Вероятно е дискутирано все някъде, но не намерих. Въпроса е принципен:
Има ли смисъл и полза от това преди палене да се задържа на контакт или не? Прави ми впечатление, че ако я оставя 1-2-3 секунди на контакт преди да запаля - пали по-трудно! Ако врътна на веднъж и запаля - пали обикновено веднага.
Миналата седмица имах случай на скъсана ролка на пистовия, което стана при палене и по този повод също се питам - има ли смисъл и кое е по-добре - директно палене или първо на контакт и защо паленето след задържане на контакт е по-трудно поне при мен?
При дизеловите е ясно, че свещите първо подгряват, но при бензиновите?
Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4
Аз на всички коли,включително и на Голфа чаках да изгаснат лампите по таблото и тогава палех.
Нямах проблем с паленето.
Мисля че трябва да се изчаква,нали ситемите си правят диагностика и помпата качва горивото...
Нямах проблем с паленето.
Мисля че трябва да се изчаква,нали ситемите си правят диагностика и помпата качва горивото...

- T.Spark
- Мнения: 309
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна VW Golf III 1.8 ABS GT
Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4
На Г3 1,8 моно гледам винаги да задържам на контакт 2-3 секунди, за да може помпата да създаде налягане. Когато завъртя на контакт, помпата се включва (даже я чувам), жужи 1-2 секунди и спира, тогава въртя ключа, стартера завърта и за един два оборота паля.
Ако не задържа на контакт малко, почва да върти стартера известно време 4-5 секунди и чак тогава пали (общо взето по-трудно).
Ако не задържа на контакт малко, почва да върти стартера известно време 4-5 секунди и чак тогава пали (общо взето по-трудно).
Последна промяна от T.Spark на Пон 04 яну 2010 13:11, променено общо 2 пъти.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4
T.Spark написа:Когато завъртя на контакт, помпата се включва (даже я чувам), жужи 1-2 секунди и спира, тогава въртя ключа, стартера завърта и за един два оборота паля.
Ако не задържа на контакт малко, почва да върти стартера известно време 4-5 секунди и чак тогава пали (общо взето по-трудно).
При мен е точно обратното - ако завъртя директно - пали директно, най-късно от втори оборот. Ако изчакам, чувам помпата, но тогава вече пали от 3-4-5ти оборот

Така си е от както съм я взел - още тогава ми направи впечатление...
- T.Spark
- Мнения: 309
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна VW Golf III 1.8 ABS GT
Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4
В твоя случай вероятно има проблем с поддържането на налягането на горивото между регулатора и помпата. В покой колата си го има. Когато дадеш на контакт и задържиш, налягането се губи, вероятно през помпата. Но когато веднага запалиш без да задържаш на контакт, вероятно налягането няма време да се изгуби и моторът пали по-лесно.
Ако колата стой дълго време (2-3-4...дни според зависи) без да се пали, въпросното налягане така или иначе ще се изгуби, тогава няма значение дали държиш или на контакт, и в двата случая ще пали трудно.
Ако колата стой дълго време (2-3-4...дни според зависи) без да се пали, въпросното налягане така или иначе ще се изгуби, тогава няма значение дали държиш или на контакт, и в двата случая ще пали трудно.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4
Haralampi написа:T.Spark написа:Когато завъртя на контакт, помпата се включва (даже я чувам), жужи 1-2 секунди и спира, тогава въртя ключа, стартера завърта и за един два оборота паля.
Ако не задържа на контакт малко, почва да върти стартера известно време 4-5 секунди и чак тогава пали (общо взето по-трудно).
При мен е точно обратното - ако завъртя директно - пали директно, най-късно от втори оборот. Ако изчакам, чувам помпата, но тогава вече пали от 3-4-5ти оборот![]()
Така си е от както съм я взел - още тогава ми направи впечатление...
Като въртиш веднага помпата подава гориво, но ако се забавиш малко релето изключва и точно когат завърташ на стартер пак пъска помпата. И за това е това малко забавяне. Просто времето за което достига налягането до дюзите. Пали от раз не се притеснявай, системата се диадностицира и след като запалиш мотора.
- skotis
- Мнения: 1974
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
- Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4
И аз съм се чудил по тоя въпрос, но мисля че колите са предвидени да не се изчаква нищо, ами сядаш, въртиш и палиш. И освен това има логика в поста на Леонардо и според мен нямаш проблем. 

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4
skotis написа:И аз съм се чудил по тоя въпрос, но мисля че колите са предвидени да не се изчаква нищо, ами сядаш, въртиш и палиш. И освен това има логика в поста на Леонардо и според мен нямаш проблем.
Е... при печките и особено зимата е необходимо да се изчака за да подгреят свещите... ала бала...
Но при бензиновите, аз лично не се сещам за основателна причина да се чака непременно. Чековете си ги прави и иначе...

-
- Мнения: 181
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 12:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4
При някой хора като мен е малко трудно паленето от ряз,поради простата причина, че така ми е вързана алармата като завъртя на контакт и трябва да цъкна копчето на дистанционното и тогава да завъртя,а до тогава са минали поне 10сек.Пали относитело бързо,нооо по-някога имам чувството,че паля Зил с манивела 

- dokros
- Мнения: 808
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
- Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4
Аз изчаквам да угаснат повечето лампи на таблото,остават само три-алтернатор,чек енджин и ЕСР ,помпата жужи 2-3 сек. и после паля от раз.
Последна промяна от dokros на Пон 04 яну 2010 21:34, променено общо 1 път.
- vw_golf_4_tdi
- Мнения: 1647
- Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
- Контакти:
Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4
предимно чакам да угаснат, че токувиж имобилайзера измрънкя нещо. ако угасна на светофар паля веднага, че 

- stelio_009
- Мнения: 238
- Регистриран на: Нед 07 юни 2009 17:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4
Давам на контакт,слагам си колана и паля
(даже на село за късо разстояние по навик си слагам колана) ако не изчакам и при мене пали тудно!

-
- Мнения: 134
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 12:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4
Аз винаги си чакам лампичките да изгаснат. Казвали са ми, че няма смисъл и не е проблем, ама винаги като завъртя веднага и те изгасват така или иначе, затова обикновено си ги чакам сами да изгаснат. Проблеми с паленето и в двата случая нямам.
- fantomasss
- Мнения: 317
- Регистриран на: Съб 21 мар 2009 20:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4
Ако всичко е наред не би трябвало да се изчаква, чека си го прави и после. Така е при почти всички бензинки.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 24 госта