Шлайф глава - да или не?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Шлайф глава - да или не?

Мнениеот °niksi° » Пон 01 май 2006 22:22


От известно време забелязах че в антифриза се е появило масло и след отхвърляне на другите причини се стигна до сваляне на главата за смяна на гарнитура.
Видимо няма пропуск по старата гарнитура /ама знае ли се/. Та въпроса ми е такъв - задължително ли да я шлайфам или не е задължително. Един познат бачкащ в Юнито ми каза слагай така, ама аз вътрешно все си мисля че е по-добре да се види и ако трябва да се шлайфа /все пак не се сваля всеки месец главата/.
Общо взето всичко изглежда нормално с изключение че изпаднаха бренерите, но това дали е ОК утре ще разбера.
Другото интересно е че като свалих дюзите отдолу имаше масло или нафта /по-скоро нафта/ а мисля че не би трябвало да е така. Утре дюзите са на диагностика да се види дали изпускат и евентуално да се регулират.
Тъпото е че счупих ръба на разпределителния вал.
Иначе много добре изглеждат цилиндрите - няма ръб, няма много нагар по буталата - чудя се дали да сваля едно бутало да видя ключа на сегментите как е?
Мотора е 1.6 /SB/ ТД с интеркулер. Темата я пускам тука щото ... като се замисля може и да не е за тука а за ОСНОВЕН /не я пускам с ДИЗЕЛИ щото шлайфа и на бензин и на дизел е все тая/

Та основния въпрос - при всяко сваляне ли се шлайфа главата???




black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 01 май 2006 22:25


Май не при всяко. Знам ли го? :roll: Абе щом няма ръб виж сегментите как са с луфта и ако са добре не си играй. Виж и точките на буталата които държат сегмента също. :wink:


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пон 01 май 2006 22:36


Ами Никси.. не че разбирам много.. но все си мисля, че ако не е сваляна досега главата... май ще е по-добре да я минеш на шлайф.. за да е мирна работата..
Все пак не сваляш главата през ден..
+ това и да я свалиш пак, ще знаеш че е шлайфана преди ХХХХХ км.. ;)

А за маслото и водата...
Да не те фърлям у тежки мисли, ма... дали тези мотори не страдаха от пукане на глава? или евентуално блок.. Ма дори и това да е..
Ще си проличи, ако продължава да прави магарии след новата гарнитура..


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 01 май 2006 22:45


Гледа се мери се и ако е необходимо се шлайфа


В повечето случаи има деформации, но ако е идеално плоска защо да и намаляш запаса.


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Пон 01 май 2006 22:47


Ами аз мисля да я закараш там където шлаифат глави да я измерят и да кажат дали иска да се изравнява,така на око не може да се каже :wink: А и на дизел знам че не е хубаво да се шлаифа,не е като на бензин колкото шлаифаш повече върви :wink:


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 01 май 2006 22:58


Абе главоболи си е. А разработка? Докато не се разработи върви таратанци. :oops:


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Пон 01 май 2006 22:59


Е да така е ама после става друга кола :drive


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 01 май 2006 23:01


blacki написа:Абе главоболи си е. А разработка? Докато не се разработи върви таратанци. :oops:

глава/шлайф - разработване, да не бъркаш с цилиндров блок :roll:


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 01 май 2006 23:05


Може щот четох че колегата пише за бутала и сегменти,ръбове. :oops: Сега вече и аз се чудя дали си струва. Що не махнеш нагара само аз лично това бих направил знам ли. :roll:


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 01 май 2006 23:20


Абе що си мисля че ако не е наранена не се шлайфа щото може да и избяга част от компресията и да падне мощността? :roll: :shock


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Пон 01 май 2006 23:27


НАПРОТИВ :wink: Ами то попринцип като се шлаифа се вдига степента на згъстяване и от там компресията,и от което следва да върви повече(поне при бензина е така) :wink:

Последна промяна от rusiq_24 на Пон 01 май 2006 23:29, променено общо 1 път.


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 01 май 2006 23:28


rusiq_24 написа:Ами то попринцип като се шлаифа се вдига степента на згъстяване и от там компресията,и от което следва да върви повече(поне при бензина е така) :wink:
Е при бензин да ама дизел нали работи на компресия само. Няма свещи да го палят и може да стане обратното. Знам ли го. :roll:


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пон 01 май 2006 23:31


blacki написа:Абе що си мисля че ако не е наранена не се шлайфа щото може да и избяга част от компресията и да падне мощността? :roll: :shock

Чакай сега. Къде ше падне компресията.

Ще ви замоля тъй като въпроса е сериозен за мене да давате издържани съвети, а не да се води някъв диалог.
Блеки има различни размери гарнитури - когато се шлайфа се смята колко е взето и т.н. и се подбира гарнитурата според шлайфаното.
Без никой да се обижда ама досега виждам 2 или 3 смислени мнения, а на мене ми се реве вече.
Пускам тема и за бренерите в дизел разделя, ама хич и не се надявам да има някой който да знае за какво става дума.


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Пон 01 май 2006 23:32


Ами не знам братле от дизел нищо не разбирам знам само че не е хубаво да се шлаифа освен ако не е наложително,а при бенза е друго :wink:


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Пон 01 май 2006 23:38


°niksi° написа:
blacki написа:Абе що си мисля че ако не е наранена не се шлайфа щото може да и избяга част от компресията и да падне мощността? :roll: :shock

Чакай сега. Къде ше падне компресията.

Ще ви замоля тъй като въпроса е сериозен за мене да давате издържани съвети, а не да се води някъв диалог.
Блеки има различни размери гарнитури - когато се шлайфа се смята колко е взето и т.н. и се подбира гарнитурата според шлайфаното.
Без никой да се обижда ама досега виждам 2 или 3 смислени мнения, а на мене ми се реве вече.
Пускам тема и за бренерите в дизел разделя, ама хич и не се надявам да има някой който да знае за какво става дума.
Е то хубаво се смята ама дали компенсира токова добре колкато главата въпрос. Я помисли над това че и аз не съм наясно с дизелите ама що си решил да я пипаш ако не е наранена. Тва ми е въпроса? :roll: А и да не забравяме че дизеловия двигател има по-удължен живот от бензина. Тва също е мотивация да не шлайфаш без да има видими поражения.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 88 госта