Колеги дайте съвет какво може да е. При десен завой, не пълен, усещам някъква вибрация или леко хруптене. Мислех че е от грайфера на гумата - балансирах предницата, не се оправи. Сложих по-широки гуми, защото ми е широка джантата, но пак го има. На место с пълен десен не се усеща, а само при по-висока скорост и десен завой.
Преди имах със ляв завой, но на место и на заден, беше външно каре. Сега е по-различно и се усеща лекичко - точно като че ли грайфера на гумата ромоли по асвалта.
БЛАГОДАРЯ !
Хруптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми. Решено
- gomez
- Мнения: 1447
- Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Хруптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми. Решено
Последна промяна от gomez на Пет 25 сеп 2009 20:07, променено общо 2 пъти.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Хпуптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми.
Вероятно ти скърца/хрущи макферсона... аз сменях ония ден при никси тампона с лагер и заспа... което ми напомня да го похваля в темата 

- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Хпуптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми.
мисля,че Морфей трябва да се намеси
.той имаше такъв проблем и беше в тампона под акомулатора

- Luciano
- Мнения: 8472
- Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9TDI AHF
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Хпуптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми.
На Морфей беше при висока скорост.
Аз като се возих в колата на gomez, също ми направи впечатление в градски условия.
Да речем на 2-ра с гас в завой.
Но нека той да си каже дали става въпрос за това.
Аз като се возих в колата на gomez, също ми направи впечатление в градски условия.
Да речем на 2-ра с гас в завой.
Но нека той да си каже дали става въпрос за това.
- gomez
- Мнения: 1447
- Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Хпуптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми.
Тампоните и лагерчетата и амортисьорите са сменени преди 2 години със Закс.
Лучано, да с повечко газ също се осеща , но най-вече при средна-висока скорост и при по-остър десен завой.
Иво, кой е този тампон и лесно ли се сменя, или Морфей да помага !?
Лучано, да с повечко газ също се осеща , но най-вече при средна-висока скорост и при по-остър десен завой.
Иво, кой е този тампон и лесно ли се сменя, или Морфей да помага !?
- Luciano
- Мнения: 8472
- Регистриран на: Чет 31 авг 2006 22:16
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.9TDI AHF
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Хруптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми.
Този под въздушния филтър. Смяната е много лесна. Свалянето на кутията за въздушния филтър и тия капаци около него трае повече време отколкото смяната на тампона, който е на 4 болта. Аз сменях моя преди 2 седмици. Виж как изглежда и колко струва ТУК
- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
Re: Хруптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми.
колега, сякаш имаме сходен проблем, може би е 1:1 дори....
viewtopic.php?f=5&t=154146&p=1845249#p1845249
viewtopic.php?f=5&t=154146&p=1845249#p1845249
Re: Хруптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми.
Това ми звучи много познато. При мен излезна от неправилно поставен тампон на скоростна кутия, този който стои под въздушния, в следствиe на което двигатея и лява полуоска стояха "осукани". След като отпуснахме тампона и наместихме двигателя, избутвайки го максимално на дясно, всичко си дойде на мястото, като се усещаше едвам, едвам. Смених тампона с нов оригинален и проблемите изчезнаха напълно
. Бях влезнал в много голям филм с този проблем и сега си имам резерво външно каре и външен накрайник.
Като сложих спортното окачване започна да го прави отново. тогава вече се отчаях тотално, но успяхме да го нагласим отново и проблеми няма.
Пробвай на втора или трета предавка с около 30 ~ 40 километра, на празен път от едната лента правиш остър ляв и когато идеш в другата лента засичаш разко с остър десен (все едно загряваш гумите като във Формула 1
). Ако чуваш - усещаш въпросното "нещо" проблема ти е в тампона. При мен тресенето се получаваше на определени завои, а не на всички десни.
Не е зле да го прегледаш!

Като сложих спортното окачване започна да го прави отново. тогава вече се отчаях тотално, но успяхме да го нагласим отново и проблеми няма.
Пробвай на втора или трета предавка с около 30 ~ 40 километра, на празен път от едната лента правиш остър ляв и когато идеш в другата лента засичаш разко с остър десен (все едно загряваш гумите като във Формула 1

Не е зле да го прегледаш!
- gomez
- Мнения: 1447
- Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Хруптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми.
Благодаря Ви много, ще разгледам !!! 

- tih
- Мнения: 843
- Регистриран на: Съб 01 юли 2006 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич Golf IV 1.9TDI ALH 90++
Re: Хруптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми.
Колега имаш ли такъв симптом, това е при мен, при маневра назад и пълен ляв, лявата гума ми опира във вътрешната част на подкалника, що е то, каре, от въпросния тампон или нещо друго, при дясното колело това го няма в никакъв случай, не е и от гумите, защото до скоро бях с размер 205/60/15 и пак го правеше това, а сега съм с по-големи джанти и по-широки и ниски гуми? А по какво се разбира дали въпросния тампон на скоростната кутия е за смяна?
ПС: извинявай ако ти цапам темата, идеята е ако проблемите ни са едни и същи, да разберем какво е решението му
ПС: извинявай ако ти цапам темата, идеята е ако проблемите ни са едни и същи, да разберем какво е решението му

Re: Хруптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми.
Това с опирането на гумата и при мен го има и то главно лявата при десен завой. Дясната гума не стърже.
Карам с гуми 235/45/17 които първо са доста широки и второ са с по-голям диаметър от стандартните. Докато карах с нормалните амортисьори нямах проблем. Когато сложих спортните, взеха да опират. Зимата карам с 205/55/16 абсолютно никакви проблеми, досега несъм карал с тях и спортното окачване, но мисля няма да имам проблеми с калниците, а по скоро с картера, носачите и калобраните, по високите бордюри и легнали полицаи
.
Тъй като не ми се ще да слагам по тесни гуми, съответно и по-ниски, сега ми се въртят идеи да си сменя тампоните на макферсона заедно с лагерчетата, пък дано се "поизправи" с няколко милиметра, които в моят случай биха били достатъчни.....
Няма логика с тези тясни гуми да ти опира, ако си със стоково окачване
. Или са се предали амортисьорите или пружините са се смачкали и омекнали с времето или и двето
.
Моят тампон беше доста омаслен, понеже вътре в него и ма една смазка. Може да го пробвате със щанга колко му е хода и евентуално чука ли на желязо. Тампони на двигател се познават още при палене и гасене, ако двигателя мърда доста значи са свършили и съответно ако си в купето усещаш нещо като клатушкане при палене и вибрация - поклащане при гасене.
Карам с гуми 235/45/17 които първо са доста широки и второ са с по-голям диаметър от стандартните. Докато карах с нормалните амортисьори нямах проблем. Когато сложих спортните, взеха да опират. Зимата карам с 205/55/16 абсолютно никакви проблеми, досега несъм карал с тях и спортното окачване, но мисля няма да имам проблеми с калниците, а по скоро с картера, носачите и калобраните, по високите бордюри и легнали полицаи

Тъй като не ми се ще да слагам по тесни гуми, съответно и по-ниски, сега ми се въртят идеи да си сменя тампоните на макферсона заедно с лагерчетата, пък дано се "поизправи" с няколко милиметра, които в моят случай биха били достатъчни.....

Няма логика с тези тясни гуми да ти опира, ако си със стоково окачване


Моят тампон беше доста омаслен, понеже вътре в него и ма една смазка. Може да го пробвате със щанга колко му е хода и евентуално чука ли на желязо. Тампони на двигател се познават още при палене и гасене, ако двигателя мърда доста значи са свършили и съответно ако си в купето усещаш нещо като клатушкане при палене и вибрация - поклащане при гасене.
- gomez
- Мнения: 1447
- Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Хруптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми.
Tih, нямям закачане нито назад нито напред. Със стоково окачване съм и гуми 215/55/16.
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Хруптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми.
Колеги и аз имам същото хруптене при десен завой. Примерно карам с 90км/ч при някой по остър завой. И осещам лявата гума откъм шофьора, имам усещането че страничните грайфери на гумата се стържат по асвалта.... и незнам от какво е..
- gomez
- Мнения: 1447
- Регистриран на: Пон 26 мар 2007 16:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Хруптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми.
Точно като при мен - е не е от гуми и баланс на предница, не е от амортисьори и тампоните им. Поне при мен.
Нещо не ми се връзва логиката с тампона под акумулатора. Нямам никакво поклащане при палене или при форсиране?!
Нещо не ми се връзва логиката с тампона под акумулатора. Нямам никакво поклащане при палене или при форсиране?!

- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Хруптене при десен завой на Голф 4 - не е от гуми.
gomez написа:Точно като при мен - е не е от гуми и баланс на предница, не е от амортисьори и тампоните им. Поне при мен.
Нещо не ми се връзва логиката с тампона под акумулатора. Нямам никакво поклащане при палене или при форсиране?!
Значи колега, има вероятност при завой, при накланяне на колата и ако гумата е около 2,3 атмосфери или по малко да се получава огъване на гумата.. Друго яче немога да си го опиша. И какво общо има този тампон който е под акомулатора, ако има кой да обясни че не ми е ясно какво общо има той? Сменял съм амортесьорите с нови имат и баланс нови гуми имам, не ми щрака карето както при теб коега. Иначе при старите амортесьори преди да ги сменя нямах такъв проблем. Но не мисля че ако карам така ще имам проблем това става ако взема по екстремно закоя иначе при плавно каране не го прави.. Мисля да го оставя така.. пък ще си покаже.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 103 госта