Не е темп. датчик! Дебитомер е - решено!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Не е темп. датчик! Дебитомер е - решено!

Мнениеот alex_zazy » Сря 25 фев 2009 10:06


Колеги смених си прословутият темп. датчик (синия) обаче играта на оборотите когато е студено си е обсолютно същата. Незнам така ли трябва да е: паля без да натискам педала на газта и -20 да е пали от 1/2 оборот, застава на 1000 рпм седи 10 секунди и се форсира сам до 2000 и така седи 5 секунди. Същата операция се повтаря 2-3-4 пъти според студа! :banghead: Гори ми 12.5-13 бензин по борд и по мой сметки. На газ същата работа! Гори ми 12 газ (за градско говорим и за бензина) не мога да си го обясня как на бензин ми гори повече :banghead: :banghead: ! Помагайте какво друго може да е за смяна!


П.С. - Колата е Голф 2 ПБ

1. Стъпковото моторче и клапите са чистени
2. Филтри масло сичко е сменено (дилемата с маслото е друга тема)
3. Многократно съм изключвал акумулатора

Последна промяна от alex_zazy на Нед 27 сеп 2009 16:03, променено общо 3 пъти.




Потребителски аватар
mitko89
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Не е датчик! Вече незнам какво да правя!

Мнениеот mitko89 » Сря 25 фев 2009 10:13


Натрупани грешки в компютъра.При мен имах същия проблем бяха ми се стопили кабелите на моноинжекцията и бяха дали на късо и колата си седеше постоянно на 2000 об/мин и като загреи се оправят за малко и даи пак наново.Мн вървеше на бензин и на газ ама ми гореше 15-16 газ и 13-14 бенз.Пробваи първо да рестартираш компютъра и ако не се оправи търси после проблема във моноинжекцията.Също така стъпковото моторче как е добре ли работи.Ако не се оправи от тези работи отиди на диагностика и да ти кажат от какво е .Успех


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Не е датчик! Вече незнам какво да правя!

Мнениеот vaskoto1 » Сря 25 фев 2009 10:18


mitko89 написа:Натрупани грешки в компютъра.

:screwy
къде се трупат тия грешки ве пич? и как по точно ти пречат, че нещо не мога да се сетя...?
като се хванете за тоя компютър-той за всичко е виновен...
тоя лаф с трупането ми е най любим, всеки случай...
ти наясно ли си какъв е тоя компютър и как работи? май май...
ПБ страда много често от дюзи. провери си дюзите.
ако на газ спира помпата-няма да текат и да давят, но на бензин ще те пощурят.


Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: Не е темп. датчик! Вече незнам какво да правя!

Мнениеот alex_zazy » Сря 25 фев 2009 10:24


Ми на газ спират дюзите само. Помпата си върти. От нея пък са чува накакво тихичко виене на пресекулки. Оня ден угасна на бензин се едно свърши. Обърнах на газ запали си без проблем обърнах на бензин и си работи без проблем! :banghead: Направо не знам! Щом достига максимални обороти мисля че дебита и е достатъчен, дори и да е тръгнала!


Потребителски аватар
mitko89
Мнения: 19
Регистриран на: Сря 03 дек 2008 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Не е темп. датчик! Вече незнам какво да правя!

Мнениеот mitko89 » Сря 25 фев 2009 11:17


Значи трупането на грешки става като се кара колата на газ повече време и това отчита не богата работа на горивна система отам даже на някои коли почва да свети и една жълта лампа за повреди в инжекционната система.Като се натрупат много грешки в компютъра дава грешна информация за работа на двигателя и така променя режима на двигателя.Просто знам от личен опит.Пък тези дюзи как да ги запушиш тва да не е дизел.Не се заяждам с никои просто изказвам собстевено мнение за решаване на проблема.
По темата има някои датчик които не включва или не изключва.Някои кабели нагорели и дават на късо и от там идва проблема.Провери си моноинжцекцията да няма боклуци.За друго не се сещам от какво може да бъде.Дано да сам бил полезен и да не ми се скарат пак.


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Не е темп. датчик! Вече незнам какво да правя!

Мнениеот javor_bg » Сря 25 фев 2009 13:32


Дано не ставам банален ама виж дали не смуче въздух от някъде от някой маркуч


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Не е темп. датчик! Вече незнам какво да правя!

Мнениеот radotom » Сря 25 фев 2009 15:08


mitko89 написа:Значи трупането на грешки става...

Мите, за да се прекратят обяснениято кое и как- да те осведомя, че човека, който учиш как се появяват грешките знае кое как се случва може би само с една идея по-малко, от тези, дето са писали програмите за този тъй-наречен 'компютър'
Само, че:
Ти, например, не знаеш, че двигателя с код РВ (или както колегата го е написал на кирилица ПБ) е с многоточкова, а не моноинжекция
Същия този двигател се командва с контролер тип Digifant (същия тип е и в колата на vaskoto) и конкретно този контролер, от конкретно тези години НЕ НАТРУПВА грешки. Или по-точно те изчезват от паметта му в момента, в който изчезне и причината за натрупване на грешки.
По тази причина и при този вид контролер не е необходимо рестартиране чрез откачане на клемите. В най-лошия случай- достатъчно е да загасиш и запалиш колата наново.
Относно запушването на дюзите- при чистенето на моите излезе около 1/3 бурканче от детско пюре мизерии! И при това- аз ги чистех профилактично, без видими проблеми и без никога колата да е помирисвала газ! Прави сметка какво ще е, когато вече почнат да стават проблемите...

И в този ред на мисли, Алекс, щом ваското вика дюзи- почвай от там. Това би обяснило и повишения разход.
При все, че за смукането на въздух някъде след дебитомера също трябва да се погледне ;)


Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: Не е темп. датчик! Вече незнам какво да правя!

Мнениеот alex_zazy » Сря 25 фев 2009 15:30


Мерси за мненията! Значи сменил съм бенз. регулатор и сички маркучета са проверени и редовни. Възможно ли е оборотите да се дигат от дюзите и то като, се едно по часовник секи път по един и същ начин :roll: ? Осфен със утразвукова ваничка със какво може да ги пробвам. (сещам се, че нещо корисилин спирт и ги закачаш на адаптер нещо. Ама не мога да намеря точно темата)


Потребителски аватар
kika2006
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН MK3 GTI 2E

Re: Не е темп. датчик! Вече незнам какво да правя!

Мнениеот kika2006 » Сря 25 фев 2009 18:13


Датчика за бензиновия мотор е с жълт пръстен....аз също сложих този със синия защото продавача ме убеждаваше че по параметри бил същия :roll: .Преди смяната на датчика въобще не можех да запаля на бензин и свещите ми бяха целите мокри!Сега пали от раз независимо от външната температура но докато не позагрее има неравномерна работа на ниски обороти и припушва черно/това е само на бензин/.Като достигне 70-80гр.работи като часовник,пушека изчезва и разхода пада дръстично,но аз по често го карам студен/през зимата/и съм се примирил със 16-17на сто!Дюзи не съм чистил защото извънградско до 120 ми гори под 8 бензин!Колата е мк3 GTI 2e.


Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: Не е темп. датчик! Вече незнам какво да правя!

Мнениеот alex_zazy » Сря 25 фев 2009 18:21


Колега моя си е син оригинално аз си го смених и по комп и на всякаде си излизаше синия, пък и на него си пише VDO West Germany и си е син оригинален.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Не е темп. датчик! Вече незнам какво да правя!

Мнениеот radotom » Сря 25 фев 2009 22:16


kika2006 написа:Датчика за бензиновия мотор е с жълт пръстен....аз също сложих този със синия защото продавача ме убеждаваше...
...
Колата е мк3 GTI 2e.

Кика, последното е от значение ;)
При колегата, както и при мен, са 2 отделни датчика в отделни корпуси, с по 2 пера всеки.
При теб е един двоен, с 4 пера.
Иначе и двамата сте поставили правилните датчици! :да:

Алекс, хрумна ми и нешо друго за проверка: Виж задействано ли е ( и дали деейства) ключето за празен ход. Това, дето ти се натиска от палчето на оста на дроселната клапа.
Да не се окаже, че дросела е затворен, ама компа не знае, мисли, че даваш газ и да ливва повечко бензинец ;)


Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: Не е темп. датчик! Вече незнам какво да правя!

Мнениеот alex_zazy » Чет 26 фев 2009 15:40


Ей сега ще ида да проверя!


Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: Не е темп. датчик! Вече незнам какво да правя!

Мнениеот alex_zazy » Съб 28 фев 2009 7:24


Свалих клапите чистих ги пак въпреки, че им нямаше нищо проверих и бутончетата, ок е всичко!!! Пак същата работа :banghead: ! Забелязах, че след 5500 рпм умира със ускорението на бензин, а на газ по малко върви обаче след 5500 рпм си е в стихията!



п.с. Дебитомера също е чистен вътре клапи мапи движат си са перфектно!


Потребителски аватар
KARGO
Мнения: 49
Регистриран на: Чет 11 дек 2008 15:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: Не е темп. датчик! Вече незнам какво да правя!

Мнениеот KARGO » Съб 28 фев 2009 8:46


Колеги, не ги разбирам много тези неща но като чета проблемите все се сещам, че проблема може да е ламбда сонда. Нали по принцип тя регулира сместа гориво/въздух. Аз имах подобен проблем. Ламбдата не ми бачкаше въобще и колата се държеше много странно. Форсираше до 3000 об. след това падаха до 400 и така през цялото време когато е на свободна и е на бензин. А на газ си държеше 3000 об и не падаха. Дори когато спра на някой сфетофар някои "рейсъри" си мислеха че ги предизвиквам. И като стане зелно тръгваха с мръсна газ, а аз жалния едвам потеглях. :) Но не знам. Моята кола е Голф 3 1.6 АБУ, а на колегата е 2ка. Както казах много много не разбирам.


Потребителски аватар
alex_zazy
Мнения: 1045
Регистриран на: Пет 20 юни 2008 6:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен Golf 2 GTI 8v 1990г. черен брикет!

Re: Не е темп. датчик! Вече незнам какво да правя!

Мнениеот alex_zazy » Съб 28 фев 2009 9:30


Колега аз нямам ламбда сонда. Модела е такъв без ламбда и катализатор.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта