Първият проблем е харчене на масло. Главата е сваляна и правена преди 1300км. Компресията премерена при свалени колектори и развити 4 свещи беше 14 - 14 - 14 - 13.6 . Първите 1000км след ремонта маслото мръдна малко, но за това беше виновен теч от един семеринг. След смяната му маслото не помръдваше. Обаче тези 1000км бяха градско. Изкарах я по магистралата до Пловдив и обратно и има липсващо масло от горната част на защриховката на щеката до долната. Предполагам към 300-400 грама. Колата не пуши грам ( обаче има катализатор и ми казаха че маслото остава там ). Течове на масло - няма. Маслото е Кастрол магнатек 10-40 и днес ще направя проба като го сменя с Мотул 6100 10-40. Това е историята, сега и въпросите:
- 1. Предполагам че са сегменти - маслообирателните. Има ли вариант да е нещо друго? И защо харчи масло само като се кара в обороти? (При 145км/ч колата е на 4500 оборота на 5та и харчи масло, а преди това за 1000км градско маслото си стоеше.).
- 2. Двигателя е на 215 000км. Смятам че са реални. От какво може да заминат сегменти за тези километри?
- 3. Може ли за харченето на масло да е виновна температурата му? Като карам колата по магистралата с около 140км/ч температурата на маслото скача на 110 градуса и задържа там. При каране на ръчка съм го виждал да стига 120, обаче много рядко. 120 стига примерно при пуснат климатик и 150км/ч по магистралата и >35 градуса външна температура.
Вторият проблем е свързан със скоростите. От семеринга където влиза лоста за избиране на скорости тече масло. Сменихме го, пак протече (за под 1000 км). Сменихме го втори път като източихме част от маслото в скоростите (беше с едно 200-300 грама повече) но отново оставихме малко повече от необходимото масло (100тина грама). И пак семеринга протече. Какво да го правя? Не мога да го сменям всеки 1000км (че даже последните 1000км е сменян 2 пъти).
Маслото в скоростите е Мотул GR300, 75-90, пълна синтетика. Сменено е преди 20 000 - 30 000 км.