Въртене на волана на място - присветва лампата за маслото!!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
fluidor33
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 21 мар 2010 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Въртене на волана на място - присветва лампата за маслото!!

Мнениеот fluidor33 » Нед 28 мар 2010 23:01


Здравейте колеги! Карам Голф 3 1,4 1996г AEX. От скоро забелязвам следното: При въртене на волана на място,ДО КРАЙНО ПОЛОЖЕНИЕ, се чувства промяна в оборотите и на моменти - присветва лампата за маслото - САМО ПРИ ТЕЗИ СЛУЧАИ ИНАЧЕ НА ПЪТ И НА ПРАЗЕН ХОД НА СВЕТОФАРИ НЯМА ПРОБЛЕМ! Вероятно в следствие натоварването на двигателя от хидравличната помпа оборотите падат, а оттам и налягането на маслото и на това се дължи.!.., но понеже не съм специалист искам да се консултирам и с вас и значи ли това , че хидравликата на волана има проблем, евентуално маслена помпа или масло? ! Благодаря за съветите! Поздрави на всички!




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Въртене на волана на място - присветва лампата за маслото!!

Мнениеот pas1.8mi » Пон 29 мар 2010 8:13


С колко ти падат оборотите?За Алтернатора не ти ли присветва?


fluidor33
Мнения: 9
Регистриран на: Нед 21 мар 2010 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въртене на волана на място - присветва лампата за маслото!!

Мнениеот fluidor33 » Пон 29 мар 2010 9:26


Здравей колега! Ами тя по-принцип държи сравнително ниски - 650-700 оборота на празен ход и само при въртене на волана на място- особено крайно ляво или дясно, те падат под 600, около 500, като имам чувството, че всеки момент ще загасне. Иначе не ми присветва друга лампа освен за маслото!


kartelito
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 27 мар 2010 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Silistra

Re: Въртене на волана на място - присветва лампата за маслото!!

Мнениеот kartelito » Пон 29 мар 2010 19:14


ниски обороти на двигателя при пълнп ляво или дясно се товари мотора и падат още както казваш готов да угасне


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Въртене на волана на място - присветва лампата за маслото!!

Мнениеот nikolai_an » Пон 29 мар 2010 20:58


kartelito написа:ниски обороти на двигателя при пълнп ляво или дясно се товари мотора и падат още както казваш готов да угасне

не се товари мотора а помпата на хидравликата товари допълнително алтернатора и оттам падат оборотите,ама не е нормално да ти гасне колата!


Потребителски аватар
rapo_vd
Мнения: 370
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 19:47
Автомобил: VW PASSAT
Двигател: AVF 2002
Местоположение: Видин

Re: Въртене на волана на място - присветва лампата за маслото!!

Мнениеот rapo_vd » Пон 29 мар 2010 22:33


Особено и ако са ти широки гумите. :D


emoangelow
Мнения: 88
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 18:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Въртене на волана на място - присветва лампата за маслото!!

Мнениеот emoangelow » Вто 30 мар 2010 7:16


премери налягането на маслото и ще ти се изясни картината


Потребителски аватар
nikolai_an
Мнения: 1224
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Re: Въртене на волана на място - присветва лампата за маслото!!

Мнениеот nikolai_an » Вто 30 мар 2010 9:36


rapo_vd написа:Особено и ако са ти широки гумите. :D

това пък няма нищо общо!!!


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Въртене на волана на място - присветва лампата за маслото!!

Мнениеот chefito » Вто 30 мар 2010 17:06


Маслото не присветва ли защото е почти загаснал мотора? Най-добре виж проблема с оборотите...трябва да са около 780-820....или малко по-високо... :да:


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2230
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Въртене на волана на място - присветва лампата за маслото!!

Мнениеот Каспър » Вто 30 мар 2010 21:02


За този мотор оборотите на ПХ са 750 :!: Аз мисля, че дросела е мръсен или си отива и затова не може да компенсира товара. Още повече че колегата споменава за проблем с оборотите в другата си тема:
viewtopic.php?f=5&t=193536
fluidor33 оправиш ли си оборотите на место да са 750 и да са стабилни, няма да имаш яд и с хидравликата. Почисти си дросела или го смени с нов.
Как се държи колата на ПХ при включен климатик, ако има такъв?


javor_bg
Мнения: 728
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въртене на волана на място - присветва лампата за маслото!!

Мнениеот javor_bg » Сря 31 мар 2010 22:53


Каспър написа:дросела е мръсен или си отива и затова не може да компенсира товара.


Най-логичното обяснение според мен.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7920
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
Двигател: DXRB AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въртене на волана на място - присветва лампата за маслото!!

Мнениеот zfa159 » Чет 01 апр 2010 0:05


не се товари мотора а помпата на хидравликата товари допълнително алтернатора и оттам падат оборотите,ама не е нормално да ти гасне колата!

Е,все едно това пък има нещо общо :lol:
Принципно алтернатора,хидравличната помпа,компресора за климатика и тем подобните други глупости,се водят допълнителни агрегати,монтирани изадвижвани от двигателя.
Съответно всеки един от тях,товари двигателя в различна степен,според режима си на работа.Но не се товарят един друг понеже нямат ощо,освен задвижването си.
Та...примерно алтернатора се товари от разреден акумулатор,от фаровете,от перката за радиатора и вентилатора за парното и т.н. всички електроконсуматори.
При компресора за климатика натоварването е горе-долу постоянно,но там е по-сложно за обяснение а и няма общо.
При хидравликата - тя товари двигателя най-много в крайно положение на волана и то на място,понеже тогава и тя се натварва най-много - създава най-голямо налягане в системата на хидравликата...съответно тя товаи единствено и само двигателя,понеже на нея пък въобще не и трябва ел. енергия и той затова си срива оборотите,което вече може да е по ред причини.
По повод самото гаснене - при навиването на волана оборотите е нормално да паднат за съвсем кратко време,докато успее дросела да ги коменсира.Ако не ги компенсира - както се получава дефакто - проблема си е в дросела.Подкрепям мнението на Kаспър по проблема.
Рабзира се има момент,когато хидравличната помпа отказва да работи и спира да си байпаси налягането като хората и тогава,като навиеш волана,помпата блокира и или изцвилва ремъка или гасне двигателя...обаче тук не говорим за това положение.
Успех!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 54 госта