Венто 1.6 АФТ цапа дросела....
- gsisport
- Мнения: 213
- Регистриран на: Вто 09 сеп 2008 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Венто 1.6 АФТ цапа дросела....
Колеги, дросела постоянно се зацапва от картерния маркуч (ограден с червено), който излиза от капака на клапаните и почва да мени обороти и да гасне.Почиствам го и след една седмица пак е мръсен и стават нестабилни оборотите.Как мога да оправя проблема 
-
andro_
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Венто 1.6 АФТ цапа дросела....
Затапваш единия край (става с тапа от шампанско, пробвано), другия го пускаш да си духа в космоса. Като 2 и 2 = пет. 
- Каспър
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Re: Венто 1.6 АФТ цапа дросела....
Маркуча може да го изкараш да духа в космоса, но не е нормално толкова често да се цапа дросела. Другия маркуч за картерните газове, който излиза от блока - сигурен ли си, че от него не се цапа дросела? Масълце посмуква ли колата?
-
andro_
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Венто 1.6 АФТ цапа дросела....
Е,аз предложих елементарно решение,което обаче не поправя вече съществуващ проблем.
Иначе причината е или сегменти или нещо по клапани/водачи и т.н.
Иначе причината е или сегменти или нещо по клапани/водачи и т.н.
-
Ombre1
- Мнения: 187
- Регистриран на: Нед 20 май 2007 14:23
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Петрич
Re: Венто 1.6 АФТ цапа дросела....
andro_ написа:Е,аз предложих елементарно решение,което обаче не поправя вече съществуващ проблем.
Иначе причината е или сегменти или нещо по клапани/водачи и т.н.
Дали ще е възможно по подробно да ми обясниш какъв ще да е проблема с сегментите клапаните/водачите?Трябва да се заменят с нови?Някаква представа колко ще ми струва?И ако може някакъв снимков материал на номера с тапата от шампанско
-
andro_
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Венто 1.6 АФТ цапа дросела....
Накратко - ако са сегментите се изпуска налягане през тях,което отива в картера и то няма откъде да излезе,освен през един от двата отдушника - или през картерния или през този на главата, заедно с маслени пари/масло, цапа дросела и става въпросното мазало.
Ако са виновни клапаните - комбинация от изхабени водачи на клапаните, незатварящи добре клапани и износени гумички.Освен, че не уплътняват добре клапаните и губиш горивна смес в ауспуха (ако има детонации в ауспуха), може да подухва през отдушника на капака на клапаните (специално за клапаните, може и да греша, но аз така си го обяснявам за себе си, има майстори във форума, да ме поправят
).
На AFT моторчето има две тръби - едната идва от картера, пластмасова е, другата е от капака на клапаните.Сливат се заедно в един гумен маркуч, който влиза в големия въздуховод, преди дроселовата клапа.
Решение първо - махаме картерната вентилация: просто откачаш пластмасовата тръба от гумения маркуч. На гумения маркуч слагаш една от белите тапи за шампанско, пасват по диаметър, за да не засмуква въздух оттам.Въздухът засмукан оттам, едно че не е филтриран, друго ,че не е отчетен от дебитомера. Пластмасовата тръба трябва чрез някакъв маркуч да се изведе да духа надолу,защото иначе маслените пари влизат в купето през филтъра за вентилацията и мирише доста гадничко.
Решение второ - махаме и двете вентилации, направо можеш да откачиш гуменото маркучле към големия въздуховод.Съответно отвора на въздуховода трябва да се запуши.Как,оставям на фантазиите ви. Аз за най-лесно и просто го бях навил с изолирбанд.
И двете вентилации си ги извеждаш да духат някъде надолу, поради споменатата вече миризма.
НО, ако няма фрапантно бързо замърсяване на дросела и входящия колектор с масло няма нужда от всички тия глупости, а има нужда от хубаво гориво и каране...
Аз моите вентилации ги бях махнал, сега пак си ги закачих както си бяха...детска радост, бенгалски огън.Да цапа, ако цапа, каквото иска да става.
В интерес на истината, аз го откачих,защото само един път чистих дросела (сигурно за първи път в историята на мойта трошка) и имаше малко маслени лайнца по дроселчето и аз заради това се ядосах на вентилациите.
Ако са виновни клапаните - комбинация от изхабени водачи на клапаните, незатварящи добре клапани и износени гумички.Освен, че не уплътняват добре клапаните и губиш горивна смес в ауспуха (ако има детонации в ауспуха), може да подухва през отдушника на капака на клапаните (специално за клапаните, може и да греша, но аз така си го обяснявам за себе си, има майстори във форума, да ме поправят
На AFT моторчето има две тръби - едната идва от картера, пластмасова е, другата е от капака на клапаните.Сливат се заедно в един гумен маркуч, който влиза в големия въздуховод, преди дроселовата клапа.
Решение първо - махаме картерната вентилация: просто откачаш пластмасовата тръба от гумения маркуч. На гумения маркуч слагаш една от белите тапи за шампанско, пасват по диаметър, за да не засмуква въздух оттам.Въздухът засмукан оттам, едно че не е филтриран, друго ,че не е отчетен от дебитомера. Пластмасовата тръба трябва чрез някакъв маркуч да се изведе да духа надолу,защото иначе маслените пари влизат в купето през филтъра за вентилацията и мирише доста гадничко.
Решение второ - махаме и двете вентилации, направо можеш да откачиш гуменото маркучле към големия въздуховод.Съответно отвора на въздуховода трябва да се запуши.Как,оставям на фантазиите ви. Аз за най-лесно и просто го бях навил с изолирбанд.
И двете вентилации си ги извеждаш да духат някъде надолу, поради споменатата вече миризма.
НО, ако няма фрапантно бързо замърсяване на дросела и входящия колектор с масло няма нужда от всички тия глупости, а има нужда от хубаво гориво и каране...
Аз моите вентилации ги бях махнал, сега пак си ги закачих както си бяха...детска радост, бенгалски огън.Да цапа, ако цапа, каквото иска да става.
В интерес на истината, аз го откачих,защото само един път чистих дросела (сигурно за първи път в историята на мойта трошка) и имаше малко маслени лайнца по дроселчето и аз заради това се ядосах на вентилациите.
-
mariqn_vasilkov
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 30 яну 2010 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Венто 1.6 АФТ цапа дросела....
Колега,аз имам същия проблем-само, че на Голф АФТ 96-набор.Случва ми се на 2-3 месеца колата да не мога да я запаля след като съм я изгасил.Решението бе да махна тръбата-маркуча към дросела и да почиствам клапата с контактен спрей и парцал. Наистина много неприятно е да се прави на път,особено при снеговалеж и минусови температури.Принуден съм веднъж месечно превантивно да извършвам процедурата за да не ме остави някъде по прекрасните български пътища
Съчуствам ти искрено и се надявам някой колега да ни даде съвет ! ПОМОЩ!!!
Съчуствам ти искрено и се надявам някой колега да ни даде съвет ! ПОМОЩ!!!
-
Ombre1
- Мнения: 187
- Регистриран на: Нед 20 май 2007 14:23
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Петрич
Re: Венто 1.6 АФТ цапа дросела....
много добро обяснение на andro_, благодаря колега.
доколкото разбирам тоя картерен маркуч може да прави доста бели ако има нещо неизправно (а ужким изглежда безполезен на пръв поглед). Аз обаче за съжаление съм с АЕК двигателче и при мен връзката със системата от маркучи е обединена от едно странно устройство във вид на бомбе( което е доста омаслено вече в основата си) но горе доле ще гледам дали ще мога да запуша входа му, а маркуча от картера да изведа на долу някъде.
Между другото не знам как е при тебе, но след изчистване на дросела (имаше много малко нагар) колата ми беше като РАКЕТА при ускоряване, но за около 3-4 седмици ефекта изчезна и сега съм сигурен че има пак нагар (макар и малко.
доколкото разбирам тоя картерен маркуч може да прави доста бели ако има нещо неизправно (а ужким изглежда безполезен на пръв поглед). Аз обаче за съжаление съм с АЕК двигателче и при мен връзката със системата от маркучи е обединена от едно странно устройство във вид на бомбе( което е доста омаслено вече в основата си) но горе доле ще гледам дали ще мога да запуша входа му, а маркуча от картера да изведа на долу някъде.
Между другото не знам как е при тебе, но след изчистване на дросела (имаше много малко нагар) колата ми беше като РАКЕТА при ускоряване, но за около 3-4 седмици ефекта изчезна и сега съм сигурен че има пак нагар (макар и малко.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта