колеги здравейте имам сериозен проблем (поне така си мисля аз)голфето загрява доста бързо (това става днес вчера беше ок) температурата отива кам 110 а перката изобщо не се вклиучва погледнах антифрза в разширителния съд беше под минимума(а вечера долях и беше добре)иначе си има мошност и си работи равномерно има и нешто друго като я запалих завартях волана пълен ляв/десен и оборотите се меняха знаете ли какжо му е ще сам благодарен да ми помогнете
Аз залагам на датчика за включване на перката. И за да сме сигурни, че проблема не е в перката трябва да извадиш буксата от датчика и да я дадеш на късо за да видиш дали перката ще върти. (кафявия кабел обикновенно е минус).
оборотите се менят защото двигателя се натоварва от помпата на хидравликата (когато въртиш на едно място натоварването е най-голямо, както и когато навъртиш пълен волан в ляво или дясно).както са писали колегите провери перката дали работи (като дадеш на късо клемата от датчика на радиатора)ако тя работи пробвай със смяна на датчика за перката(този от който вадиш буксата за да провериш дали се включва перката).
колеги току що се връщам от сериз и там знаетели кво ми казаха (то и това се видя след диагностиката)НОЩО отначало ме стерснаха малко 4е целиа ремонт ако се огаже гарнитура ще е около 300 лева но след проверката се оказа че на колата и няма нищо и немога да си обесня всички тези чалъми дето ги прави сутринта дже и парното се управи(преди няколко дена духаше само студено а сега не се диша от жега и просто незнам какво се случва с тази кола благодаря оште веднъш за мненията които дадохте
Казваш,че си долял антифриз.Явно е загубила доста(вероятно теч) след като пак е паднало нивото,когато се е обезвъздушила.Колко общо си долял? Точно въздуха е причината двигателя да загрее и да не се включи перката.
ами около 300до500 грама не повече но системата нерябвали да е обезваздуши а аз несам обезваздушавал ништо незнам пак заштото несам толкова компетентен по темата
Може да не ти е отворил термостатът - има го и това като вариант - понякога да отваря, понякога не. Ако пак ти направи същата мизерия, пипни маркучите от радиатора, за да разбереш дали е отворил
Случай на приятел от вчера: загря на 110 градуса - липсват около 2 литра антифриз. Оказа се водна помпа! Провери и нея Дано и ти си я "хванал" навреме, преди да прегрее.
днес ми напражи същия номер смених термостата и долях антифриз и обрзваздуших системата и стана всичко за сега е ОК но докога и дали всъщност наитина сам открил реалния проблем незнам пайивьом у видим както се казва но днес не ми е качила повече от 80 градуса което е радващто
и при мен прави подобен номер, загрява над 100 но само когато види (зор) баир. На място стрелката стига до 97 и пуска перката и температурата пада вече към 90. Но на стръмен баир нагоре ще прегрее ако не спра и загася. Смених термостат, прочиствах радиатор и си е все тая. Антифриз не губи много. Доливам на месеца вендъж по 100-150 грама например. Освен това напоследък на равен път при добро охлаждане от въздушната струя температурата не пада под 80 градуса, това нормално ли е? Преди стрелката на магистрала ми падаше към 70 градуса.
(забравих да кажа, че е бензинов мотор АБУ 1.6 моно)
доколкото знам нормалната работна температура на двигателя е 90 градуса. аз също съм с 1.6 АБУ и когато се движа по "черни" пътища с много дупки и съм достигал 110 градуса. Все пак самите модели АБУ имат проблем с охлаждането, затова даже им викат "чайници"
Всичките АБУ-та ли имат проблеми? Много грешно е да се правят генерални изводи. Моята например си загрява нормално, перката се включва нормално, имам си парно. Стрелката на температурата като достигне определено ниво си стои само там дори и на извънградско, независимо с колко карам и какви баири превземам. Проверете си хубаво охладителната система и елементите по нея, щото най-лесното е да кажеш "Абе мани го този двигател, той не става"