Термореле за перката?-решено/изгорял мотор на перката/.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
batkata1
Мнения: 122
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Термореле за перката?-решено/изгорял мотор на перката/.

Мнениеот batkata1 » Сря 29 мар 2006 10:01


Здравейте колеги изчетох темите за терморегулатор и термостати но не намерих сходство с моя проблем.
Карам VW GOLF 1.8 66KW 91

Всичко започна онзи ден на едно задръстване на зоологическата.Гледам колта изведнъж на 110 градуса. Чакам да включи перката но УВИ. Гася колата и изведнаш ми избих маркучите за водата влизащи в изпарителя за газта. Дими пуши отпред лудница! С подръчни средства една тръбичка байпаснах изпарителя и затворих кръга на водата .Сипах вода и на бензин до майстора ми. Отваряме обаче до перката нема ток.Отварям при бушоните и установяяам изгорял бушон. Перката спекла и едвам се варти. Подадох и дирекно напревение от акумолатора и се развъртя смених и бушона 30А. Пална с вода обезвъзушавам стига 100 градуса перката не се включва.Майстора вика това е само терморегулатора управляващ перката. Намира се на радиятора от страната на акумулатора. Отвам зимам нов FAE с 3 пина. Слагам го същия проблем колата стига 100 градуса перката не завърта. Термостата отваря на 87. Не знам какво да правя вече.Ако някои е имал сходен проблем моля да сподели
mod edit: golfer




Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 29 мар 2006 10:15


Ако термостата си отваря и охладителната течност се върти през радиатора, значи не стига до въпросния термодатчик :shock На мен пък досега не ми се е включвала перката и вчера я проверявах, вадя буксата и с един мост пробвам и двете скорости.Работи си, но не се включва, странно но факт.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Сря 29 мар 2006 10:20


Мери с мултицет, какво става с токовете ,защото там има няколко
букси(клеясали,окислени) иможе да се прекъсва веригата.


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Сря 29 мар 2006 10:22


На какви градуси пише, че включва новия датчик? Да не да е на по-висока температура и затуй да не е включил, въпреки че над 100 градуса за първа степен незнам да има (но пък може да не са ти коректни показанията на уреда на таблото)
Провери проводниците дали стига ток до датчика и съответно до вентилатора. Щом като е думнал 30 амп. предпазител, то не е от нищо, а и някъде може да се е опекъл кабел.
Перката ти работи при директно подаване от акумулатора, значи не е от нея. Остава или да не е читав новия датчик, или да е с висока температура на включване, или нещо по кабеляците да не е наред.
Успех в търсенето!


Потребителски аватар
batkata1
Мнения: 122
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkata1 » Сря 29 мар 2006 10:31


След като я купих имах същия проблем. Тогава се установи че е имало въздушна възглавница и терморегулатора не е имал допир до водата. Проблема беше че системата не се е обезвъздушавала защото е бил запушен маркуча които отива в компенсаторния съд. Тогава нещата се решиха с тел но сега ще меря с мултицета.


Потребителски аватар
batkata1
Мнения: 122
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkata1 » Сря 29 мар 2006 10:39


Термодатчика е FAE 37820


Потребителски аватар
dimpex_01
Мнения: 51
Регистриран на: Пон 23 авг 2004 8:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dimpex_01 » Сря 29 мар 2006 13:57


По дебелите книги пише че дат4ика трябва да включва за първа степен на около 92 градуса и изключва на 87-88. При разлика сменяш.
Проверява се чрез варене в съд с вода. Втората степен е на 110 градуса но се съмнявам да успееш да я задействаш при обикновени условия (трябва й вакуум).

П.с.: И да знаеш за другия път!!!
ПРЕГРЯЛА КОЛА НЕ СЕ ГАСИ ДОКАТО НЕ ВЛЕЗЕ В НОРМАЛЕН ТЕМПЕРАТУРЕН РЕЖИМ. ЛЕКО ОТВИВАШ КАПАЧКАТА КАТО ВНИМАВАШ ДА НЕ ХВЪКНЕ И ТИ ОТНЕСЕ ГЛАВАТА И ПОСЛЕ ДОЛИВАШ ВОДА ДОКАТО СЕ ОХЛАДИ. иначе ИЗКРИВЕНА ГЛАВА И Т.Н.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 29 мар 2006 14:22


Някой развивал ли си е капачката на радиатор/преливно казанче при загрят мотор :?: Един приятел дето си мисли че много знае така разви капачката на една Лада вместо да я затегне, бяхме на гонки и тъкмо минавам с колата покрай него и го гледам че бута.......докато се осъзная вече хвърчеше вода на 1 метър височина, добре че духаше вятър не успя да намеже.По принцим като се развива се ползва парчал в няколко ката, за да няма изненади :wink:


hristian37
Мнения: 1594
Регистриран на: Чет 24 ное 2005 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот hristian37 » Сря 29 мар 2006 14:23


колата карбуратор ли е? И какъв е точно проблема- не стига ток до перката ли?


Потребителски аватар
batkata1
Мнения: 122
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkata1 » Сря 29 мар 2006 14:36


Моноинжекция 1.8 66KW
А какъв ли е шанса да не е отворл термостата и за това да е загряла толкова. Обаче и да не е отворил би трябвало да се включи перката?
Не знам какво да мисля вече.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 29 мар 2006 14:40


Aко не се отвори термостата, охл. течност не минава през радиатора(а датчика е в долния противоположен на маркучите край).Караш малко и проверяваш, дали долния маркуч е горещ като горния :wink:


Потребителски аватар
batkata1
Мнения: 122
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkata1 » Сря 29 мар 2006 14:44


Значи на място обезвъздушавам системата колата стига 100 градуса долния маркуч си остава студен перката не сработва.Радиятора е горещ терморелето не може да се пипне от жега.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Сря 29 мар 2006 14:47


Е щом долния маркуч е студен сменяй термостата :shock


Потребителски аватар
batkata1
Мнения: 122
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 9:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batkata1 » Сря 29 мар 2006 14:52


След като изчетох всичко във форума стигнах до извода 4е трябва да си купя Термостат от Юнитрейд. И както много колеги са установили че термостат за 20 лв е хазартна игра BERH ili Vahler. :lol:


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Сря 29 мар 2006 14:55


Имах подобен пробем преди месец. Тръгна да загрява стигна 100гр и осъзнах че нещо не е наред щото по принцип колата ми нормално не дига такива температури. Първо виж дали радиатора ти е горещ тоест е отворил телмостатата. Ако не е отворил сменяй термостат Ако е отворил търси причината защо не включва перката. При мен след внимателен оглед установих че плюсовия кабел на вентилатора е прекъснат на два сантиметра от буксата която влиза във въпросния датчик. Интересното беше че изолачията беше нагоряла от едната страна но не прекъсната а кабела вътре отрязан като със скалпел изключително чисто.
Аз на твое място бих дал накъсо с едно мостче изводите на тази букса и виж дали ще развърти мотора на някоя скорост ако всичко е точно тогава търси проблема в терморелето. Ако не върти търси плюс на тая букса. ако няма търси назад в инсталацията табло бушони кабели. Ако там има плюс търси между терморелето и вентилатора.
Успех.

Последна промяна от silent на Сря 29 мар 2006 14:57, променено общо 1 път.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта