Привет!
Извинявам се, ако не поствам в правилния раздел.
Моля модераторите да преместят темата където е редно, ако е против правилата.
Става въпрос за следното:
Пред дилемата покупка на Голф IV-ка съм.
Голфа е производство 1999-та год. Внос от Италия. По документите е бил само на един собственик - женско име. Дали е каран от същата тази дама - никой не може да каже. Документите на колата не ми се видяха новички - хартията си изглеждаше старичка. (това го пиша с надеждата да са били автентични).
Съгласно VIN-е е произведен 1999-та година във Волфсбург. Двигателят е TDI - 90 коня, без нито една червена буквичка - аз търся точно това - сещате се - по-нисък данък, разход и т.н. Живот и здраве може след време да го тунинговам, но засега не мисля.
Колата по документи е продадена за 2100 Евро в Италия.
Има два ключа. НЯМА сервизна книжка.
Колата съгласно километража е на малко над 148 000 километра и под числата за изминатите километри мига надписа SERVICE. Няма оригинално аудио.
НЯМА ел. стъкла, но има ел. шибедах. Има 4 еърбега, има климатик.
Салона е относително запазен, отвън има дребни забележки - по задния десен калник вдлъбване колкото палец и др. подобни. Двигателят не е измиван - няма видими течове на масло и др. флуиди. С летни нископрофилни гуми е. Няма читав акумулатор.
Колата я изпробвахме с един приятел - той от около 3 години кара Голф тройка, пак TDI, но 110 К.с. Той има малко странен маниер за изпробване на колите - яко газ на всички предавки и тази на 2-ра по стръмен път вдигна 80 км/час. За трета и повече нямаше много място - колата е без транзитни номера и не смееме да излезем на истински път.
Знам, че не пиша много свързано, но се надявам да разберете.Ако има нужда от допълнителни данни ще се опитам да ги напиша.
Та големият въпрос е дали си заслужава да се взима тази кола.
Продавача и иска 6200 лева в това състояние - знам, че ще ми трябват мин. 1000 лева за ремъци, номера, масла, еко такса, гуми, застраховки, данък и т.н.
Та пак Ви моля за съвет - заслужава ли си???
Питане преди покупка на конкретен екземпляр Голф IV.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 19:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Питане преди покупка на конкретен екземпляр Голф IV.
Намери някой приятел с ВАГ-КОМ и ако се съгласи продавача я закачете да се види какви грешки ще излязат, иначе може само да се гадае за състоянието на колата. По принцип този модел е добър стига да случиш на добър екземпляр.
П.П.В заблуда си ако мислиш, че 90 коньовия мотор харчи по- малко от 110 коня.

П.П.В заблуда си ако мислиш, че 90 коньовия мотор харчи по- малко от 110 коня.

Re: Питане преди покупка на конкретен екземпляр Голф IV.
1000лв определено няма да ти стигнат (а може би и 2000), особено ако и правиш каско. Друг е въпроса ако излезе и нещо друго, тогава какво ?!
За километрите, гаранция 99% не са тези. Но това не е болка за умиране, ако колата е читава.
Според мен никой не може да гадае така на сляпо, защо не я закараш в някой сервиз да я погледнат.
В някои от официалните сервизи на VW може и да е прекалено скъпо за ремонти, но поне за преглед смятам че там могат да ти кажат що годе точно.
За километрите, гаранция 99% не са тези. Но това не е болка за умиране, ако колата е читава.
Според мен никой не може да гадае така на сляпо, защо не я закараш в някой сервиз да я погледнат.
В някои от официалните сервизи на VW може и да е прекалено скъпо за ремонти, но поне за преглед смятам че там могат да ти кажат що годе точно.
- murkata
- Мнения: 160
- Регистриран на: Пон 06 апр 2009 21:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: VW Golf IV 2001 1.9 TDI-ALH
Re: Питане преди покупка на конкретен екземпляр Голф IV.
Само да попитам на Vin-a ALH или АGR пише
- k_garchev
- Мнения: 2721
- Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
- Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
- Двигател: AGZ
- Местоположение: Пирдоп
- Контакти:
Re: Питане преди покупка на конкретен екземпляр Голф IV.
Не съм много запознат какви пари вървят дизелите на Голф4 но това ми се вижда доста скъпа цена,за това ниво на оборудване!
Както ти каза колегата,задължително я закачи на комп.!Като гледам си новичък и затова не бързай а разгледай и почети малко из форума,ще останеш приятно изненадан колко инфо можеш да намериш!Пък и за 7000-7500 мисля че съм срещал няколко далеч по-хубави и стегнати четворки тук!
Както ти каза колегата,задължително я закачи на комп.!Като гледам си новичък и затова не бързай а разгледай и почети малко из форума,ще останеш приятно изненадан колко инфо можеш да намериш!Пък и за 7000-7500 мисля че съм срещал няколко далеч по-хубави и стегнати четворки тук!
Re: Питане преди покупка на конкретен екземпляр Голф IV.
k_garchev написа:Не съм много запознат какви пари вървят дизелите на Голф4 но това ми се вижда доста скъпа цена,за това ниво на оборудване!
Както ти каза колегата,задължително я закачи на комп.!Като гледам си новичък и затова не бързай а разгледай и почети малко из форума,ще останеш приятно изненадан колко инфо можеш да намериш!Пък и за 7000-7500 мисля че съм срещал няколко далеч по-хубави и стегнати четворки тук!
Нормална му е цената( ако е що годе наред). Иначе колега хилядарка ще ти стигне за смяна на консумативи и регистрация, но нищо повече. Ако колата е с 16 цолови гуми имай предвид, че читави са около 150 лева парчето. Има ли обява на колата в мобилен или карс.бг?
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 03 яну 2010 19:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Питане преди покупка на конкретен екземпляр Голф IV.
Забравих в бързината да напиша:
15 цолови са гумите - лети джанти (това не ме вълнува, но...)
На спирачните дискове вдлъбнатината е...около милиметър или малко повече. (на пипане)
ОК - ще я закачаме на компютър.
Благодаря на отзовалите се за мненията!!!
Засега колата няма обява в тези сайтове.
"Уговорката" е, че колата е добра и човека първо на мен ми я предлага.
Знам, че в повечето случаи това звучи супер наивно, но донякъде съм склонен да му вярвам.
15 цолови са гумите - лети джанти (това не ме вълнува, но...)
На спирачните дискове вдлъбнатината е...около милиметър или малко повече. (на пипане)
ОК - ще я закачаме на компютър.
Благодаря на отзовалите се за мненията!!!
Засега колата няма обява в тези сайтове.
"Уговорката" е, че колата е добра и човека първо на мен ми я предлага.
Знам, че в повечето случаи това звучи супер наивно, но донякъде съм склонен да му вярвам.
- beky1
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
- Автомобил: VOLVO V70
- Двигател: B5202S.
- Местоположение: varna
Re: Питане преди покупка на конкретен екземпляр Голф IV.
приятел,колата е като жената незнаеш какъв боклук ще ти влезе в къши,всичко е на късмет,които ти го пожелавам наи искренно,винаги ще има за какво да се ядваш.но според мен гледаи да има визия .мотора винаги може да се оправи(е жената не мои я опраи по смъртно тя е дебела глава).вкараи я за експерто мнение в някои малак сервиз .





- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Питане преди покупка на конкретен екземпляр Голф IV.
Както казаха колегите - трудно се добива представа въпреки подробното описание.
Като големи недостатъци виждам:
Липсата на ел. стъкла
Италианския произход
Липсата на сервизна книжка (което почти автоматично значи доста повече км - само за инфо - км на Голф 4 се настройват по избор точно за няколко секунди с PC без да се демонтира каквото и да било).
Пишеш че няма читав акумулатор? Това разбира се е бял кахър.
Ако продавача ти е близък и смяташ, че ти казва истината и самия той знае истината - ок, но и в двата случая ти трябва проф. цялостен оглед, включително комп. диагностика.
Сумата ще е много или малко според резултата от горното.
Като големи недостатъци виждам:
Липсата на ел. стъкла
Италианския произход
Липсата на сервизна книжка (което почти автоматично значи доста повече км - само за инфо - км на Голф 4 се настройват по избор точно за няколко секунди с PC без да се демонтира каквото и да било).
Пишеш че няма читав акумулатор? Това разбира се е бял кахър.
Ако продавача ти е близък и смяташ, че ти казва истината и самия той знае истината - ок, но и в двата случая ти трябва проф. цялостен оглед, включително комп. диагностика.
Сумата ще е много или малко според резултата от горното.
- buller
- Мнения: 2194
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Питане преди покупка на конкретен екземпляр Голф IV.
Вероятно не си видял, че има специален дизелов раздел, в който има тема какво да гледаме при покупката на дизелова кола: viewtopic.php?f=24&t=52018
И най-често срещаните проблеми: viewtopic.php?f=24&t=100094
П.с. щом колата е взета за 2100 евро - продавачът си е сложил доволно голяма надценка
Късмет!
И най-често срещаните проблеми: viewtopic.php?f=24&t=100094
П.с. щом колата е взета за 2100 евро - продавачът си е сложил доволно голяма надценка

Късмет!
Re: Питане преди покупка на конкретен екземпляр Голф IV.
Това че колата е карана в Италия е добре.
Това че няма дори и минималния пакет ,който по принцип карат там не е добре.
В цялото състояние в което я описваш,по-добре би било да отминеш тоя автомобил с презрителна усмивка.
Личи си че е или от много време оставен да се продава,или е гледан от абсолЮтни мундари,което значи само едно--проблемите за решаване ще са за теб.Не може едновремено да му се е скапал и акумулатора,и да светне сервиз чек,и ръба на дисковете да е такъв голям.Тея неща са се появявали едно по едно,но просто не им е обръщано внимание,което само по себе си говори за отношението като цяло към колата.
А тая цена 6200 е реалната,на която все повече дизелови Г4 ще бъдат продавани тая година.
Това че няма дори и минималния пакет ,който по принцип карат там не е добре.
В цялото състояние в което я описваш,по-добре би било да отминеш тоя автомобил с презрителна усмивка.
Личи си че е или от много време оставен да се продава,или е гледан от абсолЮтни мундари,което значи само едно--проблемите за решаване ще са за теб.Не може едновремено да му се е скапал и акумулатора,и да светне сервиз чек,и ръба на дисковете да е такъв голям.Тея неща са се появявали едно по едно,но просто не им е обръщано внимание,което само по себе си говори за отношението като цяло към колата.
А тая цена 6200 е реалната,на която все повече дизелови Г4 ще бъдат продавани тая година.
- vw_golf_4_tdi
- Мнения: 1647
- Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
- Контакти:
Re: Питане преди покупка на конкретен екземпляр Голф IV.
предлолагам говорим за 2/3 врати. цената лично за мен е много. да ти свали с 1000лв (все пак няма екстри и по описание не е запазена) и тогава я вземи. преди това мини на пълна диагностика. да ти видят и окачвания, че след като има видими удари и не са отстранени, може и по окачването да има кусури. ако и двигателя ти е наред тогава я вземи. ама за 6000+ не си заслужава.
впредвид, че само регистрация+каско+Г.О. ти е над 1000лв и тепърва обслужвания и скрити подаръци..
впредвид, че само регистрация+каско+Г.О. ти е над 1000лв и тепърва обслужвания и скрити подаръци..
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Питане преди покупка на конкретен екземпляр Голф IV.
jordanpar написа:едновремено да му се е скапал и акумулатора,и да светне сервиз чек,и ръба на дисковете да е такъв голям.Тея неща са се появявали едно по едно,но просто не им е обръщано внимание,което само по себе си говори за отношението като цяло към колата.
Service-a колега е единствено сигнализация за смяна на масло (т.е. минати са километрите от последното зануляване) - това не говори за никакъв проблем и не знам защо го пишеш. Дисковете също не са притеснително - та те карат по 60 000км и на горе - кой би ги сменил преди да продаде колата а и никой не е казал, че са на 0....
А акумулатора - същото като дисковете - кой сменя акумулатор преди да продаде колата - все пак е и зима. Аз смених оригиналния от моята едва Септември тази година...
Всички тия неща са нормални при покупка на кола втора ръка - никой няма да ти продаде току що обслужен автомобил, а ако го прави, явно има сериозен проблем другаде.
Ако само това са и проблемите - не бих се притеснявал... единствено лошо е, че явно няма грам екстри.
Ако километрите са реални, обслужвана е на време и както трябва и това са единствените проблеми по колата - парите не са прекалено много - по-добре така от колкото тараляшник за 4000 или 5000.
Всичко е относително обаче - трябва си подробен оглед и диагностика.
- iv4o9999
- Мнения: 218
- Регистриран на: Съб 23 фев 2008 21:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане преди покупка на конкретен екземпляр Голф IV.
цената е висока за тази кола. Аз се интересувам от доста време от 4ката обаче 110 коня мотора и за това което описваш ми се трува мношко. Ще ти кажа за сравнение в мобилето цена на 1.9 110 коня 2000 година с почти всички екстри климатроник, ел пакет (пълен) трилъчев волан бордови компютър с дисплея посредата и т.н върви в интервала 6300-6500 като се има предвид че изброих екстри които не са малко.
иначе ваг-ком ще ти каже какво и е и как и е.
иначе ваг-ком ще ти каже какво и е и как и е.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Питане преди покупка на конкретен екземпляр Голф IV.
Ваг Ком-а таман нищо нема да каже. Както каза колегата по-нагоре тези кахъри които има са нищо, но да не излезе нещо скрито. Все пак сега е малко студено и може да пробвате да я запалите сутрин рано когато е -10, провери компресията на мотора и също тампоните му. Това ще ти подскаже колко и как е карана. Турбото също мове да проверите, става много лесно с откачване на един, два маркуча.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Pet_rov и 86 госта