Смяна жило на съединител - ОТНОВО

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
i_cenov
Мнения: 135
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гара Елин Пелин

Смяна жило на съединител - ОТНОВО

Мнениеот i_cenov » Вто 30 сеп 2008 10:59


Здравейте колеги,
Имам следния проблем...

Проблемът по който открих темата е решен. В момента "въскресих" темата по малко по-различен въпрос. Погледнете надолу...

Последна промяна от i_cenov на Пон 20 юли 2009 13:22, променено общо 5 пъти.




Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот rosen79 » Вто 30 сеп 2008 11:30


Синхронизатор може би


Потребителски аватар
i_cenov
Мнения: 135
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гара Елин Пелин

Мнениеот i_cenov » Вто 30 сеп 2008 11:37


rosen79 написа:Синхронизатор може би

Може да прозвучи тъпо, но не разбирам особено много от коли, какъв е този синхронизатор? Вътре в скоростите ли е, или навън? В смисъл сменя ли се или трябва скоростна кутия да търся, понеже чувам, че ремонта излизал доста по-скъпо от втора ръка кутия.


Потребителски аватар
fens_
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 465
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 22:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот fens_ » Вто 30 сеп 2008 11:53


i_cenov написа:
rosen79 написа:Синхронизатор може би

Може да прозвучи тъпо, но не разбирам особено много от коли, какъв е този синхронизатор? Вътре в скоростите ли е, или навън? В смисъл сменя ли се или трябва скоростна кутия да търся, понеже чувам, че ремонта излизал доста по-скъпо от втора ръка кутия.



вътре е .. , ако не те дразни караи така няма проблеми един приятел вече 3 години я бута така неговата ...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 30 сеп 2008 12:18


Да, най-вероятно синхронизатора е позаминал! :(
Това е част в скоростната кутия, която се грижи да изравни скоростите на зъбните й колела в момента на куплирането им. На всяка предавка (без задна) има такъв.
Не е проблем за сега да караш така, но силно препоръчвам да смениш маслото на скоростите, за да няма стружки от износения синхронизатор в него.
По този повод- при исчезване на съединител (в моя случай беше счупване конзолата на спирачките)- палене на свободна, за да загрее мотора, ако се налага. След това гасене и палене на първа. При това колата ще тръгне, ама.... И трябва да се превключва с междинна газ, като на ЗиЛ
Другия вариант е палене точно на трета, ама чрез бутане.
Във всички случаи има рискове за колата. Най- безопасно е колесар (или паяк на КАТ, за по-евтино)


Потребителски аватар
i_cenov
Мнения: 135
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гара Елин Пелин

Мнениеот i_cenov » Вто 30 сеп 2008 13:58


Благодаря за отговорите колеги. Засега така ще покарам, ще сменя маслото...по натам може би ще потърся скоростна кутия.


Потребителски аватар
i_cenov
Мнения: 135
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гара Елин Пелин

Re: Хъркане на 3-а предавка, след смяна на жило

Мнениеот i_cenov » Пон 20 юли 2009 7:21


Здравейте колеги,
Първо да се извиня за възкресението на тази стара тема, но понеже аз я пуснах и проблема сега е горе-долу същия реших да не правя нова.

Проблемът е, че отново скъсах жило на съединителя (къса се при педала). За по-малко от година и по-малко от 10,000км.
Първото жило което скъсах (и пуснах темата) беше обикновено, второто - саморегулиращо се, каквото е за тази кола (Golf 3, 1.8, ABS Мотор). Изчетох доста теми и вариантите са 3 - жило менте, заминал съединител, кофти монтиране.
За мен най-вероятното е жило менте, съединителя е на 18,000км и нямам някакви проблеми с него, двама различни човека да сложат 2 различни жила грешно също ми е съмнително :)
Въпросът ми е от къде и какво да си купя, което да съм сигурен, че не е ментакис (и ще издържи поне една смяна на масло :) )? Последното беше около 65лв, но съм готов и двойно да дам стига да не се скъса за 10 месеца.
Имам и последно питане. Може ли нещо различно от съединител да го кара да се къса, нещо друго по цялата верига?

Благодаря на отзовалите се, и всичко най- най- :)

Последна промяна от i_cenov на Пон 20 юли 2009 7:34, променено общо 1 път.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Хъркане на 3-а предавка, смяна на жило - ОТНОВО

Мнениеот theultimate » Пон 20 юли 2009 7:27


Купи си хубаво обикновено жило. За същите пари като за автоматично менте, ще вземеш най-марковото обикновено.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна жило на съединител - ОТНОВО

Мнениеот rosen79 » Пон 20 юли 2009 7:43


Отиваш в юнитрейд в дружба и си взимаш оригиналното жило.С него не би трябвало да имаш проблем.Вярно,че е повече пари,но пък е истинско.


Потребителски аватар
Ventci_abf
Мнения: 149
Регистриран на: Пет 09 май 2008 19:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна жило на съединител - ОТНОВО

Мнениеот Ventci_abf » Пон 20 юли 2009 13:05


може да скърца от скапан притискателен диск или конзола на педалите


Потребителски аватар
i_cenov
Мнения: 135
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гара Елин Пелин

Re: Смяна жило на съединител - ОТНОВО

Мнениеот i_cenov » Пон 27 юли 2009 19:04


Така колеги...
Купих ново жило и реших да го сменя. С малко повече мъка го сложих и засега е добре.

Забелязах обаче едно странно нещо. И двата пъти късането е при педала, точно където жилото се захваща за Т-образната метална част. Около по-дебелата част на тази метална Т-образна "контра" има поставена една полуцилиндрична пластина, която почти плътно я облича, като има лека хлабина. Странното е, че на старата счупена част, тази пластина беше силно разтегната, а на първото скъсано жило същата тази пластина направо се разби на парчета в краката ми.
Чудя се , дали тези пластини не закачат някъде в 'леглото' на педала, след което да ограничават движението, да карат жилото да се извива при натискане и от там с времето да се скъсва.
Ви дали имате някаква идея по въпроса?


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна жило на съединител - ОТНОВО

Мнениеот jagler » Вто 28 юли 2009 21:13


Колега и аз се бях напатил с тези жила ,но да знаеш хубаво качественно е над 70лв.до 100лв. късат се защото са ментета и се замозатягат ,не се смазват вътре си имат бяла силиконова смазка.Какво ли не съм пробвал на по-редишното преди да се скъса беше за 50лв. някакъв боклук.То педала ли не ми потъва,какво ли не беше,още по-предното пък изкара към 3г. беше Валео обаче ми се втвърдяваше педала преди да тръгна след запалване,а оригиналното си работеше ,но то пък от старост беше загнило на вилката където се захваща за ск. кутия и се скъса от там.Значи можеш да се ориентираш по облицовката на самото стоманено въже т.е. самата шлауфка с която е обвито трябва да е с графитен цвят ,ако е черен е менте да знаеш... :wink: Говоря за саморегулиращо се жило,не за обикновенно пък обикновенно май за нас не става много се втвърдява педала и това води след себе си други последствия.А един път пък ми се счупи палеца от вътрешната страна на вилката там в края на ск.кутия който си влиза на шлици просто пак от старост... :) Като стане така за да се придвижиш до някъде особенно извън града вкл. на 2-ра палиш и тръгваш стига акумулатора да е в ред и така караш на 2-ра... :wink:


Потребителски аватар
i_cenov
Мнения: 135
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гара Елин Пелин

Re: Смяна жило на съединител - ОТНОВО

Мнениеот i_cenov » Сря 29 юли 2009 9:43


Мерси за отговора колега.
Трите жила които смених за 2 години имат градация в цената, от 50 до 90лв... Да се надяваме, че това последното (90лв) е по-истинско от предишните и ще изкара.
Голяма мъка ми е понеже никакви други дефекти не съм имал, нищо обезпокоително, което да ме навежда на мисълта, че ще се скъса ... винаги го прави изведнъж и както в една тема бяха казали - все когато не трябва :)
Благодаря отново за мнението :)


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: Смяна жило на съединител - ОТНОВО

Мнениеот freestyler911 » Пет 23 окт 2009 22:36


същата работа е при поло ....
И моето се скъса ... и то точно там където колегата описва ...
Сложих АТЕ , за 84,50 от манимпекс, пише че е турско.... Иначе е сиво на цвят ... тефлоновото покритие ...


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна жило на съединител - ОТНОВО

Мнениеот jagler » Съб 24 окт 2009 11:39


Лошото в цялата история е че щом се къса жилото значи има проблем в съединителя най-вероятно притискателния диск му се втвърдяват пружините от старост.Ето сега аз не че нямам съединител,но не ми отлепя притискателния диск като натисна педала,жилото си опъва ама няма никой.И аз преди ми правеше така с жилата кое се къса ,кое се втвърдява и сега хоп няма никой...не отделя.Съединителя е постоянно зацепен,но какво се чудя само аз съм навъртял 100к/км.,а преди колко са един бог знае.По-принцип живота на съединител хубав е 150к/км. с нормално каране.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта