Аз лично не ме е срам да си призная,че с FSI/TFSI съм се сблъсквал 2-3 пъти при Голф 5,но по съвсем друга тематика - климатроници и не съм запознат достатъчно добре с двигателя в частта да се разглобява нещо по него.
От познанията,които имам за двигателите по принцип и за принципа на действие на FSI / TFSI (работят,както и двигателите на Митсубиши с GDI двигател от преди 10 години

) този нагар принципно не е сериозен проблем,ако не стане много,което неизбежно един ден ще стане.
Причината да се получава,вече я изяснихме - попадат капчици масло в колектора при стеблата на клапаните (дали през турбо,дали през картерна вентилация или през гумички на клапани/водачи,все едно) и понеже там няма гориво (както при пълния инжекцион,моното или карбураторния двигател),няма какво да ги отмива,те се полепват там и резултата е налице.Същото се получава и при дизелите,както колегите обясниха,защото и там в колектора няма гориво и няма какво да ги мие.
Този нагар не е сериозен проблем,до един момент,когато има два варианта за развитие - става много и затруднява работата на двигателя (влиза по-малко въздух,газовете излизат по-трудно).Още от дъртите двигатели,има един друг момент - този нагар има свйството да тлее (точно като въглен) и се получава следното - постъпва гориво в цилиндъра и не се запалва,когато свещта даде искра,а от тлеещия нагар и се взривява по-рано,заради което двигателя не работи добре и разхода е по-висок за сметка на занижена мощност.Това е сериозен проблем при по-старите двигатели,защото горивото постъпва в цилиндъра през клапаните ,където още тогава може да се запали,при FSI и TFSI то постъпва директно в цилиндъра и ако там няма тлеещ нагар,няма да се запали преждевременно (т.е. нагара по клапаните би могъл да пречи само при първия вариант,който описах,а нагара по дюзите и във втория случай).
Добавка аз лично никога не бих си сипал,камоли за такова нещо.Ако не е добра или се прекали с дозировката,може да изпържи клапаните (при VVTI двигателите редовно се случва,защото клапаните са от рециклирани вилици и изгарят много лесно от разни подобрения по горивото или при опит за чистене на нагари по този начин).Той нагара няма как иначе да се махне,освен с нещо,което да го изгори,което според мен не е никак полезно за двигателя,пък и като изгори,той отделя още сажди,които така влизат в цилиндъра (може и механично парченце,ако част от нагара е негорима) и да стане по-голяма беля.Най-добрия вариант е,когато започне да пречи,да се разглоби и да се почисти чисто механично.Целия колектор да се почисти,както правят колегите с дизелите и да се реши проблема за известно време.
Не е толкова плашещо да се свали колектора и да се види,ако трябва и да се почисти.Това все пак е двигател,измислен и сглобен от човек (за сглобен е малко спорно,защото може и машина да го е сглобила),значи може и да се разглоби.Всички ползваме ЕТКА и други подобни програми,където се вижда на картинка къде какви болтове има,кое къде и как се захваща и т.н. и не е толкова сложно,колкото колегата си го представя

Така или иначе все някак се сглобява и съответно се разглобява по обратния начин.Никой не е казал,че е лесно и става за 5 минути,ама се прави.Рано или късно ще се наложи да се ремонтира нещо по този двигател и ще трябва да отиде на майстор (а раздел Сервизи е мястото,където може да се пусне една тема кой разбира от този двигател или би се наел да го разглоби, за да се види какво става).
Темата ми е интересна от гледна точка на това,защо се получава нагара,не толкова как колегата ще се пребори с него (дано проблемът не се окаже в главите - водачи или гумички,защото колите с този проблем, са доста нови,за такъв род проблеми).
п.п леле..аз чак сега видях какво чудо съм изписал...
