отчаян зов за помощ-центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
strahil_toshkov
Мнения: 1396
Регистриран на: Чет 31 яну 2008 10:58
Автомобил: VW GOLF 3 16V LIMITED EDITION
Двигател: ABF 1997
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:

отчаян зов за помощ-центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Мнениеот strahil_toshkov » Сря 05 авг 2009 0:38


Уважаеми колеги сбъсках се с много глупав проблем :oops:

направих си пълен основен ремонт на двигателя на колата като по книга е направен :D

това е темата ми за пълният основен ремонт на двигателя ми
viewtopic.php?f=5&t=155958&start=0

след като смених след ремонта делкото си ДУСЕЛИЕР с БОШОВО (втора упортеба разбирасе-от морга)си купих нова капачка и палец и реших да направа центровка със струбоскоп защото делкото беше центровано на око и звук на двигателя

САМО МАЛКА ЗАБЕЛЕЖКА--ДЕЛКОТО Е КУПЕНО СЛЕД ЩАТЕЛЕН ПРЕГЛЕД ОТ МОНТЪОР-ПЕРФЕКТО--БЕЗ НИКАКВИ ЛУВТОВЕ
отидах при Люси и тои ми направи делкото и пипна и малко карбуратора и дросела-карба е 2е2

абе свърши си рабтата перфектно - :beer

Направи го както си е по книга-извади вакума--запуши маркуча и започна--остави делкото на 17 градуса нали съм на гас (LPG)(до колкото съм чувал г2 1.6 EZ работе на 16 градуса)- старото ми делко ДУСЕЛИЕР беше на 18 градуса и колата работеше перфектно и не харчеше мнго---всичко беше в нормално(и на двете делка вакумите работат перфектно) - закачи му вакума отново и колата почна да работи прекрасно :D
трагнах си от люси колата започна да прекъсва на ниски обороти--все едно много голямо предварение.

зачудих се аз-защо така стана--помислих си че най вероятно са ми продали менте капачка и палец--взех старите и опитах всякакви комбинации но колата продължаваше да прекъсна (кювка в ауспуха леко)


тогава ми проблесна че аз като правех ремонт освен на блока и вала--сервизирах и главата напълно--нови водачи-райбероване на клапаните и леглата им--също така се и шлайфа главата--човека който я шлайфа ми каза че са и взели 3 десети от милиметъра-толкова излезла сружката че главата да стане права--

замислих се аз--след като главата е по ниска вече и сгъстяването в горивната камера е по голямо - съответно по някакав начин това трябва да влияе на ъгъла на зепалването на искрата--по пътя на логиката значи струбоскопа трябва да лъже с малко

след дълъг мисловен процес от моя страна аз врътнах делкото (дадох му малко закъснение) горе долу на око като съм гледал Люси как го мърда мисля че му врътнах около 2 градуса закъснение----колата направо се успа стана перфекна----

все още не мога да кажа как върви колата с цялата гас и във високите обороти защото разработвам двигателя--още е на 200км.


въпросът ми е дали може да има общо между по ниската глава -по голямото сгъстяване в горивната камера и ъгъла на запалването--моля помогнете ми кажете ми :bowdown :bowdown

ПОЯСНЕНИЕ КОЛАТА СЕ КАРА НА ГАС (LPG)

колко е оригинално от завода на г2 1.6 EZ ъгъла на запалване на искрата без вакум и със вакум регулатор на делкото-----и как се прави центрова на запалването в моя случай????


колеги благодаря ви за отговорите ви предварително :beer :beer :beer

Последна промяна от strahil_toshkov на Сря 05 авг 2009 18:54, променено общо 4 пъти.




Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: помощ-проблем центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Мнениеот anrus » Сря 05 авг 2009 8:31


Оригинално предварението при EZ и 18°. Тръбичката към вакуум-регулатора се вади, но не посочват да се запучва. В зависимост от годината на производство центровката се прави при 950 или при 750 об/мин. Предполагам, че последното зависи от това дали двигателят е с механични или с хидравлични повдигачи.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: помощ-проблем центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Мнениеот radotom » Сря 05 авг 2009 9:13


strahil_toshkov написа:
въпросът ми е дали може да има общо между по ниската глава -по голямото сгъстяване в горивната камера и ъгъла на запалването--моля помогнете ми кажете ми :bowdown :bowdown

Разбира се, има ;)
По-голямата степен на сгъстяване води до по-висока склонност към детонации. В този случай трябва или леко да се върне изпреварването, или да се кара с по-високооктанов бензин.
Разбира се- всичко е доста относително- веднъж- завода-производител се е презастраховал с центровката, за да не се получават детонации, от друга страна нашенското гориво не е това, дето пише на етикета...
Проба-грешка-нова проба :dontknow:
Точно както се е случило при теб ;)


Потребителски аватар
strahil_toshkov
Мнения: 1396
Регистриран на: Чет 31 яну 2008 10:58
Автомобил: VW GOLF 3 16V LIMITED EDITION
Двигател: ABF 1997
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:

Re: помощ-проблем центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Мнениеот strahil_toshkov » Сря 05 авг 2009 11:26


radotom написа:
strahil_toshkov написа:
въпросът ми е дали може да има общо между по ниската глава -по голямото сгъстяване в горивната камера и ъгъла на запалването--моля помогнете ми кажете ми :bowdown :bowdown

Разбира се, има ;)
По-голямата степен на сгъстяване води до по-висока склонност към детонации. В този случай трябва или леко да се върне изпреварването, или да се кара с по-високооктанов бензин.
Разбира се- всичко е доста относително- веднъж- завода-производител се е презастраховал с центровката, за да не се получават детонации, от друга страна нашенското гориво не е това, дето пише на етикета...
Проба-грешка-нова проба :dontknow:
Точно както се е случило при теб ;)




колега radotom, много ти благодаря за изчерпателния отговор---днес мой добър приател си остави г2 1.6 ez при люси за смяна на карба 2е2 с кейхин

след като люси приключи с ремонта му ще го помоля пак дя направим центровка на колата и да видим каде точно спират детонациите на колко градуса се успива колата :idea: :idea: и просто така ще си кара :да:

в момента делкото ми беше на 17 градуса и имаше доста детонации (все едно огромно предварение)

както писах и в предишният пост аз врътнах делкото и му дадох около 2 градуса закъснение---в момента колата работи на около 15 градуса


по въпроса за горивата---аз почти не карам на бензин

използвам гас--тя нали е с по високо октаново число от бензина????


п.с. или всичко у БГ е кръстено :bishop :bishop :bishop


Потребителски аватар
strahil_toshkov
Мнения: 1396
Регистриран на: Чет 31 яну 2008 10:58
Автомобил: VW GOLF 3 16V LIMITED EDITION
Двигател: ABF 1997
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:

Re: помощ-проблем центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Мнениеот strahil_toshkov » Сря 05 авг 2009 18:33


колега radotom както и всички останали колеги :)

туку що се прибрах вкъщи от сервиза на люси-опитахме всякакви варианти на предварение и закъснение със или без вакум и най на края остановихме че
колата работи най добре на 7.5 градуса ---това за мен беше :shock :shock :shock защото люси ми каза че това е центровката за двигатели 1.8 -а моят е 1.6 EZ-а той работи на на 18 градуса-възможно ли е да се получи такава брутална разлика от 10.5 градуса закъснение в ъгъла на запалване-възможно ли е от 3 десети от милиметъра стужка на главата до толкова много да се е сгъстила горивната камера :banghead: :banghead: :banghead:


ако мажеше по малко да я стържат главата щеше да е много добре ама така излезе абсолютно права---нали е работила 20 години без спиране и около 500000км---кой знае колко пъти са я прегрявали тази кола преди да я купя---само още веднъж за пояснение свали оригиналната гарнитура за главата----щампа на VW & AUDI 91 година

темата ми за ремонта на двигателя е в първият ми пост по тази тема :да:


имам очайващ въпрос към всички ви---има ли някакъв вариянт за изчисление или таблица по която да разбера на колко градуса трябва да бъде зацепено делкото конкретно в моя случай?????? нещо от рода на заводска центровка или ще разчитам само на доброто ухо на люси (господ здраве да му дава-------ФЕНОМЕНАЛЕН ЧОВЕК И ПРИЯТЕЛ) за реглажа на запалването на искрата????


например да се вземе под внимание компресията на цилиндрите-стужката на главата от 3 десети от милиметъра и други решаващи фактори от които зависи ъгъла на запалването и да се направи изчисление което да покаже на колко градуса трябва да работи колата както в завода са го изчислили и т.н.
колеги благодаря за вашите отговори предварително :beer :beer :beer


zdravko_jett
Мнения: 1877
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: отчаян зов за помощ-центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Мнениеот zdravko_jett » Сря 05 авг 2009 21:15


прави си е на ръка пробваи 5 10 пъти ако тряябва


Потребителски аватар
strahil_toshkov
Мнения: 1396
Регистриран на: Чет 31 яну 2008 10:58
Автомобил: VW GOLF 3 16V LIMITED EDITION
Двигател: ABF 1997
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:

Re: отчаян зов за помощ-центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Мнениеот strahil_toshkov » Сря 05 авг 2009 23:22


zdravko_jett написа:прави си е на ръка пробваи 5 10 пъти ако тряябва



колега предполагам че така и ще стане предполагам, но все пак аз тая надежда че има някакав шанс да разбера точни параметри на градусите на искрата на запалването


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: отчаян зов за помощ-центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Мнениеот rudoni » Чет 06 авг 2009 8:55


колеги , не бъркайте степен на сгъстяване със максимално налягане в цилиндъра!и друго - високо октановия бензин както и газ искат по голям ъгъл на изпреварване!за това са тези центровки и октан коректори!
а след шлайфане на глава се сменя гарнитурата с по дебела - в магазините трябва да ги знаят тези неща като ги продават ,а дори и тези които правят ремонта!


Потребителски аватар
strahil_toshkov
Мнения: 1396
Регистриран на: Чет 31 яну 2008 10:58
Автомобил: VW GOLF 3 16V LIMITED EDITION
Двигател: ABF 1997
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:

Re: отчаян зов за помощ-центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Мнениеот strahil_toshkov » Пет 07 авг 2009 1:36


rudoni написа:колеги , не бъркайте степен на сгъстяване със максимално налягане в цилиндъра!и друго - високо октановия бензин както и газ искат по голям ъгъл на изпреварване!за това са тези центровки и октан коректори!
а след шлайфане на глава се сменя гарнитурата с по дебела - в магазините трябва да ги знаят тези неща като ги продават ,а дори и тези които правят ремонта!



да колега много си прав за дебелината на гарнитурата---ама нали слушам акъла на приателите си- :screwy :screwy :screwy :banghead: :banghead: :banghead: --по сгъсти си малко двигателя-като шлайфаш главата и не слагай ремонтна гарнитура-голфа 1.6 ez търпи--ще върви повече и ще харчи по малко-особено както ти си на газ-да сигурно е така ама за проблема който ми се яви сега никой не говореше а сега като ги питам какво да направа само дигат рамене :beat_butt2 :beat_butt2 :beat_butt2


ако не стигна до адекватно разрешение просто ще смена гарнитурата на глава с такава която е по висока с 3 десети от милиметъра и край на мъките ----в края на крайщата гарнитурата е 20лв

аз до сега дадах над 1000лв кво са 20лв за мене :Mr Green Fun :Mr Green Fun :Mr Green Fun :banana :banana :banana


kokskok
Мнения: 234
Регистриран на: Вто 28 апр 2009 22:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nadejda

Re: отчаян зов за помощ-центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Мнениеот kokskok » Пет 07 авг 2009 8:40


ако беше 1.8 гти механичната с удоволствиех бих ти предоставил моя да си гонагалсиш по образец разход:
извънградско с 80-5 на 100
сас 100 във 2500 борота 6.5 на 100
градско 10-11-12-13 като последния случай сам минал 50 км само на гонки
ускорение:
http://vbox7.com/play:48ef231e
П.С километража е презацепен с 20 км нагоре само тва лъже в високите не се променя
демек вместо 120 на километраж съм дигнал 100
то се вижда всеки знае че на първа прават по 60 км е тоя отчита 80 :) на 2-ра 105
като вървеж от сааб 2000 турбо падам с кола макс 2 според зависи на 2ра летящ от 60 до 100-105-10 сме заедно 3та си акзва дуамта няма толко дълга трета да и :censored: майкята :)


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2711
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: отчаян зов за помощ-центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Мнениеот Vasseto » Съб 08 авг 2009 20:23


Ето колко градуса ти е центровката.Като гледам центровката ти е на 18 градуса,но с включен вакуумен регулатор.Ето гледай тук.
Изображение

А http://vwclub-bg.org/~Vasseto/Image/Golf/DSCN6385.JPG е с по високо качество.


Потребителски аватар
strahil_toshkov
Мнения: 1396
Регистриран на: Чет 31 яну 2008 10:58
Автомобил: VW GOLF 3 16V LIMITED EDITION
Двигател: ABF 1997
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:

Re: отчаян зов за помощ-центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Мнениеот strahil_toshkov » Нед 09 авг 2009 0:59


Vasseto написа:Ето колко градуса ти е центровката.Като гледам центровката ти е на 18 градуса,но с включен вакуумен регулатор.Ето гледай тук.
Изображение

А http://vwclub-bg.org/~Vasseto/Image/Golf/DSCN6385.JPG е с по високо качество.




Vasseto, изключително много благодаря за информацията :beer :beer :beer


CIFA
Мнения: 6
Регистриран на: Вто 11 авг 2009 12:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: отчаян зов за помощ-центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Мнениеот CIFA » Вто 11 авг 2009 14:53


Здрасти братлета. Карам АУДИ 80 1,8S NE-мотор с карбуратор KEIHIN-1 с ръчен смукач. От един месец си блъскам главата, пиша по форуми и няма отговор. Колата е на бензин и на газ. Когато загрее 80-90 градуса на бензин държи 1200-1300 оборота и не мога да ги сваля Някои път падат под 500 при положение че колата е загряла. На газ пали от раз но не държи ниски докато не загрее до 80-90 градуса. Разхода е около 12,7 градско. Струва ми се че е множко за 1,8 двигател а и не я юркам много. Направо ме побърква тая кола. А и делкото как се регулира? Ако всички белези са на място след запалване трябва да се нагласи посредством делкото на максимални обороти и тогава от карбуратора или не ???? Как става тая пуста центровка

Очаквам с нетърпение коментарите ви.


claas_86
Мнения: 72
Регистриран на: Нед 10 фев 2008 11:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Стара Загора

Re: отчаян зов за помощ-центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Мнениеот claas_86 » Вто 11 авг 2009 15:26


Здрасти колега. Моя мотор е 1.6PN с карбуратор Pierburg 2EE. По принцип центровката трябва да ми е на 18 градуса (бензин), но тъй като карам само на газ (рядко бензин) в момента съм на 19.5 градуса. Така ми каза един майстор. Доволен съм от 19.5 градуса на газ. Последно като я засичах ми даде 8.5/100 извънградско. Ако искаш пробвай на 19.5 да видиш как ще бъде. Успех с решението на проблема.


cronos
Мнения: 15
Регистриран на: Пон 20 юли 2009 7:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: отчаян зов за помощ-центровка на запалването на г2-1.6-EZ

Мнениеот cronos » Вто 11 авг 2009 19:18


CIFA написа:Здрасти братлета. Карам АУДИ 80 1,8S NE-мотор с карбуратор KEIHIN-1 с ръчен смукач. От един месец си блъскам главата, пиша по форуми и няма отговор. Колата е на бензин и на газ. Когато загрее 80-90 градуса на бензин държи 1200-1300 оборота и не мога да ги сваля Някои път падат под 500 при положение че колата е загряла. На газ пали от раз но не държи ниски докато не загрее до 80-90 градуса. Разхода е около 12,7 градско. Струва ми се че е множко за 1,8 двигател а и не я юркам много. Направо ме побърква тая кола. А и делкото как се регулира? Ако всички белези са на място след запалване трябва да се нагласи посредством делкото на максимални обороти и тогава от карбуратора или не ???? Как става тая пуста центровка

Очаквам с нетърпение коментарите ви.


Колега, решението на проблема ти е тук



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта