проблем с голф 4 1.6

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
shadow1864
Мнения: 19
Регистриран на: Пет 24 окт 2008 12:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Панагюрище

проблем с голф 4 1.6

Мнениеот shadow1864 » Вто 08 сеп 2009 20:36


колеги имам странем проблем от както издуних катализатора не работи хубаво..гасне и си играе с оборотите дори до 2500 обр варви а после се 4уди и за момент забива муцуната и след тва се отпушва .сутрин като го паля гасне и трябва да поддуржам обороти аз ,,,,




Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: проблем с голф 4 1.6

Мнениеот Haralampi » Вто 08 сеп 2009 23:22


Кой от 3-те 1.6 двигател си?

Ако приемем че проблема е възникал от пипането по генерацията:

1. Допуснал си отвори някъде по генерацията, от където влиза въздух и лъже предната ламбда сонда
2. Прецакал си по някакъв начин първата ламбда

Най-добре разчети грешките, т.е. направи диагностика.

Освен това - как точно излъга втората ламбда (или нямаш такава?) ?
Би трябвало макар и да не е веднага да ти се появи грешка на таблото заради липсата на катализатор.

Не по моя воля и аз от 2 седмици съм без катализатор - за сега поне всякаш ефекта е даже положителен - малко по-малък разход, малко по-голяма мощност (а може и да си въобразявам за мощността). Съвсем лека промяна в звука, но нищо смущаващо.


Потребителски аватар
hitman0013
Мнения: 1865
Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
Автомобил: GOLF 4
Двигател:

Re: проблем с голф 4 1.6

Мнениеот hitman0013 » Сря 09 сеп 2009 18:36


разбира се че се увеличава малко мощността все пак изгорелите газове излизат по бързо и при по слабо налягане в тръбите


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: проблем с голф 4 1.6

Мнениеот Haralampi » Сря 09 сеп 2009 18:45


Да, има логика в това, но за разхода всеки твърди различно - едни, че се качвал, щото се променяла инертността или нещо си, други - че падал, тъй като газовете излизат по-безпроблемно... Ясно е, че спрямо запушен катализатор и разхода ще падне и мощността ще се увеличи. Но в моя случай не беше запушен и и аз не знам вече каква трябва да е разликата на теория.

Да чукам на дърво, за сега почти убедително разхода е паднал макар и малко... А до колко ли се увеличава мощността!?


Потребителски аватар
Burner_inc
Мнения: 691
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
Автомобил: Touran Kawasaki Versys 1000
Двигател: BLS 2009
Местоположение: София

Re: проблем с голф 4 1.6

Мнениеот Burner_inc » Сря 09 сеп 2009 18:48


Ако промените по изпускателната система се свеждат само до махане на катализатора мощността и да се увеличи ще е незначително


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: проблем с голф 4 1.6

Мнениеот Haralampi » Сря 09 сеп 2009 19:14


Burner_inc написа:Ако промените по изпускателната система се свеждат само до махане на катализатора мощността и да се увеличи ще е незначително


чел съм, че с до 10%. Вероятно е силно индивидуално. За Голф 4 1.6 FSI (110 PS) има документирани + 6 PS без катализатор при тест в ADAC.
По усет при мен също надали са повече, но всякаш наистина има разлика.

Доста зависело и от Еко-нормата - при по-висока еко норма разликата след махане е по-осезаема. Аз бях Euro 4 с 2 катализатора, така че е обянимо да има осезаема разлика сега без 2-та.


Потребителски аватар
Burner_inc
Мнения: 691
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
Автомобил: Touran Kawasaki Versys 1000
Двигател: BLS 2009
Местоположение: София

Re: проблем с голф 4 1.6

Мнениеот Burner_inc » Сря 09 сеп 2009 20:13


Haralampi написа:
Burner_inc написа:Ако промените по изпускателната система се свеждат само до махане на катализатора мощността и да се увеличи ще е незначително


чел съм, че с до 10%. Вероятно е силно индивидуално. За Голф 4 1.6 FSI (110 PS) има документирани + 6 PS без катализатор при тест в ADAC.
По усет при мен също надали са повече, но всякаш наистина има разлика.

Доста зависело и от Еко-нормата - при по-висока еко норма разликата след махане е по-осезаема. Аз бях Euro 4 с 2 катализатора, така че е обянимо да има осезаема разлика сега без 2-та.


А на тяхно място прави тръби ли са или резонатори?


Потребителски аватар
addrak
Мнения: 176
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с голф 4 1.6

Мнениеот addrak » Сря 09 сеп 2009 20:18


А аз мога ли да попитам как се лъже втората ламбда сонда -след катализатора


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: проблем с голф 4 1.6

Мнениеот Haralampi » Сря 09 сеп 2009 20:21


Burner_inc написа:
А на тяхно място прави тръби ли са или резонатори?


На място на първия не знам... така и не го видях дори как изглежда.

А на място на класическия - те само го отвориха, извадиха питата и го затвориха обратно. Т.е. гърненцето си е още там, но празно. Разлика в звученето има минимална - съвсем лек метален привкус на определени обороти, но само ако се заслушаш.

addrak написа:А аз мога ли да попитам как се лъже втората ламбда сонда -след катализатора



Все още тествам - ако е успешно ще споделя ;)

Иначе най-сигурният начин е емулатор.


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: проблем с голф 4 1.6

Мнениеот dokros » Сря 09 сеп 2009 20:34


Haralampi написа:Да чукам на дърво, за сега почти убедително разхода е паднал .....


E... колко е спаднал...сподели?


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: проблем с голф 4 1.6

Мнениеот Haralampi » Сря 09 сеп 2009 21:04


dokros написа:
Haralampi написа:Да чукам на дърво, за сега почти убедително разхода е паднал .....


E... колко е спаднал...сподели?


Поне около половин литър!

Бургас-София с 3ма човека и пълен багажник (включително 1 акумулатор, който е над 10кг. в багажника) и пуснат клиамтроник при нормално шофиране - т.е. 60-90 на шосе, 100 - 150 на магистралата - 6.2
До преди Ихтиман, когато я натиснах повечко (130-160) беше 6.0


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: проблем с голф 4 1.6

Мнениеот dokros » Сря 09 сеп 2009 21:16


а компютърчето колко показва на място...


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: проблем с голф 4 1.6

Мнениеот Haralampi » Сря 09 сеп 2009 21:43


dokros написа:а компютърчето колко показва на място...


Не съм си поставял за цел да го съзерцавам всеки път като спра, но повечето пъти като погледна танцува между 0,5 и 0,6. Виждал съм го да пада за момент и на 0,4 или да качва за момент на 0,7.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта