Странно харчене на масло от двигателя

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Странно харчене на масло от двигателя

Мнениеот brum » Пон 10 авг 2009 9:21


Колата е Голф 3, 1.6, АЕК двигател.

Първият проблем е харчене на масло. Главата е сваляна и правена преди 1300км. Компресията премерена при свалени колектори и развити 4 свещи беше 14 - 14 - 14 - 13.6 . Първите 1000км след ремонта маслото мръдна малко, но за това беше виновен теч от един семеринг. След смяната му маслото не помръдваше. Обаче тези 1000км бяха градско. Изкарах я по магистралата до Пловдив и обратно и има липсващо масло от горната част на защриховката на щеката до долната. Предполагам към 300-400 грама. Колата не пуши грам ( обаче има катализатор и ми казаха че маслото остава там ). Течове на масло - няма. Маслото е Кастрол магнатек 10-40 и днес ще направя проба като го сменя с Мотул 6100 10-40. Това е историята, сега и въпросите:
    1. Предполагам че са сегменти - маслообирателните. Има ли вариант да е нещо друго? И защо харчи масло само като се кара в обороти? (При 145км/ч колата е на 4500 оборота на 5та и харчи масло, а преди това за 1000км градско маслото си стоеше.).
    2. Двигателя е на 215 000км. Смятам че са реални. От какво може да заминат сегменти за тези километри?
    3. Може ли за харченето на масло да е виновна температурата му? Като карам колата по магистралата с около 140км/ч температурата на маслото скача на 110 градуса и задържа там. При каране на ръчка съм го виждал да стига 120, обаче много рядко. 120 стига примерно при пуснат климатик и 150км/ч по магистралата и >35 градуса външна температура.

Вторият проблем е свързан със скоростите. От семеринга където влиза лоста за избиране на скорости тече масло. Сменихме го, пак протече (за под 1000 км). Сменихме го втори път като източихме част от маслото в скоростите (беше с едно 200-300 грама повече) но отново оставихме малко повече от необходимото масло (100тина грама). И пак семеринга протече. Какво да го правя? Не мога да го сменям всеки 1000км (че даже последните 1000км е сменян 2 пъти).

Маслото в скоростите е Мотул GR300, 75-90, пълна синтетика. Сменено е преди 20 000 - 30 000 км.

Последна промяна от brum на Нед 23 авг 2009 22:29, променено общо 1 път.




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Двигателят харчи масло и теч на масло от скорости

Мнениеот brum » Пон 10 авг 2009 12:19


Маслото е сменено, но не с Motul 6100 10W40, а с Motul 4100 10W40 turbolight. На про-спийд склада им е празен от 2 седмици...

Не можах да намеря спецификаця на маслото която да казва в какъв температурен диапазон работи, но ако и с това масло има разход на масло ще се сменят сегменти...

Цените на сегменти Goetze за 4те цилиндъра ми казаха 170лв. За Mahle - 120лв. Все си мисля, че Mahle е по-добрия вариант, само дето доставката им е 3 седмици а Goetze-то го имат налично в България и идва до София за 1 ден...


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Двигателят харчи масло и теч на масло от скорости

Мнениеот brum » Вто 11 авг 2009 8:30


И може би нов симптом - вчера ми направи впечатление, че колата достигна 90 градуса на антифриза доста бързо. Днес нарочно се загледах - ми тя стрелката се виждаше как се движи. Но закова след това на 90 градуса и не мръдна. Още вчера проверих маркучите и не изглеждаха твърди, или поне не по-твърди от нормалното. Ще я изчакам да изстине и ще я оставя да поработи на свалена капачка да видя дали няма да се появят мехурчета в разширителния съд.

Има ли някаква друга възможна причина да загрява бързо? (водната помпа е на няколко месеца, антифриза е хубав, термостата явно работи, радиатора изглежда наред щом подържа 90 градуса...)


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Двигателят харчи масло и теч на масло от скорости

Мнениеот brum » Вто 11 авг 2009 12:24


Остава въпроса за двигателя. Семеринга на скоростите изпуска защото се оказа, че му е надрано леглото. Там вече го измислихме как ще го орпавяме.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Двигателят харчи масло и теч на масло от скорости

Мнениеот brum » Съб 22 авг 2009 13:13


Май сам си говоря, ама да си кажа още нещо :) .

След изминати 200км по магистрала маслото не беше мръднало. И след това в участака Стара Загора - Бургас - хоп, 300 грама липса. Освен да се надявам, че със смяна на сегменти ще се оправи друго май не ми остава.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Двигателят харчи масло и теч на масло от скорости

Мнениеот radotom » Съб 22 авг 2009 13:25


brum написа:След изминати 200км по магистрала маслото не беше мръднало. И след това в участака Стара Загора - Бургас - хоп, 300 грама липса.

Каква част от малото изчезва зависи от доста неща- включително от обороти на двигателя и температура на маслото.
Би трябвало да се очаква, че на магистралата оборотите са били по-височки, ама ако е била по-ниска температурата... :dontknow:


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Двигателят харчи масло и теч на масло от скорости

Мнениеот brum » Съб 22 авг 2009 15:40


radotom написа:
brum написа:След изминати 200км по магистрала маслото не беше мръднало. И след това в участака Стара Загора - Бургас - хоп, 300 грама липса.

Каква част от малото изчезва зависи от доста неща- включително от обороти на двигателя и температура на маслото.
Би трябвало да се очаква, че на магистралата оборотите са били по-височки, ама ако е била по-ниска температурата... :dontknow:



Температурата я следях през цялото време с точно тази идея. На магистралата беше почти през цялото време 110 градуса. След магистралата седеше на 98-100.

На магистралата се караше с почти постоянни 4300-4500 оборота, след Стара Загора - на по-ниски, но от време на време вкарвах в лютеницата за изпреварване. Ама да съм изпреварил 20 коли и да съм качил над 6000 оборота 10 пъти. Не могат 300 грама масло да избягат за това време си мисля...


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Двигателят харчи масло и теч на масло от скорости

Мнениеот brum » Нед 23 авг 2009 17:19


Малко развитие по темата. След прибиране от морето, на щеката няма видима промяна в количеството на маслото. Вече и аз не знам какво да правя. Има ли вариант някой маслообирателен сегмент да се спича от време на време и после пак да си работи? Или пък от старото масло да е останало някакво количество и то да е изчезнало (300 грама)? Мотула го наляха като източиха старото масло през пробката на картера.


Потребителски аватар
overapac
Мнения: 712
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Двигателят харчи масло и теч на масло от скорости

Мнениеот overapac » Нед 23 авг 2009 20:12


при такова каране - 140-150 и нагоре, както описваш ще си харчи масло като пич!!поздрави!! :beer :beer :beer


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Двигателят харчи масло и теч на масло от скорости

Мнениеот brum » Нед 23 авг 2009 22:16


overapac написа:при такова каране - 140-150 и нагоре, както описваш ще си харчи масло като пич!!поздрави!! :beer :beer :beer


Маслото спадна след магистралата - между Стара Загора и Бургас. Там съм си карал културно - най-много на някое изпреварване да съм стигнал 110-120. И то само по време на изпреварване. Ако е от високата скорост с която се кара - ми на връщане карах със същата скорост, но тогава не барна маслото. А температурата му пак беше 110 градуса максимална.


Потребителски аватар
golf_III_2e
Мнения: 965
Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Странно харчене на масло от двигателя

Мнениеот golf_III_2e » Нед 23 авг 2009 22:47


аз мислих да ги сменям моите сегменти и питатах в авто хит за цената им и ми казаха 55лв на цилиндър (Mahle) и смених само гуми4ки сложих elring гуми4ки и разхода на масло от 3.5литра падна на 0.8л за 10 000 км колата е голф3 2.0 гти
Колега ти в кои магазин ги гледа 120лв за6тото разликата е стотина лева


Потребителски аватар
Simbara
Мнения: 199
Регистриран на: Сря 27 авг 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Странно харчене на масло от двигателя

Мнениеот Simbara » Нед 23 авг 2009 23:16


А защо въобще тряя да харчи масло колата при високи обороти.и аз губя по малко масло (на 1000км около 200гр)- на извънградско си карам стабилно 130 140 150


Потребителски аватар
overapac
Мнения: 712
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Странно харчене на масло от двигателя

Мнениеот overapac » Нед 23 авг 2009 23:19


"...........но от време на време вкарвах в лютеницата за изпреварване. Ама да съм изпреварил 20 коли и да съм качил над 6000 оборота 10 пъти........." :да: :да: :да:


Потребителски аватар
overapac
Мнения: 712
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 23:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Странно харчене на масло от двигателя

Мнениеот overapac » Нед 23 авг 2009 23:22


"малко масло (на 1000км около 200гр)- на извънградско си карам стабилно 130 140 150"-точно за това говориме!! :beer :beer :beer


Потребителски аватар
vw_golf_4_tdi
Мнения: 1647
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna
Контакти:

Re: Странно харчене на масло от двигателя

Мнениеот vw_golf_4_tdi » Нед 23 авг 2009 23:34


какъв е варианта, след като я караш колата да не чакаш достатъчно маслото да слезе обратно в картера и нивото на щеката да е привидно ниско. на мен се е случвало след дълъг път, после покой 3ч и пак да ми е ниско маслото. ако я оставя да пренощува на сутринта е ок.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта