Golf MK4 - закачане на биалетки

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Golf MK4 - закачане на биалетки

Мнениеот rmk » Вто 11 авг 2009 7:56


Здравейте,

Става дума за голф 4. Оглеждах състоянието на окачването и нещо ми направи впечатление. Биалетките (дано така се наричат малките щангички между стабилизиращата греда и носачите) са захванати към носача посредством болт обаче имат леки луфтове странично (по около 2-3 милиметра) и реално могат да се местят по стеблото на болта. Болта е завит до край в носача (няма повече резба), но въпреки това биалетката е хлабава. Това нормално ли е? Да не би болта да е сменян и да е сложен по-дълъг, или път тампоните на тези биалетки да са заминали, или пък биалетката да е монтирана на обратно?

Изображение




Потребителски аватар
VW Golf VR6
Мнения: 321
Регистриран на: Вто 28 авг 2007 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4, закачане на биалетки

Мнениеот VW Golf VR6 » Вто 11 авг 2009 8:47


Аз скоро си сменях мойте тампони на биалетките и изглеждаха по същия начин. Сложих си полиуретанови тампони и болта прилепна доста плътно. Според мен ги смени биалетките за да ти е мирна душата 8)


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Re: Голф 4, закачане на биалетки

Мнениеот rmk » Вто 11 авг 2009 12:29


А имаше ли някакво тропане от тези тампони и съответно след смяната изчезна ли ?


Потребителски аватар
VW Golf VR6
Мнения: 321
Регистриран на: Вто 28 авг 2007 18:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4, закачане на биалетки

Мнениеот VW Golf VR6 » Вто 11 авг 2009 15:57


rmk написа:А имаше ли някакво тропане от тези тампони и съответно след смяната изчезна ли ?

Не нямаше нищо... Просто сложих на цялата предница полиуретанови тампони.


fennko
Мнения: 50
Регистриран на: Нед 08 юни 2008 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Голф 4, закачане на биалетки

Мнениеот fennko » Пон 11 май 2015 17:27


Темата е стара ,но автора не е споделил резултат.
Понеже загледах,че и моите имат разстояние от двете страни спрямо болта към носача(от ляво/дясно по 4-5мм),да попитам така ли трябва да е или биалетката е за смяна?


Потребителски аватар
ilian.
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 04 юли 2009 21:41
Автомобил: GOLF 4 AUDI A3
Двигател: AUM AHF
Местоположение: Своге 1,8T 20V +чип

Re: Голф 4, закачане на биалетки

Мнениеот ilian. » Пон 11 май 2015 17:35


Извинявам се че използвам темата да попитам долния болт който захваща биалетката за носача с цяла резба ли е оригинално или не.На мен не ми е с цяла резба а на един приятел е с цяла и не знаем как е оригинално.


fennko
Мнения: 50
Регистриран на: Нед 08 юни 2008 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Голф 4, закачане на биалетки

Мнениеот fennko » Вто 12 май 2015 11:37


Никой ли не си е поглеждал биалетките бе момци?


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Голф 4, закачане на биалетки

Мнениеот van4ooo » Сря 13 май 2015 19:34


Гадая щом няма кои да каже но според мен тоя болт с цяла зерба няма работа във втулката на биалетката.Погледнете болта на другата биалетка.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4, закачане на биалетки

Мнениеот zfa159 » Сря 13 май 2015 20:09


Болта заводски е с цяла резба. Защо - не знам, но е такъв. Самия болт стяга метална втулка към носача, а гумения тампон е между биалетката и въпросната метална втулка. Така болта си е стегнат, втулката също, а гумата има луфт към втулката, понеже биалетката е разбита. Новата биалетка е стегната и там луфт няма.
:beer


fennko
Мнения: 50
Регистриран на: Нед 08 юни 2008 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Голф 4, закачане на биалетки

Мнениеот fennko » Чет 14 май 2015 10:13


В моят случай,няма луфт между тампончето и втулката,а луфт между болта и втулката от двете страни(все едно болта е с по-дълъг,отколкото е необхомо,и не може да притисне втулката кън носача).Пробвах да го развия и беше доста стегнат.В това състояние си мисля,че самата втулка ходи напред/назад по дължината на болта.Знаете ли колко мм трябва да е дължината на този болт?


Потребителски аватар
ilian.
Мнения: 316
Регистриран на: Съб 04 юли 2009 21:41
Автомобил: GOLF 4 AUDI A3
Двигател: AUM AHF
Местоположение: Своге 1,8T 20V +чип

Re: Golf MK4 - закачане на биалетки

Мнениеот ilian. » Чет 14 май 2015 20:54


От любопитство проверихме на още два голфа и болта беше с цяла резба само дето те на са GTI ако това има значение.


pa4o_ivanov61
Мнения: 446
Регистриран на: Сря 12 фев 2014 8:38
Автомобил: VW BORA
Двигател: AGR 98
Местоположение: Ловеч

Re: Golf MK4 - закачане на биалетки

Мнениеот pa4o_ivanov61 » Пет 15 май 2015 20:14


колега на моята бора също има луфт между болта и биалетката. около 2 милиметра е и мисля че така е нормално.


fennko
Мнения: 50
Регистриран на: Нед 08 юни 2008 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Golf MK4 - закачане на биалетки

Мнениеот fennko » Съб 16 май 2015 16:31


Днес разкачих едната биалетка и установих,че болта е с почти цяла резба(на 90%).Луфта,който се получава при мен,видимо се дължи на това,че в долното тампонче има набита втулка.Тази втулка ми се струва,че трябва да стърчи с около 20% от двете страни.При мен втулката от едната страна е опряна в периферията на болта,а от другата страна стрърчи с 40% към купето( 20% + 20% за двете страни).Незнам това нормално ли е,защото след това погледнах другата - и там беше така,но по огледален начин(луфта е към предната броня).Пробвах да преместя тампона посредата на втулката,но не успях.Тези биалетки имат ли посока при монтаж(предполагам и в ляво,и в дясно всичко трябва да е симетрично).Дали това изместване не е в следсвтие на силен удар на предна дясна гума,примерно?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf MK4 - закачане на биалетки

Мнениеот zfa159 » Съб 16 май 2015 22:18


Разстоянието е равномерно и трябва да е еднакво и от двете страни. Нямат посока на монтаж и новите са напълно симетрични. Изместването се получава от самата гума, защото всичките удари ги отнася и биалетката. Между болта и втулката не трябва да има никакъв луфт - стягат се здраво, като ако там има луфт, обикновено изскубва резбата от носача не след дълго, а и тропа.
:beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dragnev1 и 49 госта