Спирачна течност
- tiho_madjarov
- Мнения: 214
- Регистриран на: Пет 10 окт 2008 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Спирачна течност
Здравейте колеги.Решил съм да сменям спирачната течност на голфа,понеже разбрах,че се сменя на всеки 2 години,а моята сигурно никога не е сменяна.Колата е Голф 3 AFT,97 год, 1.6 см3.Въпроса ми е сменял ли е някой скоро течността и знае ли ориентировъчно колко ще струва и каква спирачна течност е най добре да се сложи?Благодаря предварително за отговорите.
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Спирачна течност
ДОТ 4.... 

- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Спирачна течност
Цената на спирачна течност от сервиза на юнитрейд, водят я във фактурата Speltran, е 11.66лв без ДДС за 1 литър
-
emo-gar
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Спирачна течност
Ако ти се развият всички щуцери за обезвъздушаване-цената на течността+една спринцовка(изкарай старата от резервоара,налей нова),малко по-удобно място и желателно наличие на помощник.Приложи варианта с 4 бурканчета и маркучета до всеки цилиндър.Или в сервиз.Виж,ако с някой щуцер има проблем... 
В тази връзка да спомена:има едни комплекти за тази цел-представляват вакуум-шприц и набор от накрайници и маркучета.Идеята е да се "изтегля" спирачна течност от щуцера,а не да се помпи на педала.Цената в Илиенци е 30-40лв.Аз приложих подобен метод,но с моя си вакуумна спринцовка,проблем ми се получи от "закъснителите" на задния кръг(такава беше колата),но се получи в общи линии

В тази връзка да спомена:има едни комплекти за тази цел-представляват вакуум-шприц и набор от накрайници и маркучета.Идеята е да се "изтегля" спирачна течност от щуцера,а не да се помпи на педала.Цената в Илиенци е 30-40лв.Аз приложих подобен метод,но с моя си вакуумна спринцовка,проблем ми се получи от "закъснителите" на задния кръг(такава беше колата),но се получи в общи линии
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Спирачна течност
Купуваш литър прясна, свястна течност ДОТ4 и щом никога не е сменяна проверяваш, че в магазина имат читави:
1. Още течност от същата;
2. Спирачни цилиндърчета - ако скъсате щуцер на някое от твоите или реши да протече/засмуче въздух - от новата течност като "разкисне" мизерията и ръждите;
3. Спирачна помпа - помпиш, помпиш, ама педала си слиза до долу при затегнати щуцери;
4. Спирачни маркучета - ако са се поцепили;
5. "Кантар" или поне подходящи маркучета за временно свързване на системата "на късо" без него - ако почне да тече/пие въздух от там;
6. Накладки;
7. Лагери задна главина;
8. Тръби, или майстор, който да ти ги направи по твоите с твоите или налични негови накрайници.
Това е което се сещам в момента, вземи човек, който го е правил и друг път, и го слушай внимателно кога да "помпиш" и кога да задържиш натиснато, че ако пуснеш въздух и помпата е пътник - ще си отворите занимавка и харч. Вържете "кантара" с тел - да имитирате натоварена кола, че иначе е мъка и е по-вероятно да "окотите" помпата, ако и без това е тръгнала да "си ходи"... Следете нивото на течността в казанчето и доливайте - да не влезе въздух. Пресната течност не я дръжте дълго отворена в досег с въздуха. Реда е: задно дясно, задно ляво, предно дясно, предно ляво. Трябва ти пластмасово шише със забучено в капачката му прозрачно маркуче с подходящ за щуцерите диаметър, на дъното на шишето наливате малко от новата течност - маркучето да седи потопено в нея, че да не засмуче въздух наобратно. Ако колата е от Италия щуцерите най-често се отвиват лесно, около тях е чисто и не се налага пръскане със спрей и търкане на мизерии и ръжди, а ако са спекли - лееко чукни отгоре, опитайте първо в посока затягане, осигури си хубаво ключе - аз използвам прорязана звезда за целта... Като потече чиста течност без мехурчета и от предно ляво, си доливаш течност до макс. и отиваш да пробваш колата на пуст, прав път - ако потъне педала, пие въздух - от цилиндърче/кантар, или се скапе помпата, протече от някъде - по-добре да го хванеш на момента, че да няма после "търся добър тенекеджия/бояджия"... Ако олеете по колата с течност измии мястото обилно с вода. Ако вече съм те отказал от самодейност - бягай при проверен майстор или в сервиз с машина за смяна и стискай палци...
П.П. С "изтегляне", както пише колегата emo-gar, вероятността да скапете помпата наистина е по-малка...
1. Още течност от същата;
2. Спирачни цилиндърчета - ако скъсате щуцер на някое от твоите или реши да протече/засмуче въздух - от новата течност като "разкисне" мизерията и ръждите;
3. Спирачна помпа - помпиш, помпиш, ама педала си слиза до долу при затегнати щуцери;
4. Спирачни маркучета - ако са се поцепили;
5. "Кантар" или поне подходящи маркучета за временно свързване на системата "на късо" без него - ако почне да тече/пие въздух от там;
6. Накладки;
7. Лагери задна главина;
8. Тръби, или майстор, който да ти ги направи по твоите с твоите или налични негови накрайници.
Това е което се сещам в момента, вземи човек, който го е правил и друг път, и го слушай внимателно кога да "помпиш" и кога да задържиш натиснато, че ако пуснеш въздух и помпата е пътник - ще си отворите занимавка и харч. Вържете "кантара" с тел - да имитирате натоварена кола, че иначе е мъка и е по-вероятно да "окотите" помпата, ако и без това е тръгнала да "си ходи"... Следете нивото на течността в казанчето и доливайте - да не влезе въздух. Пресната течност не я дръжте дълго отворена в досег с въздуха. Реда е: задно дясно, задно ляво, предно дясно, предно ляво. Трябва ти пластмасово шише със забучено в капачката му прозрачно маркуче с подходящ за щуцерите диаметър, на дъното на шишето наливате малко от новата течност - маркучето да седи потопено в нея, че да не засмуче въздух наобратно. Ако колата е от Италия щуцерите най-често се отвиват лесно, около тях е чисто и не се налага пръскане със спрей и търкане на мизерии и ръжди, а ако са спекли - лееко чукни отгоре, опитайте първо в посока затягане, осигури си хубаво ключе - аз използвам прорязана звезда за целта... Като потече чиста течност без мехурчета и от предно ляво, си доливаш течност до макс. и отиваш да пробваш колата на пуст, прав път - ако потъне педала, пие въздух - от цилиндърче/кантар, или се скапе помпата, протече от някъде - по-добре да го хванеш на момента, че да няма после "търся добър тенекеджия/бояджия"... Ако олеете по колата с течност измии мястото обилно с вода. Ако вече съм те отказал от самодейност - бягай при проверен майстор или в сервиз с машина за смяна и стискай палци...
П.П. С "изтегляне", както пише колегата emo-gar, вероятността да скапете помпата наистина е по-малка...
-
theultimate
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Спирачна течност
Аз сменях скоро - 1л спирачна течност Ferodo 18лв, 15лв за работа.
Re: Спирачна течност
Брат ми скоро му се наложи да долива - оРгиналната от Автотрейд е 24 лв.
Абе нормално ли е на Г5 на 35к да му се долива спирачна течност. Смисъл нали е затворена система - как така има загуби.Предварително сори за апама ама мисля, че е по темата.
Абе нормално ли е на Г5 на 35к да му се долива спирачна течност. Смисъл нали е затворена система - как така има загуби.Предварително сори за апама ама мисля, че е по темата.
-
KirilGeorgiev
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Спирачна течност
Като се поизтъркат накладките спирачните апарати се отварят и сп-течност слиза в тях.Споко не е изчезнала.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта