Здравейте! :)
За жалост ми предстои тегава процедура, но c'est la vie... :D
Причината да мисля, че проблема е там, е че в краката на пасажерското място има разлят антифриз, олял се по мокета до конзолата със скоростния лост.
Въпреки че не говоря руски, ще ползвам тази тема http://golf4.ru/forum/topic/33165-zamen ... to-otchet/ , която намерих тук във форума.
Бих искал да попитам обаче, преди да започна:
• Задължително ли е да се източи фреона на климатика?
• Нужни ли са ми специални инструменти за смяната на самия радиатор?
• Трябва ли да източа оставащия антифриз или там е на високо?
• Колко време Ви е отнело на вас, ако сте правили тази процедура?
• Има ли подводни камъни за които не се сещам?
В общи линии, аз си го представям така - разкачам акумулатора, точа антифриза, евентуално и фреона, действам по таблото, прав ли съм?
Благодаря Ви много за отзивите!!! :)
p.s. Преди гони го бях правил това с първата си кола Рено 19 (за удоволствие хахахахаха) и като цяло се получи, използвайки кутии с последователно разглобяване от 1, 2, 3... до ... и означаване на компонентите, винтовете и т.н. :)
Golf 4 Няколко въпроса преди смяна на радиатор на парното
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Няколко въпроса преди смяна на радиатор на парното
За Голф 4 ли става въпрос?
Допълни модела в заглавието на темата.
А отговорите на въпросите (подред) са:
.Да
.Не
.Да
.3 дни (на Ауди А3)
.Забравил си да споменеш тритомния сборник благословии и молитви за МАМАТА...
Допълни модела в заглавието на темата.
А отговорите на въпросите (подред) са:
.Да
.Не
.Да
.3 дни (на Ауди А3)
.Забравил си да споменеш тритомния сборник благословии и молитви за МАМАТА...
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Чет 15 окт 2020 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Няколко въпроса преди смяна на радиатор на парното
А голямо МЕРСИ! :)
Голяма съм льохма, мисля си че всички карат голф 4, като мен... хахаххаха
Значи за фреона ще трябва да викна човек на място или докато е в движение, ще отида да го източат.
За антифриза бърз жокер, откъде ще е най-добре да го източа?
А тези три дни ме притесняват, по час работа ли? Два ли? Цял ден!?
А ММАААМММММААТАААА съм готов!
Голяма съм льохма, мисля си че всички карат голф 4, като мен... хахаххаха
Значи за фреона ще трябва да викна човек на място или докато е в движение, ще отида да го източат.
За антифриза бърз жокер, откъде ще е най-добре да го източа?
А тези три дни ме притесняват, по час работа ли? Два ли? Цял ден!?
А ММАААМММММААТАААА съм готов!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Няколко въпроса преди смяна на радиатор на парното
На АУДИто аз си източих антифриза от разширителния съд в шише, а после разкачих маркучите към радиаторчето на парното.
Пак изтича и там няма бъркане, за да си го събере човек, ама по-малко е. После литър концентрат + литър дест. вода и допълних с каквото бях събрал преди това от казанчето.
За трите дни... миии... аз не съм от ранобудните - в неработно време деня започва към 11 с пиене на кафе 2 часа, та после се работи
До към 6-7, когато от комари вече не се вижда къде бъркаш (правих го началото на по-миналото лято, баш кога наизлизваха, гадовете!)
1 ден при мен отиде в облепяне на клапите и чакане да засъхне добре лепилото, така, че работата реално е ден и половина, ама предполагам, че и при теб ще са тръгнали дунапренчетата по клапите, особено щом са понаквасени от антифриза вече
Та предвиди си и ти тази операция, за всеки случай.
Облепях с изкуствена кожа и лепило K+D на Вюрт По-бавно съхне, ама каквото хване - не пуска! К'ът питбул е!
Пак изтича и там няма бъркане, за да си го събере човек, ама по-малко е. После литър концентрат + литър дест. вода и допълних с каквото бях събрал преди това от казанчето.
За трите дни... миии... аз не съм от ранобудните - в неработно време деня започва към 11 с пиене на кафе 2 часа, та после се работи
До към 6-7, когато от комари вече не се вижда къде бъркаш (правих го началото на по-миналото лято, баш кога наизлизваха, гадовете!)
1 ден при мен отиде в облепяне на клапите и чакане да засъхне добре лепилото, така, че работата реално е ден и половина, ама предполагам, че и при теб ще са тръгнали дунапренчетата по клапите, особено щом са понаквасени от антифриза вече
Та предвиди си и ти тази операция, за всеки случай.
Облепях с изкуствена кожа и лепило K+D на Вюрт По-бавно съхне, ама каквото хване - не пуска! К'ът питбул е!
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Чет 15 окт 2020 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Няколко въпроса преди смяна на радиатор на парното
Здравейте! :)
Мислих да пиша когато го приключа и да дам мнение, но се оказа че съм голяма завалийка, та забравих къде се намира тази гайка (въпреки че е в кутия озаглавена "кормилна колона")
Гайката е 8мм., има шайба към нея. За да съм я свалил е било с ключ, а не камък (нямам), което означава, че мястото трябва да позволява използването на ключ, но все пак не мога да се сетя, уви...
Ето снимка:
Мислих да пиша когато го приключа и да дам мнение, но се оказа че съм голяма завалийка, та забравих къде се намира тази гайка (въпреки че е в кутия озаглавена "кормилна колона")
Гайката е 8мм., има шайба към нея. За да съм я свалил е било с ключ, а не камък (нямам), което означава, че мястото трябва да позволява използването на ключ, но все пак не мога да се сетя, уви...
Ето снимка:
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7654
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Няколко въпроса преди смяна на радиатор на парното
Не знам от къде е тая гайка. Но съдейки от външния и вид не е била в двигателното, твърде лъскава е. Някъде под таблото е била. Гайка М8 ще да е крепяла металната греда под таблото или еърбега
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Няколко въпроса преди смяна на радиатор на парното
Единственото, което дават като гайка М8 в ЕТКА е долу, към педалите почти.
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Чет 15 окт 2020 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Няколко въпроса преди смяна на радиатор на парното
radotom написа:Единственото, което дават като гайка М8 в ЕТКА е долу, към педалите почти.
Благодаря, колега! :) Ако е възможно само фа уточните къде точно, че не ми се иска да го правя баш-майсторски, ама вече нямам нерви. А реално това ми спъва прогреса. :(
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Няколко въпроса преди смяна на радиатор на парното
Преди малко имаше проблем с прикачване на файлове. Иначе картинката я бях приготвил
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Чет 15 окт 2020 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Няколко въпроса преди смяна на радиатор на парното
Въпреки, че не успях да го намеря. А и аз гледах, но едно друго сервизно упътване и клипчета в интернет, искам искрено да Ви Благодаря, колега, за старанието и желание за взаимопомощ! :)))
Ще пиша скоро, като я сглобя. :)
P.S. Още един въпрос от "Джо Бързия"... :D
Докато си подготвях и мих всичко останали елементи, които ще слагам утре не се сещам и това за къде е (черният елемент по-долу), но ще го прежаля в краен случай. И ще си имам едно на ум ако се захвана пак с такова нещо за в бъдеще.
А ето и какво си реновирах.
Ще пиша скоро, като я сглобя. :)
P.S. Още един въпрос от "Джо Бързия"... :D
Докато си подготвях и мих всичко останали елементи, които ще слагам утре не се сещам и това за къде е (черният елемент по-долу), но ще го прежаля в краен случай. И ще си имам едно на ум ако се захвана пак с такова нещо за в бъдеще.
А ето и какво си реновирах.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Няколко въпроса преди смяна на радиатор на парното
Питаш за това на първата снимка ли?
Пишеш в Гуугъл номера, дето се вижда там (това 1J1... ) и получаваш отговор, че е отстрани на предна дясна духалка
Какво точно върши не знам, ама виж на лявата, за да се ориентираш.
Пишеш в Гуугъл номера, дето се вижда там (това 1J1... ) и получаваш отговор, че е отстрани на предна дясна духалка
Какво точно върши не знам, ама виж на лявата, за да се ориентираш.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Няколко въпроса преди смяна на радиатор на парното
Радо , а ти подготвен ли си психически за смяна на радиаторче на Шаро ???
- georgebonev
- Мнения: 3099
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Golf 4 Няколко въпроса преди смяна на радиатор на парното
За читателите, а и не само...
Хартиено тиксо и си надписвате кое от къде сте го свалили
Хартиено тиксо и си надписвате кое от къде сте го свалили
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Чет 15 окт 2020 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Golf 4 Няколко въпроса преди смяна на радиатор на парното
Здравейте отново! :)
Още не мога да се "похваля" за свършената работа.
Все пак колата я сглобих преди няколко дни, даже мина през автомивка, но искам да кача кратко видео на процеса. С Ваша помощ и известно умуване намерих мястото на всичко. Онзи панел наистина е на предна дясна духалка, просто се клипва от левия му край, преди да се постави в таблото. А "вездесъщата" 8мм. гайка си върви с едно малко торкс винтче и е за маса на ключа на колата (може би имобалайзера, не знам). Абе всичко точно, нищо не "артиса", освен две видии от отоплителния блок, ама тях ги бях замел под едни листа на терасата, така че не се брои.
Карах си 2-3 дни, наблюдавах нивото на антифриз и дали на климатика не му е изфирясал новия фреон хаха, но вчера се качвам в колата около 17ч., когато беше сравнително хладно, пускам директно на едно парното да духа топло, за да видя за колко време ще загрее колата, уви обаче вентилатора никакъв го няма, на нито една степен. Покарах, минах през някоя друга дупка да наглася колата , но промяна няма. Спрях, паля, гася, паля, гася, заключвам, изключвам, ъ-ъъъъ... Прегледах предпазителя, наред е, но уви... Днес слизам долу да махам жабката, защото се чудих дали изобщо подава ток до моторчето, но първо реших да пробвам пак и воала, вентилатора тръгна...
Прегледах първо буксите (доколкото мога да ги видя през процепите на панелите) и буксата на вентилатора, на централното управление, изглеждаше добре поставена (на всички букси са им слагал контактен спрей), после измерих напрежението, има го на всички степени и е 12.25V., както на мотора, така и на буксата на резистора. Проблемът е, че сега не знам от какво го е направило, а не искам да играя на "руска рулетка" и в един хубав, леко мрачен, приятно студен (-10 градуса) зимен ден да ми се случи това.
Прилагам една снимка и едно видео, като съответно на различните степени, на буксата на резистора измерих следните стойности: Степен 1 - 2/4 (пин), 2 - 3/4, 3 - 1/4, 4 - директно буксата на вентилатора ми дава 12,25V.
Видеото показва известната неравномерност в работата на вентилатора, като най-много го чувам на степен 4.
Нормално или не е това и какво да правя според Вас? ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ!!! :)))))
ВИДЕОТО - https://streamable.com/7kuy49#
Още не мога да се "похваля" за свършената работа.
Все пак колата я сглобих преди няколко дни, даже мина през автомивка, но искам да кача кратко видео на процеса. С Ваша помощ и известно умуване намерих мястото на всичко. Онзи панел наистина е на предна дясна духалка, просто се клипва от левия му край, преди да се постави в таблото. А "вездесъщата" 8мм. гайка си върви с едно малко торкс винтче и е за маса на ключа на колата (може би имобалайзера, не знам). Абе всичко точно, нищо не "артиса", освен две видии от отоплителния блок, ама тях ги бях замел под едни листа на терасата, така че не се брои.
Карах си 2-3 дни, наблюдавах нивото на антифриз и дали на климатика не му е изфирясал новия фреон хаха, но вчера се качвам в колата около 17ч., когато беше сравнително хладно, пускам директно на едно парното да духа топло, за да видя за колко време ще загрее колата, уви обаче вентилатора никакъв го няма, на нито една степен. Покарах, минах през някоя друга дупка да наглася колата , но промяна няма. Спрях, паля, гася, паля, гася, заключвам, изключвам, ъ-ъъъъ... Прегледах предпазителя, наред е, но уви... Днес слизам долу да махам жабката, защото се чудих дали изобщо подава ток до моторчето, но първо реших да пробвам пак и воала, вентилатора тръгна...
Прегледах първо буксите (доколкото мога да ги видя през процепите на панелите) и буксата на вентилатора, на централното управление, изглеждаше добре поставена (на всички букси са им слагал контактен спрей), после измерих напрежението, има го на всички степени и е 12.25V., както на мотора, така и на буксата на резистора. Проблемът е, че сега не знам от какво го е направило, а не искам да играя на "руска рулетка" и в един хубав, леко мрачен, приятно студен (-10 градуса) зимен ден да ми се случи това.
Прилагам една снимка и едно видео, като съответно на различните степени, на буксата на резистора измерих следните стойности: Степен 1 - 2/4 (пин), 2 - 3/4, 3 - 1/4, 4 - директно буксата на вентилатора ми дава 12,25V.
Видеото показва известната неравномерност в работата на вентилатора, като най-много го чувам на степен 4.
Нормално или не е това и какво да правя според Вас? ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ!!! :)))))
ВИДЕОТО - https://streamable.com/7kuy49#
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 95 госта