Задни лагери

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
blau
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 15 май 2005 16:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Задни лагери

Мнениеот blau » Чет 06 апр 2006 15:48


Значи, може да е тъп въпроса, но искам да питам колко лагера има задното колело, 1 или 2, някой ми каза че имало вътрешен и външен или нещо такова... Много ми вие отзад дясно и искам да го сменя лагера, но незнам какъв да купя, и един ли да е.. разбирате ме нали? Мерси!




Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Чет 06 апр 2006 16:08


Само не разбрахме каква е колата.
Голф 2 има по 2 конусни лагера на всяка главина.
Само да добавя, че говоря за барабанни спирачки.

Последна промяна от rmk на Чет 06 апр 2006 16:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 06 апр 2006 16:14


мда така е, продават се комплект, така че ще ти дадат

а сега видях че си в дойчландия, е там сигурно пак е така, тука струват 15-20 лв. комплекта с грес,


Потребителски аватар
blau
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 15 май 2005 16:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Мнениеот blau » Чет 06 апр 2006 16:43


Ами голфа е 3 1,6 Ми с барабани е отзад, да. В България съм в момента, ремонтите ги правя тука :wink:
Значи са комплект отзад така ли?


Dosy
Мнения: 343
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 10:35
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател: CAXA 2012
Местоположение: София

Мнениеот Dosy » Чет 06 апр 2006 16:47


два от едната и два от другата страна
избягвай марката FAG за момента-докоро бяха номер едно,но в последно време... :(


ila
Мнения: 998
Регистриран на: Чет 25 ное 2004 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ila » Чет 06 апр 2006 16:59


Какво трябва да се направи за да се сменят тези лагери? (в смисъл в каква послведователност се работи)т. е. да си ги сменя сам


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Чет 06 апр 2006 19:07


ша опитам да обясня как се сменят задните лагери,ако изпусна нещо предполагам никси по късно ша допълни
1.сваля се гумата
2.развърта се гайката)със шплент е
3.ако не може да се махне барабана се разхлабва механизма на ръчната през една от дупките на болтовете с отверка(така и не разбрах точно на кое място се щракаше-някой да допълни)
4.избиват се лагерите от главините(външните черупки)
5.набиват се новите лагери(външните черупки)
6.има семеринг който се поставя
7.слага се барабана като са поставени 2-та лагера(вътрешните черупки със сепаратора)
8.слага се гайката и се затяга да обере луфата,отвърта се като се притиска барабана с ръка и се затяга с 15nM,ако няма динамометричен ключ се затяга и се завърта до появата на съвсем лек луфт
дано не съм объркал или изтървал нещо


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Чет 06 апр 2006 19:19


8) Вземи си SKF поне да знаеш че е нещо добро, 36 лв е един ако не се лъжа .


Потребителски аватар
nikolay
Мнения: 176
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:16
Автомобил: VW Touran 2.0
Двигател: BMM 2007
Местоположение: Veliko Turnovo

Мнениеот nikolay » Пет 07 апр 2006 7:25


SKF ремонтен комплект за едно колело(двата лагера,шплент и капачка) - 35лв.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2704
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Пет 07 апр 2006 8:08


Ползвайте си оригиналните шайби за да не сменяте лагери кат мен през 2 месеца.


ila
Мнения: 998
Регистриран на: Чет 25 ное 2004 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ila » Пет 07 апр 2006 8:37


SnowMaster написа:ша опитам да обясня как се сменят задните лагери,ако изпусна нещо предполагам никси по късно ша допълни
1.сваля се гумата
2.развърта се гайката)със шплент е
3.ако не може да се махне барабана се разхлабва механизма на ръчната през една от дупките на болтовете с отверка(така и не разбрах точно на кое място се щракаше-някой да допълни)
4.избиват се лагерите от главините(външните черупки)
5.набиват се новите лагери(външните черупки)
6.има семеринг който се поставя
7.слага се барабана като са поставени 2-та лагера(вътрешните черупки със сепаратора)
8.слага се гайката и се затяга да обере луфата,отвърта се като се притиска барабана с ръка и се затяга с 15nM,ако няма динамометричен ключ се затяга и се завърта до появата на съвсем лек луфт
дано не съм объркал или изтървал нещо


Мерси много! -Два уточняващи въпроса: 1. гайката на кой размер ключ отговаря
2. ползват ли се скоби за свалянето и качването на лагерите


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пет 07 апр 2006 11:50


Не съм чел всичко но по принцип гърми малкия външния лагер. Трябва нещо да е много осрано за да замине и големия. Тъй че ако ти е скъпо и големия е в ред не "оцветен" сменяй само малкия.
Само да допълня това с динамометричния ключ е нож с две остриета. Трбва да имаш много качествен динамометричен ключ за който си сигурен че мери вярно и при малките стойности. Така че аз лично не бих се доверил на динамометричен ключ точно при тази операция. Последното регулиране го прави при сложена стегната гума. Хлабината като разклащаш гумата трябва да не я усещаш.


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Пет 07 апр 2006 12:16


скоби не се ползват(трябва ти нещо от сорта на секач или парче по дебела арматура и чук).за гайката не съм сигурен-22 или 24 лула или гедория.да допълня че трябва да се свали и капачката на барабана


Потребителски аватар
pacoboy
Мнения: 2699
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
Автомобил: passat b7 4motion
Двигател: CFGB
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот pacoboy » Пет 07 апр 2006 18:28


Може просто да затегнеш лагерите,може да не ти са разбити!
Виенето може да е от гуми!
Виж преди да бърникаш!
Разхлабен лагер се затяга и ако виенето е от него то престава.
Това е от мен, успех !


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Съб 08 апр 2006 10:38


А има и търсачка!
Васил първи го беше написал подробно преди време. Сваля се, мие се, преглежда се внимателно, и ако не е в ред се сменява, иначе се гресира пак и се поставя същия. :idea:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 70 госта