И вторичт ми въпрос- свалих ето това
Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
- vanko88
- Мнения: 102
- Регистриран на: Сря 21 окт 2009 12:34
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEK 1.6
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
Здравейте, колеги! Днес си свалих IAC клапан, с други думи стъпковото моторче -
. Въпросът ми е удачно ли е да пръскам директно в отворите със спрей за карбуратори 
.Страх ме е да не попадне нещо върху електромоторчето и да изгори.
И вторичт ми въпрос- свалих ето това
, което е закрепено за IAC клапана и наречено тук във форума "маслен сепаратор".Понеже не намерих друг термин за него, остава този.Въпросът е как се чисти?Отваря ли се?Ако да - как точно?Моля за отговори хора, които се занимават с това или поне са го правили. Само съобщавам. че цена стъпковото моторче като ново варира от 360-480$.Така, че нека пишат хора, които знаят НАЧИНЪТ.Благодаря предварително. 
И вторичт ми въпрос- свалих ето това
- cenko1971
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 28 окт 2007 21:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разград
Re: Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
вчера чистих на един ABF моторчето като го киснах в коресилин
няма да ти кажа колко мръсно пусна
толкова се беше запушило че почти не минаваше въздух
пълниш от едната дупка клатиш и изливаш внимаваи да не попада
върху гумени детайли и пласмаси
колега сега като е смъкнато клапана вътре затворен ли е или отворен
понеже на ABF като е смъкнато моторчето клапана беше отворен
няма да ти кажа колко мръсно пусна
толкова се беше запушило че почти не минаваше въздух
пълниш от едната дупка клатиш и изливаш внимаваи да не попада
върху гумени детайли и пласмаси
колега сега като е смъкнато клапана вътре затворен ли е или отворен
понеже на ABF като е смъкнато моторчето клапана беше отворен
- vanko88
- Мнения: 102
- Регистриран на: Сря 21 окт 2009 12:34
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEK 1.6
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
Колега, клапата е затворена, но не докрай.


Има белези, които ме съмняват. Дали някой не я е напънал и сега да стои леко отворена и при палене да идва много въздух. Отворът е около 2 милиметра. Въпросът е дали клапата трябва да е максимално затворена или отворена?
Остава и въпросът с масления сепаратор.
Има белези, които ме съмняват. Дали някой не я е напънал и сега да стои леко отворена и при палене да идва много въздух. Отворът е около 2 милиметра. Въпросът е дали клапата трябва да е максимално затворена или отворена?
Остава и въпросът с масления сепаратор.
Re: Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
ами нали това му е предназначението на клапана- леко да е отворен и да актуализира после количеството на въздуха преминаващ през него ! при затворен дросел ,и тук ако е затворено откъде ще поеме въздух двигателя?а му трябва богата горивна смес!малко въздух и много гориво/грубо казано/.
и защо го наричате този клапан стъпков мотор?
и защо го наричате този клапан стъпков мотор?
- vanko88
- Мнения: 102
- Регистриран на: Сря 21 окт 2009 12:34
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEK 1.6
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
Очаквам помощ по въпроса
А на колегата ще му отговоря на лично за стъпковото моторче
- beky1
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 24 окт 2009 23:21
- Автомобил: VOLVO V70
- Двигател: B5202S.
- Местоположение: varna
Re: Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
колега почисти си го спокоино ,няма как да попадне каквото и да е било във електромоторчето,изолирано е добре аз ги чистя със чист технически спирт и малка четка за рисуване.(спирта струва стотинки и върши добра работа не е агресивен към пласмаси и гумени опръстени.).А колкото до сеператора
,ако не се разглобява го накисни в бензин,корселин,нафта за извесно време след това го продухаи.
,ако не се разглобява го накисни в бензин,корселин,нафта за извесно време след това го продухаи.- fre6kidice
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 17 фев 2007 16:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
Аз също съм с АЕК мотор. Масления сепаратор не се разглобява.Моя го свалих така като теб, сипах му през отворите Бинго- прах за миене на чиний, гореща вода и яко клатене. После изплакваш и пак прах, вода и клатене докато значително намаля чернилката излизаща от вътре. Сложих го на парното няколко часа да изсъхне и обратно на мястото му.Колегите споменаха за чистене с кореселин или бензин, но мен ме достраша да не се разяде нещо мрежата намираща се в сепаратора.
-
twista2020
- Мнения: 48
- Регистриран на: Вто 13 фев 2007 18:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
Някой би ли споделил след тези процедури какъв е ефекта върху работата на мотора има ли разлика или всичко си е чисто профилактично.
- fre6kidice
- Мнения: 27
- Регистриран на: Съб 17 фев 2007 16:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
Всичко е чисто профилактично според мен.Няма някаква разлика след чистенето.Трудно се намирали нови или втора употреба и това май е решението.
- vanko88
- Мнения: 102
- Регистриран на: Сря 21 окт 2009 12:34
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AEK 1.6
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
Лесно се намират частите - IAC - 456лв., сепаратора - 80лв. Има разлика.
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
И аз съм с такъв мотор. Скобите, които стискат маркучите на сепаратора как се махат? На мен ми изглеждат за еднократна употреба... 
- maxps1975
- Мнения: 12
- Регистриран на: Чет 22 окт 2009 9:46
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AZD 2002
- Местоположение: Varna
Re: Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
Колега скобите ги махнах с една малка отверка и после успях да ги сложа с помоща на по големи клещи.Не е невъзможно.
-
twista2020
- Мнения: 48
- Регистриран на: Вто 13 фев 2007 18:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
Днес направих процедурата и имаше си мръсотийка но не много.Относно скобите аз неможах да ги щракна и затова ги замених с нови със винтче.Взех скоба от Ф20 до Ф30 за около 20 стотинки за брой и заспаха.
- dushanov
- Мнения: 855
- Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
- Автомобил: Seat Toledo 2
- Двигател: AGN
- Местоположение: Стара Загора
Re: Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
twista2020, и стъпковото моторче и сепаратора ли почисти? Имаше ли някакъв ефект?...
-
twista2020
- Мнения: 48
- Регистриран на: Вто 13 фев 2007 18:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Начин на чистене на "маслен сепаратор" и IAC клапан -мк3 АЕК
Да и двете почистих.Сепаратора беше чист а моторчето беше бая задънено и доста гняс изкарах.Ефект някъв по работата на мотора не усещам.Един въпрос само,трябва ли моторчето или самия клапан вътре да се смазва с нещо.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 94 госта