Някой пробвал ли е да сложи бобина от Motronic (квадратната с вградения комутатор) вместо тази на Jetronic (цилиндричната с външен комутатор върху ECU-то)?
Дали има разлика в искрата и струва ли си? Според мен да, но ако някой е пробвал и има резултати - да не откривам пак топлата вода....
Някой сменял ли е бобина на Jetronic с такава от Motronic
Re: Някой сменял ли е бобина на Jetronic с такава от Motronic
аз правя точно обратното !тези телефункен ,беру ,хюко и разни др. ги заменям с бош ,защото много често изгарят!изгарят им бобините ,а комутатора е здрав.разделям ги и ползвам само комутатора да оправлява Бош-кат.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Някой сменял ли е бобина на Jetronic с такава от Motronic
Това, че изгарят го знам. Макар че моята на Vento-то е оригиналната от 1993г. и никога не е сменяна, аз го карам вече 11г. и не е мръднала (да чукна на дърво)!
Но си мисля, че квадратната дава по-силна искра. Или си си внушавам?
Но си мисля, че квадратната дава по-силна искра. Или си си внушавам?
Re: Някой сменял ли е бобина на Jetronic с такава от Motronic
внушаваш си!при измерване с мотор -тестер (а ползвам такъв) пробивното напрежение е почти същото. сменям ги защото старите имат система за охлаждане и издържат повече.по надежни са според мен!според мен! 
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Някой сменял ли е бобина на Jetronic с такава от Motronic
rudoni написа:...пробивното напрежение е почти същото...
Виж, аз гоня всичко на максимум на тази кола, защото е за състезания. Макар и малко по-силна искра, би ми била от полза. Дали да пробвам, за 10мин. се сменят бобините и кабелите? Колко разлика ти даде?
Явно ги разбираш нещата - да те питам какво мислиш за "плазменото запалване"? Има ли смисъл и струва ли си парите?
Re: Някой сменял ли е бобина на Jetronic с такава от Motronic
по памет около 1-1.5 Кв. но това зависи от много неща - палец,капачка, кабели и свещи ! всяко увеличаване на въздушното или на резисторното съпротивление увеличава променя големината на пробивното напрежение!те и за това горят квадратните бобини-при необслужени и подържани зап. системи.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Някой сменял ли е бобина на Jetronic с такава от Motronic
А за плазменото запалване да кажеш мнение?
И ако монтирам квадратната бобина с един вентилатор от компютър на нея да я обдухва, по-добре ли ще стане?
И ако монтирам квадратната бобина с един вентилатор от компютър на нея да я обдухва, по-добре ли ще стане?
Re: Някой сменял ли е бобина на Jetronic с такава от Motronic
за плазменото ,виж на лично . а за бобината- пробвай!но по добрия вариант е (според мен) преди всяко състезание зареждай с нова капачка ,палец и свещи .след това ги проверявай и и така с 2 комплекта може да си ги въртиш до като разстоянието между палеца и капачката стане достатъчно голямо и трябва да ги изхвърлиш. всяко пилене ,търкане и почистване по капачката води до увеличаване на въздушното разстояние и от там бобината се натоварва повечи и изгаря.същото е и с разстоянието между електродите на свеща!ама аз май цяла лекция написах!отивам си в гаража !
до довечера!
- stefan4o
- Мнения: 19340
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Някой сменял ли е бобина на Jetronic с такава от Motronic
Vento написа:А за плазменото запалване да кажеш мнение?
И ако монтирам квадратната бобина с един вентилатор от компютър на нея да я обдухва, по-добре ли ще стане?
Колега, а мислил ли си за вариант с 2 или 4 бобини? Чувал съм, че може, само че не знам подробности. Имам колега Шкода-маниак, който ми говори за някакъв от Бургас ли беше или Варна, дето имал на шкодака си 2 бобини. Относно плазменото - ти си човек дето гониш всяка конска сила, доколкото съм чел темата ти за тунинг на 1.8 моно, предполагам, че ще изкараш малко по-добро запалване и съответно КПД на мотора с такова, но най-добре попитай някой който ползва такова.
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Някой сменял ли е бобина на Jetronic с такава от Motronic
Не ми се прави с повече от една бобина по 2 причини:
- бяга от оригинала и ще кажат, че "затова мноу бега"...
- не ми се занимава;
Относно плазменото - изчетох всичко, което намерих в нета, вкл. и мнения на хора, които карат с такова. Общите мнения са, че особена разлика няма. Само производителят му много го хвали, но то е ясно защо.
А не е никак евтино и се колебая дали да пробвам.
- бяга от оригинала и ще кажат, че "затова мноу бега"...
- не ми се занимава;
Относно плазменото - изчетох всичко, което намерих в нета, вкл. и мнения на хора, които карат с такова. Общите мнения са, че особена разлика няма. Само производителят му много го хвали, но то е ясно защо.
А не е никак евтино и се колебая дали да пробвам.
Re: Някой сменял ли е бобина на Jetronic с такава от Motronic
Моят опит е, че в повечето случаи може да се вярва на мненията на хората, едно изключение казват е Космодиск.
Така че недей, пък и пак могат да кажат, че се различава от оригинала.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 72 госта