Изчетох няколко подобни теми във форума, при колегите с подобни оплаквания проблема е бил свещи или катализатор.
При мен няма катализатор, генерацията е перфектна, свещите и кабелите са чисто нови, също са перфектни.
Остава въпроса за датчици за температурата? Има ли такива джаджи при моя КР (нали е механичен инжецион все пак)? Ако има- да ги замервам ли или да ги сменям директрно с нови?
Има ли други неща, които да проверя?
П.П. Да доуточня само, по принцип тази загуба на мощност не се отразаяа много-много при работа на високи обороти - максималната скорост не се променя, а и вървежа след 4500-5000 оборота си е супер винаги - студен-топъл - все тя. Но проблема проличава на ниските обороти - от 1000 до 3000 е много по-мудна колата. Преди малко я пробвах студена - в движение на 1-ва като настъпя газта (при студен двигател) започват да боксуват колелата веднага. При топъл мотор това нещо мога да го направя, само ако предварително натисна саиденителя и вдигна оборотите към червения сектор.
Когато загрее загубва мощност
- M4r1qn
- Мнения: 619
- Регистриран на: Пет 01 апр 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател: C5 X7
- Местоположение: София
- Контакти:
дали пък точно температурата не е отговора - при студен мотор бензинопроводите и инжекциона също са студени. Постепенно те се нагряват и горивото постъпва в инжекторите с по висока темп. сравнено с темп. преди да е загрял мотора. Разликата в темп. на горивото води до разлика в "разпрашаването" ако може така да се изразя. Също така темп. на постъпващия въздух е различна - по студен въздух по голямо количество кислород на единица обем. Моя мотор е различен и съм на газ но се държи сходно - студен има повече "тяга".
- tyo
- Мнения: 1884
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: в покрайнините на EU
- Контакти:
Re: Когато загрее загубва мощност
musura написа:...свещите и кабелите са чисто нови, също са перфектни.
Топлинно число
Изборът на точната искрова свещ е особено важна за оптималната работа на двигателя. Всеки двигател се нуждае от специфична свещ. DENSO предлага широка гама високо качествени продукти за почти всяко възможно приложение.
Важен фактор при избора на свещ е топлинното число, което описва количеството топлина, което свеща може да избута от горивната камера. Свещ, която работи прекалено горещо или прекалено студено може да създаде проблеми. Ако свеща работи прекалено горещо, тя няма да може да се охлади достатъчно преди следващия заряд от гориво и въздух да навлеза в цилиндъра и възпламеняването ще настъпи прекалено рано. Ако свеща работи прекалено студено въглеродни отлагания ще замърсят електрода и изолационната повърхност и ще затруднят правилното функциониране на свеща. Идеалната работна среда, при която свеща запазва своите свойства е между 400 и 900 градуса.
За да се оптимизира топлинния трансфер, DENSO използва електрод с медна сърцевина, вграден в изолация от медно-стъклен прах, която осигурява газо-непроницаемо уплътнение. По този начин работния диапазон на DENSO свещите значително нараства."Горещите" искрови свещи или тези с число като "16" например имат удължен връх, като по този начин се създава по-голямо разстояние, в което топлината се разширява и изминава, също както и по-голяма повърхност за нейното поглъщане. "Студените" искрови свещи или свещи с по- високо число като "31" например имат по-къс изолационен връх и по- малка абсорбираща топлината повърхност, като по този начин провеждат доста по- бързо топлината до цилиндровата глава. По принцип "студените свещи" са идеални за дълги дистанции, високи скорости или работа под тежки условия, тъй като при такива натоварвания двигателя отделя голямо количество топлина, която трябва да се разсее бързо, за да се избегне ефекта на предварителното възпламеняване. За по- къси разстояния или градски тип шофиране, "студените" свещи могат да не нагряват до достатъчна температура за изгаряне на въглеводородите, в този случай "горещите" свещи са за предпочитане. Правилното топлинно число се посочва от производителя на автомобила.
п.п. написаното е за свещи DENSO, но по принцип се отнася за всички марки.
- tyo
- Мнения: 1884
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: в покрайнините на EU
- Контакти:
musura написа:...NGK за KR имат само един модел...
По принцип "студените свещи" са идеални за дълги дистанции, високи скорости или работа под тежки условия, тъй като при такива натоварвания двигателя отделя голямо количество топлина, която трябва да се разсее бързо, за да се избегне ефекта на предварителното възпламеняване. За по- къси разстояния или градски тип шофиране, "студените" свещи могат да не нагряват до достатъчна температура за изгаряне на въглеводородите, в този случай "горещите свещи" са за предпочитане. Правилното топлинно число се посочва от производителя на автомобила.
Значи проблема е в NGK

Явно твоите са "горещите свещи"