Колеги,предстои ми покупка на VW Golf4 1.9 tdi. Преди да ме изпратите към търсачката,искам да уточня,че съм прочел абсолютно всички теми,които намерих,свързани с избора,покупката,поддръжката и експлоатацията на подобен автомобил. Общо взето,въпросите ми са няколко,като основно искам съвет от вас,как да надхитря иначе така хитрите горублянски,или въобще БГ автоджам..търговци! Няколко пъти съм прочел темите свързани с особеностите при покупката на автомобил 2-3-4 ръка.
Интересува ме как постъпват по-опитните от вас при липса на номер на автомобила и отказване на тест-драйв от търговеца. Как постъпвате,ако по всички видими признаци състоянието на автомобила е доста добро,страшно много харесвате самото изпълнение (външен вид,интериор,екстериор,екстри) но все пак ви е отказана компютърна диагностика в избран от вас сервиз,а ви се препоръчва такава в най-близкия (вероятно приятелски) такъв. Общо взето какъв по-сериозен проблем би могъл да бъде прикрит при обикновен оглед,който компютърната диагностика би могла да разкрие (тук се сещам единствено за стойностите при надуване на турбината).
Ако някой от вас има по-сериозен опит с покупката на точно такъв автомобил,или е патил заради майсторството на джамбазите,ще съм много благодарен ако сподели подробности! Поздрави!
Питане при покупка на VW Golf4
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Питане при покупка на VW Golf4
Нямам опит с покупката на дизелов автомобил, но едно мога да кажа със сигурност: Ако откаже диагностика и преглед в сервиз, значи има причина за това. Аз не бих купил от такъв търговец. Ако иска само в кварталния сервиз и никъде другаде, работата пак е подозрителна... Задължително трябва да се мине на диагностика и то не при братчеда на търговеца, а в сервиз, посочен от теб. Естествено, ако сервизът е на другия край на града, тогава може да се откаже, но в рамките на разумното не би следвало да не ти дадат колата да идете до твой доверен сервиз.
Въпросът е номерата е малко по-деликатен. Чувал съм за хора, на които са им взели книжката на Горубляне при тест драйв на коли с изтекли номера или без номера изобщо. Ако колата много ти допада, но няма номера, ако е на Горубляне, може да я закарате "на риск" до паркинга на техномаркет, пък там да я позавъртиш...
Успех с покупката!
Въпросът е номерата е малко по-деликатен. Чувал съм за хора, на които са им взели книжката на Горубляне при тест драйв на коли с изтекли номера или без номера изобщо. Ако колата много ти допада, но няма номера, ако е на Горубляне, може да я закарате "на риск" до паркинга на техномаркет, пък там да я позавъртиш...
Успех с покупката!
- Traytor
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Питане при покупка на VW Golf4
Малко оф... но не чак толкова... Ако ти дадат да правиш тест драйв и случайно забравят да ти сложат транзит номера... поискай си
От опит ти го казвам, плащахме акт на 100м от автокъщата 
- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: Питане при покупка на VW Golf4
Traytor написа:Малко оф... но не чак толкова... Ако ти дадат да правиш тест драйв и случайно забравят да ти сложат транзит номера... поискай сиОт опит ти го казвам, плащахме акт на 100м от автокъщата
Най-често нямат транзитки и искат да караш само в салона.
Иначе за проба, може да вземеш един лаптоп и един ваг-ком кабел и да проверите на място за стойности на турбини, МАФ и т.н
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Питане при покупка на VW Golf4
За София или за които ида е град избираш си един от раздела с сервизи и се уговаряте да доиде и да я прегледа на място срещу бира/някое левче или взимаш някои по разбиращ със теб.Каквото и да направиш които и да извикаш всичко е на късмет.
- zfa159
- Мнения: 7917
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq FL + Passat B4 Syncro
- Двигател: DXRB AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Питане при покупка на VW Golf4
Ами като ти отказват да я караш,закарваш си пътна помощ,качваш си я ,плащаш си 40лв на човека,кара ти я в сервиза,после им я връща и всички са доволни.
Аз съм чел Голф 4 точно на горубляне с лаптопа и нямаше проблеми от страна на търговеца...попита ме само какво и правя,понеже не знаеше какво и правя (аз си играех със селф тестовете на климатроника,да видя какво се случва и такива неща).
Не са ми отказвали и кръгче в автокъщата,да я запаля,да я преместя...не мисля,че е сериозен продавач този,който очкава да му дадеш 5000 или повече лв без дори да мръднеш колата от мястото и.
ти като я подкараш,можеш да разбереш само дали тропа сериозно ходовата част и как и е съединителя....повече няма как да разбереш на място или в пространството в къщата.
Иначе като съвет - много много внимателно гледай климатика.Имат си заводски драми с компресорите и ел. перки за охлаждане на фреона и антифриза.Като го пуснеш,трябва да тръгне компресора и до 20-тина секунди да вее студ,перките трябва да тръгнат и 2-те на 1-ва скорост заедно с компресора....ако е жега,след малко ще минат на 2-ра скорост самички,дори при студена кола.Ако клиамтика не работи,100% не е "само за зареждане",както ще ти кажат,защото ако е само за това,те го правят и ти казват "виж,виж,даже клиамтика и работи" още преди да си я запалил дори.
Успех!

Аз съм чел Голф 4 точно на горубляне с лаптопа и нямаше проблеми от страна на търговеца...попита ме само какво и правя,понеже не знаеше какво и правя (аз си играех със селф тестовете на климатроника,да видя какво се случва и такива неща).
Не са ми отказвали и кръгче в автокъщата,да я запаля,да я преместя...не мисля,че е сериозен продавач този,който очкава да му дадеш 5000 или повече лв без дори да мръднеш колата от мястото и.
ти като я подкараш,можеш да разбереш само дали тропа сериозно ходовата част и как и е съединителя....повече няма как да разбереш на място или в пространството в къщата.
Иначе като съвет - много много внимателно гледай климатика.Имат си заводски драми с компресорите и ел. перки за охлаждане на фреона и антифриза.Като го пуснеш,трябва да тръгне компресора и до 20-тина секунди да вее студ,перките трябва да тръгнат и 2-те на 1-ва скорост заедно с компресора....ако е жега,след малко ще минат на 2-ра скорост самички,дори при студена кола.Ако клиамтика не работи,100% не е "само за зареждане",както ще ти кажат,защото ако е само за това,те го правят и ти казват "виж,виж,даже клиамтика и работи" още преди да си я запалил дори.
Успех!

- dobrev
- Мнения: 338
- Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 6:43
- Автомобил: Tiguan
- Двигател: TSI2013
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Питане при покупка на VW Golf4
Колега моя съвет е да не търсиш кола от автокъщи ,а от частно лице като започнеш тук от форума има доста сносни обяви за това което търсиш винаги можеш да разгледаш историята на този автомобил, тук от форума какво е правил колегата по колата и т.н. говоря от опит моята я взех точно така и попаднах на чудесен човек с който продължавам да поддържам приятелски отнощения. 
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Питане при покупка на VW Golf4
Мога да споделя опит с мойта кола защото я взех точно от Горубляне(и аз не повярвах че от там ще зема гробница ма факт
).Лошото е ,че колите нямат никви номера щото са дошли на автовоз.Никой търговец не ти рпечи да идеш където и да било за тест драйв ,или кръгче ма то сам няма да поискаш
.ВАГ-Ком и лаптопа и проверката става на място - макар че аз и тва не направих
.Впрочем като я закараш на произволен сервиз повече ще ти навредят отколкото да ти помогнат в преценката - аз поне такива наблюдения имам - единствения смисъл е да земеш с теб маистора които ти поддържа колите.
Аз лично като ходя да взимам кола гледам вторични белези - как е слаона вътре(тва е наи-показателния километраж пък и освен това не взимам кола да се возя псоле в кочина),дали нещата вътре са оригиналните(резервни гуми,крикове,оригинални джанти,касетофони)-това е много показателен белег за отношението на рпедишния собственик към колата.По купето гледам да няма фрапиращи разлики в цвета ,но най-важното гледам годините на стъклата ,фаровете и броните - тва е наи-показателния белег дали коалта не е съживен след тежко ПТП мъртвец(от това по-лошо няма)+ естествено оглед за ръжда(тва е другото много лошо).Мотора палиш и покарваш и гледай да смениш скоростите да ги соетиш ,че бачкат и съединителя не приплъзва(макар ,че в автокъщата аз не разбрах че моя си отива
).Погледни течноста в казанчето за антифриза - също много показателен белег - макар че тва е поправимо никои джамбаз не дава 50 лева да махне лаината от там.Същото важи за масло,хидравлика и спирачна течност(навърти и волана да видиш хидравликата да няма грижи).Естествено винаги след това изскача по някои ремонт ,но ако колата е читава знаеш ,че оправяш и след това
.До сега и петте ми коли съм взимал тъка и да чукна на дърво винаги съм бил повече от доволен.
Аз лично като ходя да взимам кола гледам вторични белези - как е слаона вътре(тва е наи-показателния километраж пък и освен това не взимам кола да се возя псоле в кочина),дали нещата вътре са оригиналните(резервни гуми,крикове,оригинални джанти,касетофони)-това е много показателен белег за отношението на рпедишния собственик към колата.По купето гледам да няма фрапиращи разлики в цвета ,но най-важното гледам годините на стъклата ,фаровете и броните - тва е наи-показателния белег дали коалта не е съживен след тежко ПТП мъртвец(от това по-лошо няма)+ естествено оглед за ръжда(тва е другото много лошо).Мотора палиш и покарваш и гледай да смениш скоростите да ги соетиш ,че бачкат и съединителя не приплъзва(макар ,че в автокъщата аз не разбрах че моя си отива
).Погледни течноста в казанчето за антифриза - също много показателен белег - макар че тва е поправимо никои джамбаз не дава 50 лева да махне лаината от там.Същото важи за масло,хидравлика и спирачна течност(навърти и волана да видиш хидравликата да няма грижи).Естествено винаги след това изскача по някои ремонт ,но ако колата е читава знаеш ,че оправяш и след това
.До сега и петте ми коли съм взимал тъка и да чукна на дърво винаги съм бил повече от доволен.- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Питане при покупка на VW Golf4
По принцип и на Горубляне, и по автокъщите се намират запазени екземпляри, но след месеци търсене. С две ръце подкрепям колегата над мене - гледай салона много внимателно, защото търсиш дизелов автомобил, а в "белите страни" никой не си купува дизел, за да ходи с него в неделя на църква
. Гледай основно седалките и интериорните панели... Кожата на скоростния лост може да е сменена (и след това леко надраскана с ножче, че да не изглежда нова
), а воланът да е претапициран. Едното се познава по твърдата кожа (новата кожа на лоста е по-стегната), а другото - по конците - просто си личи, че са нови.
Еми това е, имай предвид, че ще трябва да направиш компросмис - идеална кола на старо няма. Гледай общо да е запазена, да не е имала тежки удари, да е пазена... тогава каквото и да има да се прави, ще се оправи лесно
Успех с избора!
. Гледай основно седалките и интериорните панели... Кожата на скоростния лост може да е сменена (и след това леко надраскана с ножче, че да не изглежда нова
), а воланът да е претапициран. Едното се познава по твърдата кожа (новата кожа на лоста е по-стегната), а другото - по конците - просто си личи, че са нови.Еми това е, имай предвид, че ще трябва да направиш компросмис - идеална кола на старо няма. Гледай общо да е запазена, да не е имала тежки удари, да е пазена... тогава каквото и да има да се прави, ще се оправи лесно
Успех с избора!
-
KirilGeorgiev
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Питане при покупка на VW Golf4
На мем ми се струва че не си му обяснил достатъчно ясно че ще купиш колата ако е в добра кондиция Има и вероятност да и има нещо и затова да се дърпа Както е казал колегата над мен гледай дребните детайли защото ВАГ-Кома според мен изобщо не може да ти даде представа какво състояне е дадена кола
-
masterixx
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 06 мар 2011 21:27
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX 2009
- Местоположение: Sofia
Re: Питане при покупка на VW Golf4
Здравей и от мен,
Колегите до тук са те посъветвали много добре. Най-важно е интериор, дали ти носи наляво-надясно, да не тропа, съединител и си вземи някой дето разбира с теб. А тва за ударите...просто на 99% всички коли са с удъри
Тоя мит с бабичката в германия дето отрязала дървото пред гаража ,за да изкара колата
Тук при нас ги гледам коли на няколко месеца на кво ги правят, пък какво остава за автомобил на 10г и повече. Просто след като я купиш ще трябва да си приготвиш към 2 000 за всичко. То е ясно, че ще сменяш неща после, но важното е да е 1 път.
Колегите до тук са те посъветвали много добре. Най-важно е интериор, дали ти носи наляво-надясно, да не тропа, съединител и си вземи някой дето разбира с теб. А тва за ударите...просто на 99% всички коли са с удъри
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Питане при покупка на VW Golf4
icefire написа: защото търсиш дизелов автомобил, а в "белите страни" никой не си купува дизел, за да ходи с него в неделя на църква. Гледай основно седалките и интериорните панели...
Колега тва за дизела откакто има ТДИ не е така.нямам точната статистика ,но дизелите по това време са около 50% от произведените коли ,което автоматично ги зикарва от категорията "само служебна".Истината е обаче ,че запазените автомобили са малко независимо бензин ,дизел......Иначе след 10-тия оглед претапицирания волан го познаваш още преди да си влезнал в колата
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Питане при покупка на VW Golf4
masterixx написа:Здравей и от мен,
А тва за ударите...просто на 99% всички коли са с удъри![]()
кола без лек удър няма - аз затова го посъветвах да гледа дата на стъкло и фаровете и да няма фрапиращи разлики в цвета.Моита кола се оказа ,че няма един сменен детайл включително и отпред(дано и занапред да е така).Щото и коал след стабилно ПТП е голям таралеж - нсои,ръждясва,скърца,разни компоненти вече не са оригинални и се рпецакват-да не споменавам че еъбеци наниси.
-
bojilov11
- Мнения: 69
- Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Питане при покупка на VW Golf4
Много съм ви благодарен за отговорите!
Да обобщим :
1 Няма смисъл да допускам да ме заблуждават в доверен на търговеца сервиз,или я карам в мой такъв,или си водя човек с опит. В тази връзка искам да кажа,че когато окончателно се спра на няколко екземпляра,ще се обърна отново към някой доброжелателен съфорумец за помощ при избора,разбира се срещу възмездие за услугата
2 Хубаво е да настоявам за тест-драйв или поне няколко кръгчета на широко пространство,където бих могъл да добия най-обща представа за състоянието на съединител,хидравлика,евентуални нетипични шумове в двигател и окачване. В случая може би топлата ми връзка с МВР
би помогнала за една не до там законна разходчица в квартала .
3 Състоянието на салона е от особена важност. На екземпляра,който харесах при първоначален оглед състоянието на салона беше доста добро,воланът не беше сменян (ясни следи от употреба) ,заводският касетофон (CD не обърнах внимание) беше на колата. Салонът беше дълбоко рекаро,изключително удобно,но това според вас може ли да бъде атестат за поръчалия автомобила човек,като ориентиран към спортно шофиране?
Искам да попитам..
1 Къде точно на стъклата пише годината на производство,специално за GOLF 4?
2 Проблем ли е,ако по няколко свръзки на иначе толкова добре измития двигател, има силикон?
3 Категорично ли да избягвам евентуална поправка на климатроник,за която от форума зная,че никак не е лесна?
Поздрави!
Да обобщим :
1 Няма смисъл да допускам да ме заблуждават в доверен на търговеца сервиз,или я карам в мой такъв,или си водя човек с опит. В тази връзка искам да кажа,че когато окончателно се спра на няколко екземпляра,ще се обърна отново към някой доброжелателен съфорумец за помощ при избора,разбира се срещу възмездие за услугата
2 Хубаво е да настоявам за тест-драйв или поне няколко кръгчета на широко пространство,където бих могъл да добия най-обща представа за състоянието на съединител,хидравлика,евентуални нетипични шумове в двигател и окачване. В случая може би топлата ми връзка с МВР
3 Състоянието на салона е от особена важност. На екземпляра,който харесах при първоначален оглед състоянието на салона беше доста добро,воланът не беше сменян (ясни следи от употреба) ,заводският касетофон (CD не обърнах внимание) беше на колата. Салонът беше дълбоко рекаро,изключително удобно,но това според вас може ли да бъде атестат за поръчалия автомобила човек,като ориентиран към спортно шофиране?
Искам да попитам..
1 Къде точно на стъклата пише годината на производство,специално за GOLF 4?
2 Проблем ли е,ако по няколко свръзки на иначе толкова добре измития двигател, има силикон?
3 Категорично ли да избягвам евентуална поправка на климатроник,за която от форума зная,че никак не е лесна?
Поздрави!
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Питане при покупка на VW Golf4
По ред на номерата:
1. В някой от долните ъгли има маркировка с марката на стъклото. Посленият ред (или предпоследният, зависи) е отреден за годината на производство. Има точки и после цифра, примерно .....8 значи, че годината на производство е 2008-ма.
2. Това със силикона не звучи обещаващо.. къде е точно?
3. Ти на място можеш да направиш селф тест на климатроника, става с помощта на елементарна комбинация от копчета. Така ще ти се изпише каква е грешката и в зависимост от нея, с помощта на специалист по климатични инсталации, може да си прецениш дали ремонтът ще е скъп. Има хора във форума (един от тях даже ти е писал в темата
), които определено могат да помогнат със съвет по този въпрос.
1. В някой от долните ъгли има маркировка с марката на стъклото. Посленият ред (или предпоследният, зависи) е отреден за годината на производство. Има точки и после цифра, примерно .....8 значи, че годината на производство е 2008-ма.
2. Това със силикона не звучи обещаващо.. къде е точно?
3. Ти на място можеш да направиш селф тест на климатроника, става с помощта на елементарна комбинация от копчета. Така ще ти се изпише каква е грешката и в зависимост от нея, с помощта на специалист по климатични инсталации, може да си прецениш дали ремонтът ще е скъп. Има хора във форума (един от тях даже ти е писал в темата
), които определено могат да помогнат със съвет по този въпрос.Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 58 госта