:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

притрепване на празен ход

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
nikiangel
Мнения: 94
Регистриран на: Чет 01 дек 2005 15:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

притрепване на празен ход

Мнениеот nikiangel » Вто 14 мар 2006 17:11


здравейте всички,
писано е много по темата...и го изчетох всичкото но пак стигам до питане тук защото проблема не се оправя и ме ядосва доста.

Значи като позагрее колата ...и като е на празен ход притрепва ...веднъж доста ...друг път по малко...като спирам на светофарите се усеща...но макар и по различен начин притрепването си го има...
какво направих до тук:
1.карах я в юнитрейд...не намериха нищо,
2. смених въздушен филтър
3. смених бензинов филтър
4. смених свещи
5. смених кабели на свещите
6. смених разпределителната капачка
7. смених палеца който е под нея
8. чистих моторчето за празен ход

е проблема си остана

като възможна причина е посочено и ниска компресия в някой от цилиндрите ...но ако е така защо един път тресе повече друг път едва доловимо...

помагайте колеги

Васко ако четеш това...в теб ми е надеждата да го оправиш...познаваш ме ...Ники със сивия голф ГТИ

иначе колата е голф 3 гти двигател 2е 93та година


поздрави и благодаря на всички които ще пишат




svetlinb
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 14 ное 2005 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот svetlinb » Вто 14 мар 2006 17:41


Човече, нещо подобно ми се случва и на мен, макар и рядко.
Стигнах до извода че ми е запушен катализатора, освен това "трепване" на свободен ход, като дам рязко газ колата първо леко "забива муцуна" и след това започва да набира.
Това което ме навежда на тази мисъл е 4е като изфорсирам колата започва да мирише на изгоряло, а като я загася известно време след това излиза пушек от ауспуха.
Ако ми остане време ще ходя да ми замерят газовете да видя дали наистина е от това.
А иначе и аз сменях свещи и кабели, но проблема си седи.


Потребителски аватар
maistora_1
Мнения: 1325
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 2:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот maistora_1 » Вто 14 мар 2006 17:53


аз мисля че е нещо нормално да претрепва на празен ход...в нормални граници де!
това го казвам по опита ми с Жигули...като си настроивах карба на кака Жужа, така я нагласях че дори е нормално на празен ход да просветва лампата на маслото-после като и включа да и меря обороти и ъгъл на отворено положение на чук и наковалня всичко си е ок...
така че ако не е храпиращо не се вглеждай толкова в тва притрепване...а ако мн те дразни дигни си малко оборотите на празен ход...но ще ти се дигне и разхода


Потребителски аватар
nikiangel
Мнения: 94
Регистриран на: Чет 01 дек 2005 15:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nikiangel » Вто 14 мар 2006 18:17


не знам но в юнитрейд ми мериха изгорели газове и казаха че били в нормата...ламбдата също била давала правилни данни.

е от какво може да е да го ...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 14 мар 2006 22:31


Пробвай да нулираш компа като откачиш акумулатора. Възможно е малко посмукване на въздух. Имах случай с цепнат леко маркуч / естествено отдолу за да не се вижда/. Отвреме навреме т вакума цепката се запушва и вс. е наред докато пак започне да смуче от центината.
Ако имаш ниска компресия на 1 цилиндър ще ти се изключва на ниски обороти / тромава кола не ускорява чуди се/ Особено е проявено докато с естудена.Като постопли мотора и вдигнеш около 2000 об изведнъж се включва цилиндъра и се усеща.


Потребителски аватар
nikiangel
Мнения: 94
Регистриран на: Чет 01 дек 2005 15:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nikiangel » Вто 14 мар 2006 23:24


ми братче при мен е точно обратното ...като е студена е самолет...като се загрее и се усеща намаляване на вървежа макар и не много...

+ това колата почва да притрепва като е загряла...70 градуса и нагоре
а стрелката за оборотите се е заковала на едно деление под 1000 което е нормалния режим... и както си работи...притресе...след 4-5 секунди пак притресе...дам газ...връща се пак в нормалните обороти за празен ход...поработи малко и пак притресе

забравих да напиша че компютъра е доста адвансед и мери много параметри...но не е правил никаква грешка ...като си купих колата миналата година април...имаше 1 грешка...не помня каква...но колата работеше идеално...изчистих грешката и оттогава не е генерирана друга а притрисането почна декември месец

ще меря компресия но ако не е и тя...не знам вече...
дайте съвет братя


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Мнениеот vit_autosofia » Сря 15 мар 2006 6:09


Засмуква ти въздух повече от колкото трябва,но от къде :roll:


Потребителски аватар
nikiangel
Мнения: 94
Регистриран на: Чет 01 дек 2005 15:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nikiangel » Сря 15 мар 2006 10:36


Като казваш че е засмукване на повече въздух...ако аистина е от това...имам един маркуч гумен дето излиза от кутията в която е въздушния филтър и ходи към двигателя...той е с доста разклонения...ако има някакво име не знам как се казва...е за него ми казаха в юнитрейд че бил правен..т.е. спукан и лепен или нещо от сорта...та ако наистина причината за моите неволи е поемане на въздух повече отнякъде...оттам ще да диша гадината...в юнито ми казаха че за сега не пропускал въздух ама де да знам как са го открили това и може ли да се открие... ето тази сутрин пак ми претрепваше докато ходех на работа...и като вдигна над 70 градуса стана осезаемо...и ако някой си мисли че се превземам и може да се кара и по този начин...не...понякога така притрепва като старите дизелови рейсове чавдар :mrgreen:

а как се обяснява това притрепване ако се поражда от засмукването на въздух отнякъде ?
и колко ли струва този маркуч за който споменах?


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Сря 15 мар 2006 10:44


Може и да е от дроселовата клапа да не затваря хубаво(нагар) и да ти обеднява сместа и от там да падат оборотите.Може и да бъркам ама май и тоя вариант го има! :roll:


Потребителски аватар
emils
Мнения: 283
Регистриран на: Чет 19 май 2005 9:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот emils » Сря 15 мар 2006 10:45


да се включа и аз с подобен проблем с прословутия ми служебен форд :) става въпрос за 1,6 бензинов карбураторен мотор от началото на 96 г. - като че ли разликата в съвременните немски двигатели не е кой знае каква, така че можем да дискутираме.
аз също имам съмнения за намалена компресия на един или два цилиндъра, защото моторът духа яко от капачката на маслото и от отдушника на картерните газове, който съм пуснал да виси на долу. моторът претриса и топъл и студен. малко се замисля, при по-разко ускоряване, но като цяло се държи добре моторчето. сменени са свещи и възд. филтър, макар че имам усщането че този проблем се зъдълбочи след това :gruebel
а дали е възможно това претрисане да се дължи на скъсани тампони на мотора?


hristian37
Мнения: 1594
Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hristian37 » Сря 15 мар 2006 10:48


пробвай с чистене на нагара с вода, прочети в "НАПРАВИ СИ САМ"аз така го правих на голфа ми ама ефекта е минимален 6тото е и с газ, но на баща ми на алфа155 ефекта беше страшен и тя имаше едно прекъсване между 100о и 2000об,запалих я и я изчаках да загрее -90градуса и я паркирах назад до една бетонна стена и пръсках вода в дебитомера - отзад започна да изкарва яко 4ерно сега работи като часовник. Замисли се над това. :shock

Последна промяна от hristian37 на Сря 15 мар 2006 11:08, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
nikiangel
Мнения: 94
Регистриран на: Чет 01 дек 2005 15:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nikiangel » Сря 15 мар 2006 10:51


ами при моя проблем сранното е че стрелката на оборотите закоава едно деление под 1000 и си спи там...не трепва...но колата притриса...както разказах...на 5-6 секунди когато е на празен ход


Потребителски аватар
Filcho
Мнения: 108
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 10:42
Автомобил: Passat 2003 LPG-BRC
Двигател: 2.0i ALT
Местоположение: София

Мнениеот Filcho » Сря 15 мар 2006 10:56


Според мен като загрее и започне да притриса можеш да измериш съпротивлението на датчика на температурата на двигателя, който праща сигнал на компютъра.


Потребителски аватар
vwg3
Мнения: 538
Регистриран на: Пет 07 окт 2005 19:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vwg3 » Сря 15 мар 2006 10:59


Колеги да се включа и аз!Значи разказа ми се играта какво ли не сменях,няма такъв дразнител като това притрисане на празен ход :evil: поне на мене така ми деиства - сменях дори и тампоните,но.... Сега смятам да ходя до М комплект,защото ВЧЕРА БЯХ ДО 1 ПОЗНАТ И Я ДИГАХМЕ ПО ДРУГ ПОВОД НА ПОДЕМНИК И..... ОСТАНОВИХ ЧЕ МЕКАТА МИ ВРЪЗКА ТАНЦУВА КАТО КЮЧЕКИНЯ,а няма промяна в звука на мотора,това приятелче без дори да съм му споменавал ме пита - аби те нямаш ле 1 тресене на празен ход - викам ДА и ме побарква -Та той разправя че може и от разбитата мека връзка да е !Не знам но и това ще ходя да оправа - вече отчаяни опити !Леле как ме нерви тва притрисане на празен ход не е истина :x


Потребителски аватар
nikiangel
Мнения: 94
Регистриран на: Чет 01 дек 2005 15:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nikiangel » Сря 15 мар 2006 11:05


Значи този датчик ако е същият който показва температурата на маслото...той е опция на компютъра и няма общо с срелковия за температурата на охладителната течност...мисля че си работи добре защото показанията на дисплея са съвсем нормални .

явно много хора го имат този пробем като мен и тях ги дразни също като мен...дано да намерим решение :(

да е от мека връзка както каза колегата... а дано ама...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта