Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4

Мнениеот Haralampi » Пон 04 яну 2010 12:43


Вероятно е дискутирано все някъде, но не намерих. Въпроса е принципен:

Има ли смисъл и полза от това преди палене да се задържа на контакт или не? Прави ми впечатление, че ако я оставя 1-2-3 секунди на контакт преди да запаля - пали по-трудно! Ако врътна на веднъж и запаля - пали обикновено веднага.

Миналата седмица имах случай на скъсана ролка на пистовия, което стана при палене и по този повод също се питам - има ли смисъл и кое е по-добре - директно палене или първо на контакт и защо паленето след задържане на контакт е по-трудно поне при мен?
При дизеловите е ясно, че свещите първо подгряват, но при бензиновите?




Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4

Мнениеот Dead man » Пон 04 яну 2010 12:59


Аз на всички коли,включително и на Голфа чаках да изгаснат лампите по таблото и тогава палех.

Нямах проблем с паленето.

Мисля че трябва да се изчаква,нали ситемите си правят диагностика и помпата качва горивото... :deal


Потребителски аватар
T.Spark
Мнения: 309
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна VW Golf III 1.8 ABS GT

Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4

Мнениеот T.Spark » Пон 04 яну 2010 13:00


На Г3 1,8 моно гледам винаги да задържам на контакт 2-3 секунди, за да може помпата да създаде налягане. Когато завъртя на контакт, помпата се включва (даже я чувам), жужи 1-2 секунди и спира, тогава въртя ключа, стартера завърта и за един два оборота паля.

Ако не задържа на контакт малко, почва да върти стартера известно време 4-5 секунди и чак тогава пали (общо взето по-трудно).

Последна промяна от T.Spark на Пон 04 яну 2010 13:11, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4

Мнениеот Haralampi » Пон 04 яну 2010 13:07


T.Spark написа:Когато завъртя на контакт, помпата се включва (даже я чувам), жужи 1-2 секунди и спира, тогава въртя ключа, стартера завърта и за един два оборота паля.

Ако не задържа на контакт малко, почва да върти стартера известно време 4-5 секунди и чак тогава пали (общо взето по-трудно).


При мен е точно обратното - ако завъртя директно - пали директно, най-късно от втори оборот. Ако изчакам, чувам помпата, но тогава вече пали от 3-4-5ти оборот :roll:

Така си е от както съм я взел - още тогава ми направи впечатление...


Потребителски аватар
T.Spark
Мнения: 309
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна VW Golf III 1.8 ABS GT

Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4

Мнениеот T.Spark » Пон 04 яну 2010 13:10


В твоя случай вероятно има проблем с поддържането на налягането на горивото между регулатора и помпата. В покой колата си го има. Когато дадеш на контакт и задържиш, налягането се губи, вероятно през помпата. Но когато веднага запалиш без да задържаш на контакт, вероятно налягането няма време да се изгуби и моторът пали по-лесно.

Ако колата стой дълго време (2-3-4...дни според зависи) без да се пали, въпросното налягане така или иначе ще се изгуби, тогава няма значение дали държиш или на контакт, и в двата случая ще пали трудно.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4

Мнениеот leonardo_vd » Пон 04 яну 2010 13:12


Haralampi написа:
T.Spark написа:Когато завъртя на контакт, помпата се включва (даже я чувам), жужи 1-2 секунди и спира, тогава въртя ключа, стартера завърта и за един два оборота паля.

Ако не задържа на контакт малко, почва да върти стартера известно време 4-5 секунди и чак тогава пали (общо взето по-трудно).


При мен е точно обратното - ако завъртя директно - пали директно, най-късно от втори оборот. Ако изчакам, чувам помпата, но тогава вече пали от 3-4-5ти оборот :roll:

Така си е от както съм я взел - още тогава ми направи впечатление...

Като въртиш веднага помпата подава гориво, но ако се забавиш малко релето изключва и точно когат завърташ на стартер пак пъска помпата. И за това е това малко забавяне. Просто времето за което достига налягането до дюзите. Пали от раз не се притеснявай, системата се диадностицира и след като запалиш мотора.


Потребителски аватар
skotis
Мнения: 1974
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 0:10
Автомобил: VW Golf IV 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4

Мнениеот skotis » Пон 04 яну 2010 19:05


И аз съм се чудил по тоя въпрос, но мисля че колите са предвидени да не се изчаква нищо, ами сядаш, въртиш и палиш. И освен това има логика в поста на Леонардо и според мен нямаш проблем. :)


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4

Мнениеот Haralampi » Пон 04 яну 2010 19:18


skotis написа:И аз съм се чудил по тоя въпрос, но мисля че колите са предвидени да не се изчаква нищо, ами сядаш, въртиш и палиш. И освен това има логика в поста на Леонардо и според мен нямаш проблем. :)


Е... при печките и особено зимата е необходимо да се изчака за да подгреят свещите... ала бала...

Но при бензиновите, аз лично не се сещам за основателна причина да се чака непременно. Чековете си ги прави и иначе... :roll:


leoparda
Мнения: 181
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4

Мнениеот leoparda » Пон 04 яну 2010 19:21


При някой хора като мен е малко трудно паленето от ряз,поради простата причина, че така ми е вързана алармата като завъртя на контакт и трябва да цъкна копчето на дистанционното и тогава да завъртя,а до тогава са минали поне 10сек.Пали относитело бързо,нооо по-някога имам чувството,че паля Зил с манивела :Mr Green Fun


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4

Мнениеот dokros » Пон 04 яну 2010 20:48


Аз изчаквам да угаснат повечето лампи на таблото,остават само три-алтернатор,чек енджин и ЕСР ,помпата жужи 2-3 сек. и после паля от раз.

Последна промяна от dokros на Пон 04 яну 2010 21:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vw_golf_4_tdi
Мнения: 1647
Регистриран на: Чет 09 юли 2009 23:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna
Контакти:

Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4

Мнениеот vw_golf_4_tdi » Пон 04 яну 2010 20:56


предимно чакам да угаснат, че токувиж имобилайзера измрънкя нещо. ако угасна на светофар паля веднага, че :beat_butt2


Потребителски аватар
stelio_009
Мнения: 238
Регистриран на: Нед 07 юни 2009 17:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stara Zagora

Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4

Мнениеот stelio_009 » Пон 04 яну 2010 21:39


Давам на контакт,слагам си колана и паля :D (даже на село за късо разстояние по навик си слагам колана) ако не изчакам и при мене пали тудно!


XmUrF
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4

Мнениеот XmUrF » Пон 04 яну 2010 22:14


Аз винаги си чакам лампичките да изгаснат. Казвали са ми, че няма смисъл и не е проблем, ама винаги като завъртя веднага и те изгасват така или иначе, затова обикновено си ги чакам сами да изгаснат. Проблеми с паленето и в двата случая нямам.


Потребителски аватар
fantomasss
Мнения: 317
Регистриран на: Съб 21 мар 2009 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Задържане на контакт преди палене или не? Голф 4

Мнениеот fantomasss » Пон 04 яну 2010 22:23


Ако всичко е наред не би трябвало да се изчаква, чека си го прави и после. Така е при почти всички бензинки.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 24 госта