murkata
- Мнения: 160
- Регистриран на: Пон 06 апр 2009 21:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: VW Golf IV 2001 1.9 TDI-ALH
Re: ESP
мерси колеги но все още не ми е много ясно.
примерно бях прочел някаде че ако трагна да боксувам гумите трябва да ми излезе някав триъгълник на таблото.
някакви такива подробности ме интерсуват.
и сащо защо при лед ако боксува трябава да се изклучва
примерно бях прочел някаде че ако трагна да боксувам гумите трябва да ми излезе някав триъгълник на таблото.
някакви такива подробности ме интерсуват.
и сащо защо при лед ако боксува трябава да се изклучва
Re: ESP
ESP накратк оказано има два датчика - един който отчита градуса на волана (колко си го навъртял) и един който следи траекторията на цялата кола.Как работи? когато си караш нормално,демек без да ти поднася колата,данните от двата датчика са в синхрон,демек компютърчето на ЕСП получава данни,обработва ги и казва: ти искаш да завиеш толкова и колата завива толкова,всичко е наред,няма да се намесвам.КОГАТО колата започва да поднася (караш бързо,правиш резки завои за състезателите и хлазгавия терен през зимата за нормалните шофиори) данните които компира получава от датчика на волана не отговарят на този за траекторията на колата и компютъра казва примерно: ти искаш да завиваш наляво с 30 градуса,но колата завива с 50 трябва да се намеся и почва - спирачка на предно дясно колело (при ляв завой,дясна спирачка се стреми да завие надясно,подаване на мощност на лявото колело (системата работи съвместно тракшън контрола).С две думи: системата компенсира движението на колата,така че да се движи в желаната посока на шофиора.
Re: ESP
За боксуването ти е ASR.На таблото свети оранжев триъгълник.Когато е изключена ситемата-на таблото свети,а иначе е в постоянен работен режим.Ако греша моля да бъда поправен.
Поздрави.
Поздрави.
Re: ESP
Напълно прав си колега
http://www.volkswagen.bg/lexikon/antrie ... g_asr.html
ASR - управлява мощността и да няма буксуване
Тракшън - следи едната гума да не се върти повече от другата,абе направо казано ако едната гума ти е в калта,а другата на камък няма да затънеш в кал
http://www.volkswagen.bg/lexikon/antrie ... g_asr.html
ASR - управлява мощността и да няма буксуване
Тракшън - следи едната гума да не се върти повече от другата,абе направо казано ако едната гума ти е в калта,а другата на камък няма да затънеш в кал

- murkata
- Мнения: 160
- Регистриран на: Пон 06 апр 2009 21:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: VW Golf IV 2001 1.9 TDI-ALH
Re: ESP
мерси колеги сега вече влизам в час.
поздрави на всички

поздрави на всички

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта