Техническа информация.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Pavlikenski_92
Мнения: 168
Регистриран на: Нед 08 юни 2008 20:16
Автомобил: Audi A3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Павликени

Техническа информация.

Мнениеот Pavlikenski_92 » Нед 02 май 2010 19:01


Здравейте,незнам дали е за тук темата,но ако не е тук да се премести.
Ами имам за задача от училище да разбера нещо за едно бутало.Та господина ми по двигатели постави задача да разберем аджеба,защо е тази чупка на буталото:
Изображение
Въпросното бутало е от голф 4 TDI и господина ми го показа в часа.Ами аз лично не се сещам за какво е направено фабрично така,но се надявам да разбера от Вас =]]. :bowdown :bowdown :bowdown :lol:




Zlobomir
Мнения: 991
Регистриран на: Сря 15 ное 2006 10:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Техническа информация.

Мнениеот Zlobomir » Нед 02 май 2010 19:12


Догадка: за да може при температурното разширение водещата част да добие оптимален диаметър. Особено ако има и чупка от другата страна.


Потребителски аватар
GTspecial
Мнения: 563
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Техническа информация.

Мнениеот GTspecial » Нед 02 май 2010 19:34


Да не е нещо свързано с долна мъртва точка...
Предполагам това, защото съм разглеждал ДВГ на мотор и от едната
страна беше малко по-различно буталото, защото при слизане щеше да опира
в колянови вал

П.С. само предполагам..разбирачите да не ми се смеят..


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Техническа информация.

Мнениеот bobocamaro » Нед 02 май 2010 19:36


Този засек се нарича "освобождение" на полата на буталото,защото някои турбо бичкии работят на зор и имат криви човки (дюзи) които пръскат масло по стената на цилиндъра.Покани даскала да се регистрира тук :drunk .Жив няма да излезне..или ТДИто да е двутактово,знам ли и аз.


Потребителски аватар
GTspecial
Мнения: 563
Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Техническа информация.

Мнениеот GTspecial » Нед 02 май 2010 19:44


Tова "освобождение" не е ли по принцип леглото върху челото на буталото?
За да няма 2в1 клапан-бутало при скъсване на ремъка?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19577
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Техническа информация.

Мнениеот radotom » Нед 02 май 2010 22:06


bobocamaro написа:..или ТДИто да е двутактово,знам ли и аз.

mhihi mhihi mhihi
Впрочем, двутактовите машини нямат маслообиращ сегмент поради липсата на масло в картера ;)
Иначе лафа ми хареса :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
Pavlikenski_92
Мнения: 168
Регистриран на: Нед 08 юни 2008 20:16
Автомобил: Audi A3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Павликени

Re: Техническа информация.

Мнениеот Pavlikenski_92 » Нед 02 май 2010 22:10


Страшни сте бе =]]]].Ами за сега приемам този първия отговор и мисля да му го кажа него.Иначе с регистрацията ме добихте :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Техническа информация.

Мнениеот bobocamaro » Нед 02 май 2010 22:10


Най накрая някой да хване майтапа и да не ме пишат в "бисери от форума" :beer
Та за ученика:или е за смазване,или е защита да не се тресне буталото в топузите на коляновия вал.
P.S. radotom ,прочети абзаца за Двутактовия дизел ще откачиш heavy metal zork


Потребителски аватар
S BeNziN v KruVtA
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 14 май 2008 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Техническа информация.

Мнениеот S BeNziN v KruVtA » Нед 02 май 2010 22:28


колеги, това бутало е изпразнено в полата по този начин защото всяко TDI има охлаждане на буталата с масло което се пръска под налагане от разпръскавачи ,които се монтират под долня ръб на цилиндъра. Общо взето това бутало е "ръфнато" така ,че като слезе буталото в ДМТ да не помете с полата си въпросните разпръсквачи.
:beer


Потребителски аватар
Pavlikenski_92
Мнения: 168
Регистриран на: Нед 08 юни 2008 20:16
Автомобил: Audi A3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Павликени

Re: Техническа информация.

Мнениеот Pavlikenski_92 » Нед 02 май 2010 22:47


Благодаря Ви много утре го казвам направо без да се замислям :D
В сряда ще Ви напиша дали се е съгласил въпросния ми преподавател. :bowdown


Zlobomir
Мнения: 991
Регистриран на: Сря 15 ное 2006 10:46
Автомобил:
Двигател:

Re: Техническа информация.

Мнениеот Zlobomir » Нед 02 май 2010 22:59


Е как няма да се съгласи, аз подозирам че се образова на ваш гръб. mhihi


BorislavJordanov
Мнения: 19
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Техническа информация.

Мнениеот BorislavJordanov » Нед 02 май 2010 23:01


Предполагам е за
Увеличаване на якостните свойства на буталото
Олекотяване


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19577
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Техническа информация.

Мнениеот radotom » Нед 02 май 2010 23:01


Хахахахаха... и двамата сте много прави! :lol: :lol: :lol:
И за двутактовия дизел, и за образоването! mhihi mhihi


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Техническа информация.

Мнениеот rudoni » Пон 03 май 2010 8:52


колеги ,той даскала го е казал в някой урок за какво служи ,но някой е проспал урока! :) или е бил в съседното кафене?!но браво,че си потърсил помоща тук! :да:
подп: настоящ даскал


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил: Passat B35i
Двигател: AGG
Местоположение: София
Контакти:

Re: Техническа информация.

Мнениеот vaskoto1 » Пон 03 май 2010 9:12


рудони, пак се изказваш меганеподготвен... какво пък-да ти е сефте-разбирам... :banghead: mhihi
казал го бил даскала. да ти ***** на педагогическите похвати, ако са същите!
как може да питаш за конструктивна особеност на чарк от сложен механизъм, без да запознаеш с механизма като цяло?
ако имаш пред очите мотора-да кажеш за какво е този зарез :idea: :!:
ако го нямаш-може да гадаеме до зори.
ако ти покажа пилешки задник-ще ми кажеш ли каква е на цвят човката?
ако особеноста е характерна за буталата като цяло-ОК, учиме се на инженерна мисъл, но ако (както е в случая) е особеност на конкретен мотор и нямаме мотора да го разгледаме-на какво се учиме?
инспектор стрезов? :dummy:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта